چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

شبیه سازی ۳۰۰۰۰۰ تلفن اندرویدی

یک آزمایشگاه و دیتاسنتر اش که در کالیفرنیا قرار دارد. اینجا ۵۰۰ کامپیوتر دسکتاپ به یکدیگر متصل شده اند تا یک کار ویژه انجام دهند: شبیه سازی ۳۰۰۰۰۰ تلفن اندرویدی. پروژه ای که نام اش را «مگادروید» گذاشته اند.

یک تیم کوچک از متخصصان امنیت سایبر، با این کامپیوترها یک شهر مجازی ساخته اند که شهروندان آن با تلفن های اندرویدی شان در آن رفت و آمد می کنند.

تلفن های اندرویدی شبیه سازی شده تقریبا تمام مشخصات یک تلفن اندرویدی را دارند و مجهز به جی پی اس و دیگر سنسورها نیز هستند. اما سوال اینجا است که راه اندازی یک دیتاسنتر برای چنین کاری چه فایده ای دارد؟

آنها قصد دارند با راه اندازی این سیستم، امکان شبیه سازی رویداد های مختلف را داشته باشند. برای مثال تصور کنید که یک بدافزار اندرویدی پیدا شود که خودش را از طریق وای-فای به دیگر تلفن ها منتقل کند. شما برای فهمیدن مکانیسم انتشار آن و سرعت گسترش‌اش نیاز به یک سیستم مدل سازی دارید و «مگادروید» دقیقا همان چیزی است که کار شما را انجام میدهد.


megadroid.jpg

در واقع اینجا یک شهر کامل را با شبکه تلفن همراه اش به صورت شبیه سازی شده در اختیار دارید. حالا افرادی مانند برنامه نویسان اپلیکیشن های اجتماعی، شبکه های ارتباطی، مدیریت بحران و حتی سیستم های نظامی می توانند با کمک آن بررسی های مختلفی انجام بدهند.

در واقع رفتار شناسی شبکه های کامپیوتری چیزی است که چندین سال پیش به اهمیت اش پی برده ایم. در سال ۱۹۸۸ و در شروع کار اینترنت بود که یک دانشجو تقریبا کل اینترنت را از کار انداخت. او یک کرم اینترنتی ساخته بود که به سرعت تکثیر می شد و خیلی سریع به همه جا سرایت کرد. حالا با گسترش تلفن های هوشمند این نگرانی وجود دارد که چنین رخدادهایی در اینجا هم تکرار شود. پروژه مگادروید قصد دارد که امکان پیش بینی و کنترل چنین حوادثی را فراهم کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
یک عدد شهریوری! جمعه 28 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 16:10 http://cheshaye-vahshi.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد