چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

استفاده های گوناگون از حیوانات به عنوان سلاح!

باشگاه خبرنگاران جوان:  صنعت تولید سلاح سالیان سال است که دردنیا استفاده می شود و هر کشوری سعی دارد تا بهترین سلاح ها را برای خود بسازد. البته در میانه راه تولید سلاح گاهی اوقات کارهای بسیار عجیبی نیز انجام می دهند.

 کشورهای دنیا همیشه به دنبال تولید سلاح های مختلف بوده اند تا بتوانند به کمک آن ها از سرزمینشان محافظت کنند. البته برخی اوقات نیز در راه تولید سلاح دست به آزمایشات بسیار عجیبی می زنند. یکی از این آزمایش ها استفاده از حیوانات به عنوان سلاح های جنگی است که در این مطلب نگاهی به تعدادی از آن ها داریم:

در سال 1957 جنجال های جنگ سرد بسیار بالا بود  و انگلستان به دنبال آن بود تا برای از بین بردن تهدیدات احتمالی آلمان بمب های هسته ای را در آلمان کار بگذارد. آن ها تصمیم گرفتند تا کلاهک های هسته ای را در مرغ ها قرار دهند و سپس آن ها را در فاضلاب آلمان رها کنند. البته این تصمیم اجرا نشد ولی تمرین هایی که برای آن انجام گرفته بود بسیار وحشتناک بود و مرغ های زیادی در راه این آزمایش از بین رفتند.

یکی از سلاح های بسیار ترسناک دنیا که قرار بود به وسیله حیوانات انجام شود بمب های خفاشی است. در جنگ جهانی دوم آمریکا نقشه هایی برای این بمب کشیده بود. این بمب ها به این صورت بود که صدها خفاش در حالت خواب در یک محفظه آهنی قرار می گرفتند و سپس در آسمان رها می شدند. این بمب در میانه راه گرم شده و خفاش ها از خواب بیدار می شدند و به سمت دشمنان حمله می کردند. به هر خفاش مقدار کمی مواد منفجره متصل شده و این باعث می شد تا در میان راه به هر جسمی که برخورد می کردند منفجر می شدند.  این پروژه چند باری اجرا شد اما خیلی زود از بین رفت تا سرمایه ان صرف آزمایشات هسته ای شود.

همانطور که در تاریخ نیز می توان دید هانیبال یک از ارتش های بسیار بزرگ را داشته است و در آن از حیوانات زیادی نیز استفاده می کرده است. در یکی از جنگ های که در دریا رخ می داده است او دستور میدهد تا کوزه های بزرگ را مملو از مارهای سمی کنند. آن ها سپس با نزدیک شدن به کشتی های دشمن کوزه ها را به سمت آن پرتاب کرده و مارها آزاد می شوند. این اسلحه از جمله مرگبارترین سلاح های تاریخ است و جان انسان های بسیار را گرفته است و بعد از هانیبال نیز استفاده شده است.


یکی دیگر از بمب های طراحی شده در دوره جنگ جهانی دوم، بمب های هدایت شونده با کبوتر بودند. این بمب ها به گونه ای ساخته شده اند که چند کبوتر در آن ها جای بگیرند و بتوانند هدف را شناسایی کرده بمب را به سمت آن هدایت کنند. این بمب ها قبل از آن بوده اند که بمب های هدایت شونده امروزی به وجود آیند. کبوترها قرار بود تا قبل از ورود به بمب ها آموزش دیده و دشمن ها را شناسایی کنند. این بمب البته هیچگاه ساخته نشد ولی کبوترهای زیادی توسط آمریکا برای این بمب خریداری شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد