چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

بزرگواریسم!

  بزرگوار (نام های دیگر:پدر عصبانی، انگری دد، بابای بی اعصاب) یک میم اینترنتی و اولین ریج کاراکتر ایرانی در محیط مجازی و شبکه های اجتماعی محسوب میشود، این شخصیت نمایانگر یک پدر سختگیر با ویژگی و درون مایه های یک پدر سنتی ایرانی و رییس خانواده ای سختگیر است. با وجود که خیر صلاح فرزند و خانواده اش را میخواهد و شدیداً به آنها عشق میورزد اما مانند یک پدر سنتی تنبیه بدنی را تنها راه تربیت فرزندش میداند. گاهی موارد هم وی از روی بیکاری و بی هیچ دلیلی فرزندش را به باد کتک میگیرد.


    مشخصات ظاهری: کله گرد و طاس، سبیل های کلفت، بدنی فربه، بیژامه راه راه آبی و سفید و زیر پیراهنی سفید (لباسی که اکثر پدران سنتی ایرانی درون خانه آنرا به تن میکنند) جزیی جدا نشدنی از وی است.


    خصوصیات اخلاقی: بزرگوار بر این باور است که همواره حق با اوست و هر کس به جز دو نفر (پدرش یعقوب،مادرش نیمتاج) خلاف حرف یا تصمیم او عمل کنند ابتدا با واکنش "چـی؟!" و سپس مخاطب رو بشدت و با فنون مختلف به باد کتک میگیرد، بزرگوار از نظر عفت کلام بسیار بی ادب و بد دهن بوده بطوریکه واژگان"قرمساق"(به معنی دلالی محبت یا خانم بیار/درگویش آذری) و پفیوز (کنایه از افراد بی بته که فقط هارت و پورت میکنند) تکه کلامهای رایج وی میباشند.در بعضی موارد وی از الفاظ رکیک استفاده میکند که کمیک سازان رو مجبور به سانسور با خط قرمز رنگ میکند، بزرگوار فردی حزب بادی بوده و به سرعت رنگ عوض میکند، مثل سگ از ابوی خود یعقوب حساب میبرد، از دیگر عادات زشت بزرگوار شیشکی کشیدن، ول کردن باد معده و خاراندن بیضتین و ماتحت خود در مکانها و انظار عمومیست.


    تاریخچه این شخصیت: در مرداد ماه سال 1391 توسط 4 جوان به نام های مرتضی احمدی، پیام اسدی، احمد سلیمی، و فرشاد شمس تحت شبکه اجتماعی فیس بوک ساخته شد، که بلافاصله مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت، چنامچه کامیک های مربوط به شخصیت بزرگوار در صفحات فیس بوکی هزاران لایک می گرفت. در تاریخ هفتم آذر ماه 1391 خالقین این شخصیت تصمیم میگیرند فن پیج اختصاصی این شخصیت را با نام انگری دد ایجاد کنند، استقبال مخاطبین بی نظیر بود بطوریکه در عرض چند ماه بیش 45 هزار نفر صفحه مورد نظر پسند کردند، حتی انیمیشن سازان نیز دست به کار شده و انیمیشنی از این شخصیت ساختند.


  شخصیت های تابعه:

یحیی دیوث: یحیی برادر بزرگوار و معروف به دیوث هستش. این لقب رو حاج یعقوب به ایشون داده. شغل ایشان دلالی و از درآمد بالایی برخوردار است که البته فقط از راه دلالی به دست نیومده.

دلایل ملقب شدن یحیی به دیوث عبارت اند از:

1. زن بارگی

2. نزول خواری

3. پشت پا زدن به رسوم خانواده و نپوشیدن پیژامه

4. تسلیم محض بودن در برابر زن و فرزند

طراح شخصیت: سامان یوسفی


هوشنگ خشتک: برادر دیگر بزرگوار "هوشنگ خشتک" هستش، هوشنگ 10 سالی در جاپون (ژاپن) کار میکرده، ایشون مدعیست، در این مدت زرنگ توکیو بوده و یکی از کله گنده های یاکوزاها، اما در اصل هوشنگ در این مدت در جاپون به شغل "مرده سوزی" مشغول بوده، در آخر ایشون رو پلیس توکیو بدلیل دستکاری کارت تلفن برای تماس با ایران دستگیر و با اردنگ به ایران دیپورت میکنه، بر عکس بزرگوار و پدرش از موهای پرپشتی برخورداره و به پشت موهاش بسیار افتخار میکنه، در حال حاضر با پیکانی جوانان مدل 59 لاستیک دور سفید گوجه ای که یعقوب براش خریده مسافر کشی میکنه، و به یاد روزهای خوش در جاپون. دور شیشه های جلوی ماشینش رو کارت تلفن جاپونی چیده، یک پشم گوسفند روی داشبرد انداخته، یک سی دی و چشم زخم از آینه ماشینش آویزون کرده، دور دستگیره شیشه سمت شاگرد عکس هنرپیشه های زن هندی و سمت راننده عکس ebru، انواع و اقسام چراغ های آبی و سبز و بنفش رنگ چه در بیرون ماشین و چه در داخل اتاق پیکان هوشنگ نصب شده، بطوریکه بچه محلها میگن شهرنو درست کرده جای تیونینگ!

طراح شخصیت: سامان یوسفی ،پیام اسدی


یعقوب استوراخچی: پدر بزرگوار. پیرمردی که در خرداد سال 91 دارفانی را وداع گفته است. مشخصه بارز وی داشتن کلاه قراقلی است، وی در میان فرزاندان خودبزرگوار را بسیار دوست میدارد و او را جانشین بر حق خود میداند. بر عکس دیگر فرزندش یحیی را آق و از خود طرد نموده و لقب دیوث را بر وی نهاده است. طراحی شخصیت: پیام اسدی، احمد سلیمی


نیمتاج خاتون: مادر بزرگوار و همسر دوم یعقوب

طراح شخصیت: احمد سلیمی


جعفر: پسر بزرگوار است که کتک های پدرش وی را پسری قوی بار آورده است.

طراح شخصیت: سهیل محمدیان


عصمت خانم: زن بزرگوار که مشخصه بارز وی تسلیم محض بودن در برابر بزرگوار و داشتن چهره ای کریه است.

طراح شخصیت: امین معصومی


توله های یحیی دیوث: پسران یحیی هستند. مشخصه بارز آن ها تنبلی و تن پروری، بی ادبی به پدر مادر، در ناز نعمت بار آمدن،تمایل بیش از حد به فست فود، ساسی مانکن و جاستین بیبر است.

طراح شخصیت ها: احمد سلیمی


دیگر شخصیت ها:زن یحیی، دوست دختر یحیی (طراحی: احمد سلیمی)


 

نظرات 7 + ارسال نظر
arash شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 00:13

Angry Dad to behtarini

... چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:48

ای ول
خخخخخ

نغمه چهارشنبه 4 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 15:59 http://naghmeh82.blogfa.com

:)

انیکا پنج‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:33

عااالییی

arash.hk سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 22:41

اون هوشنگ به زنم داشت دربارهی اون چرا نگفتید ؟؟
ولی بقیش عالی بود

عاشق اوستوراخچی جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 20:13

هوشنگ زن هم داره

سارینا شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:59

عالین ترول هاتون:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد