چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

خرافی‌ترین مردم دنیا کجا زندگی می‌کنند؟

براساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در زمینه پایان دنیا، خرافی‌ترین مردم مشخص شدند. افراد سودجو و کلاهبرداران نیز به این شایعات دامن زده تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ براساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط شرکت Global Public Affairs که با حضور 16 هزار نفر از 20 کشور جهان صورت گرفت مشخص شد مردم آمریکا و ترکیه بالاترین میزان خرافات نسبت به قریب‌الوقوع بودن پایان دنیا را دارند.

در این میان بلژیک و انگلیس کمترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند.


به گزارش رویترز، در میان مردم جهان، از هر 7 نفر یک به پایان جهان در سال 2012 اعتقاد دارد. آمریکا و ترکیه نیز با 22 درصد در کنار آرژانتین و آفریقای جنوبی بالاترین میزان باور به پایان جهان را دارند. 

بنا به این نظر سنجی، افراد کم‌سواد و پایین 35 سال بیشتر به پایان دنیا در 2012 اعتقاد دارند.


وب‌سایت رسمی پایان دنیا

وب‌سایتی با نام December212012 طراحی شده است و بیشتر شایعات حوادث روز پایانی دنیا در اینجا دامن زده می‌شود.

.


هم‌چنین در این وب‌سایت اجناسی با طرح لوگوهای پایان دنیا به فروش می‌رسد.


خرافاتی‌ترین کشورهای دنیا

برخی از کشورهای دنیا که شایعات پایان دنیا را باور کرده‌اند، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، به‌طوری که در برخی از آن‌ها مردم افسردگی پیدا کرده یا دست به اقداماتی غیر معقول می‌زنند.

روسیه

به گزارش سایت روسی rbth، روسیه از خرافاتی‌ترین کشورهای دنیا است.

در این کشور همیشه تاریخ‌های یکسان سه رقمی مشهور بوده است، از یک ژانویه 2001 گرفته تا به امروز. نکته جالب توجه اینجاست که مردم روسیه علاقه خاصی برای ازدواج در این روزها دارند. به عقیده آن‌ها امسال آخرین باری است که عدد شانس برای مردم رو آورده است و تا 89 سال دیگر یعنی 1 ژانویه سال 2101 چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

یک زوج روسی در این خصوص این طور اظهار نظر می‌کند: ما سال گذشته نتوانستیم در روز 11/11/2011 ازدواج کنیم. بنابراین تاریخ ازدواج خود را تا امسال به تاخیر انداختیم.

در میان روسی‌ها، 13درصد آن‌ها اعتقاد دارند که دنیا در 21 دسامبر به پایان خواهد رسید.

قابل توجه است کسانی که به شماره‌های خوش‌شانسی اعتقاد دارند به پایان دنیا نیز در سال 2012 معتقد هستند. اما تعداد ازدواج‌ها امسال نسبت به سال گذشته پایان یافته است، زیرا به عقیده ایشان ازدواج تنها در حالی که یک هفته تا پایان دنیا مانده شگون ندارد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، وحشت از پایان دنیا در بخش‌های مرزی روسیه بخصوص باچین آنقدر زیاد است که دولت از کشیش‌ها درخواست کمک کرده است. مردم به جمع‌‌‌اوری کبریت، نفت، شکر و شمع پرداخته‌اند. بنا به گزارش هم‌چنین در جنوب روسیه مردم شروع به ساخت گذرگاه‌های سرپوشیده به سبک قبایل مایا ساخته‌اند.

وزیر بحران روسیه در روز جمعه به مردم هشدار داده است که مراقب شایعات باشند و هیچ اتفاقی در روز 21 دسامبر نخواهد افتاد.

افزایش خرید بلیت‌های یک طرفه به فرانسه

ساکنین یک روستا در حوالی کوه بوگاراش در فرانسه (در نزدیکی مرزهای این کشور با اسپانیا) سال گذشته سود زیادی از شایعات مربوط به نزدیک شدن آخر دنیا بردند. زیرا این نقطه به عنوان بهترین محل برای انتظار پایان دنیا تعیین شده. می‌گفتند که انسان‌های سیارات دیگر در این نقطه فرود می‌آیند و تمام کسانی که طلب نجات می کنند را نجات می‌دهند. دلیل انتخاب این نقطه، ظاهرا فیلم تخیلی استیون اسپیلبرت بود که طبق سناریو، نازی‌ها تونلی مخفی در زیر شهر بوگاراش درست کرده بودند و بعدها جاسوسان موساد این نقطه را به دقت مورد بررسی قرار دادند.


فرار از پایان دنیا

بعد از اینکه اعلام کردند محل فرود سفینه فضایی در بوگاراش خواهد بود، گروه زیادی از ماجراجویان در حوزه تحقیقات سیارات و امکان زیست در آنها به این روستای کوچک 200 هزار نفری جذب شدند. طبق پیشگویی‌ها، روز 21 دسامبر سال 2012، دنیا به پایان می‌رسد، به همین خاطر از همین امروز مردم به فکر رزرو جا افتاده‌اند. ژان پیر دلور شهردار بوگاراش چندان از حضور این توریست‌های خاص خوشحال نیست و دایما به خارجی‌هایی که در میان کوهها به عبادت و پرستش نیروهای مافوق طبیعت مشغولند ناسزا می‌گوید. این افراد گاها بدون لباس در میان کوه‌ها ظاهر می‌شوند. تقریبا تمامی هتل‌ها در شهر و حومه پر شده‌اند، و این در حالی است که سابقا هیچ کس به این نقطه نمی‌آمد. در میان این توریست‌ها کارشناسانی هم حضور دارند که جهت آموزش افراد و سخن گفتن با نیروهای فضایی آمده‌اند و کارگاه‌هایی به قیمت 800 یورو در یک هفته برگزار می‌کنند.

مقامات محلی هشدار داده‌اند که منطقه از زیرساخت‌های کافی برای چنین جمعیتی برخوردار نیست و پایان دنیا برای ساکنین این روستای کوچک می‌تواند زودتر از دسامبر فرا برسد. کارکنان دولتی سعی دارند برای کنترل شرایط در پایان سال 2012 از نیروهای ارتش کمک بگیرند.

علاوه بر این، هم اکنون تورهای بوراگاش به مقصد یک‌طرفه در آمریکا فروخته می‌شود. به عبارتی، دیگر دلیلی برای بازگشت آنها به کشورشان وجود ندارد. برخی افراد محلی از این فرصت استفاده کرده و با دیدن سیل توریست‌ها بلیط نجات می‌فروشند.

مکزیک

به گزارش صدای روسیه، وزارت توریسم مکزیک علاقه‌مندان به حضور در زادگاه مایاها در پایان ماه دسامبر را خوشحال کرد. نزدیک به 52 میلیون توریست در پایان سال 2012 به مکزیک سفر خواهند کرد. به عبارتی 12 میلیون توریست بیش از سال گذشته. توریست‌ها نزدیک به 14 و نیم میلیون دلار در این کشور هزینه خواهند کرد. با وجود اینکه کارمندان دولتی رسما پیشگویی‌های مربوط به پایان دنیا را تکذیب کرده‌اند، اما وزارت خانه مکزیک برنامه ویژه‌ای را برای توریست‌ها طراحی کرده. به عنوان مثال، برای برنامه «دنیای مایاها» 8 میلیون دلار بودجه تخصیص داده شده است. در خیابان‌های این منطقه توضیحات کامل از زندگی مایاها نوشته شده و در هر نقطه توریستی می‌توان پیشگویی‌ها راجع به پایان دنیا را مشاهده کرد. در منطقه کومالکالکو واقع در جنوب مکزیک، جایی که باستان شناسان لوح‌های مربوط به پیشگویی را یافته‌اند، مسیر اصلی گردشگری احداث شده است. اما جشن باشکوهی که به مناسبت افتتاحیه و آغاز روز 21 دسامبر در نظر گرفته شده است، با تمام این جریانات در تناقض قرار می‌گیرد.


مکزیک، خاستگاه مایاها

به ویژه اینکه در شمال مکزیک – در شبه جزیره یوکاتان، هفتاد شهروند ایتالیایی به طور کامل شهرهای خود را تخلیه کرده و به این منطقه پناهنده شده‌اند. منطقه‌ای به مساحت 80 هکتار طی دو سال گذشته خریداری شده و در این فکر بودند که چطور قلعه را زیباتر بنا کنند. در نهایت، شهرک لاس آگیلاس توسط یک معمار مکزیکی به نام کارینا والیپو احداث شد که دارای 24 ساختمان با دیوارهایی به ضخامت 60 سانتیمتر است. در حین ساخت این بناها، از مصالحی استفاده شده که در مقابل تغییرات شدید جوی، ارتعاشات، آتش و طغیان آب مقاومت می‌کند. با این حال، حضور ایتالیایی‌ها در این منطقه و در سرزمین مایاها، سبب نارضایتی سازمان مهاجرت مکزیک شده، زیرا گروهی از آنان مشکوک به فعالیت‌های فرقه‌ای هستند.

چین

چین که در این کشور بیش از 20 درصد مردم به پایان دنیا در روز 21 دسامبر اعتقاد دارند، یکی از خرافی‌ترین کشورهای دنیا در این زمینه به حساب می‌آید.

وب‌سات چاینا‌دیلی، دیروز در خبری اذعان کرد که شایعات در این کشور به حدی افزایش یافته که پلیس دست به کار شده است. به خاطر شایعات پایان دنیا پلیس افراد زیادی را در این کشور دستگیر کرده است. مردم به دلیل شایعات به مغازه‌ها یورش برده و کالاهای ضروری خود را برای پایان دنیا خریداری می‌کنند. بسیاری از مغازه‌داران اعلام کرده‌اند که شمع و کبریت در برخی استان‌ها نادر شده است.


خرافاتی‌ها چگونه آماده روز پایان دنیا می‌شوند؟‌

آمریکا

خرید اسلحه در روزهای اخیر در آمریکا چند برابر شده است، زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که در 21 دسامبر زامبی‌ها بحمله‌ور شده و برای دفاع دربرابر آن‌ها باید آمادگی کامل داشته باشند.

در حالی که سه روز تا بیست و یک دسامبر مانده برخی آمریکایی‌ها دست به ساخت پناهگاه‌های ضد بمب زده‌اند که داخل آن مانند یک خانه با تجهیزات کامل است.

گفته می‌شود این تانکر که در برابر بمب‌های هسته‌ای و شیمیایی مقاوم است حدود 64هزار دلار فروخته می‌شود.

شیلی

مردم شیلی در روز 21 دسامبر قصد کار کردن ندارند! بنا به تحقیقات روان‌شناسان، برخی از کارمندان تقاضای دریافت حقوق خود زودتر از موعد هستند.

آرژانتین

در این کشور دولت رسما روز پایان دنیا را به رسمیت شناخته است و از مردم درخواست کرده تا کم‌کم اماده پایان دنیا شوند.

سوء استفاده کلاهبراداران از شایعات پایان دنیا

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس چین بیش از 100 نفر را که شایعات پایان دنیا را رواج می‌دادند دستگیر کرده است.

از این افراد، سی‌دی، کتاب و دیگر چیزهایم مرتبط خریداری کرده‌اند.

روزنامه چینی چاینا‌دیلی در خبری به نقل از پلیس این کشور هشدار داد که مردم مراقب کلاهبرداری‌های مرتبط با شایعات پایان جهان باشند.

بنا به این گزارش، پلیس استان سیچوان گفته است که مردم به خاطر وحشت از شایعات پایان دنیا، به مغازه‌ها رفته و و وحشت‌زده خریدهای بسیاری می‌کنند.

بسیاری از مردم شمع‌های مغازه‌های شیچوان جیلین را خالی کرده‌انند.


سوء استفاده هتل‌ها و رستوران‌ها

خبرگزاری ان‌بی‌سی در گزارشی به شوخی نوشت که روز پایان تقویم مایاها روز خوش‌بختی بازاریان است.

بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها با تبلیغات فراوان از مردم می‌خواهند تا آخرین روزهای عمر خود را به انجا بروند.

برای مثال، بسته‌هایی به قیمت 79 هزار دلار پیشنهاد می‌دهند، همراه با یک روحانی مایایی و یک هلیکوپتر شخصی و متخصص باستان شناسی شما را به سفرهای تارخی می‌برد.


یکی از هتل‌های آمریکا در تبلیغات خود ادعا کرده است که اگر شما اتاقی را برای 22 دسمابر رزرو کنید، اگر دنیا به پایان نرسیده باشد، 40درصد تخفیف خواهید داشت.


بازاریابی مایایی

بانک‌ها این وسط بی‌بهره نبوده‌اند، بانک کالفرنیایی لاتیتود ، طرح ویژه‌ای با نام وام ویژه پایان دنیا اجرا کرده است. بنا بر این طرح، . در صورتی که دنیا پایان یابد نیازی به بازپرداخت وام ندارید.

شرکت های نگهداری از حیوانات نیز در این میان سود می‌برند؛ شما مبلغی به میزان 135 دلار می‌پردازید و در صورت مرگ شما این مرکز از حیواناتتان مراقبت خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد