چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

بدترین شغل در آمریکا چیست؟

پایگاه کار آمریکایی «کاریرکاست» به تازگی در فهرست ۲۰۱۳ خود فهرستی از بهترین و سخت‌ترین مشاغل را منتشر کرد.

بر اساس این فهرست «روزنامه نگاری» بد‌ترین شغل در آمریکا معرفی شد. این موسسه که مشاغل را بر اساس معیارهایی چون میزان خطر، محیط کار، استرس، فعالیت بدنی، چشم انداز کار و دستمزد و غیره ارزیابی کرده است؛ اعلام کرد خبرنگاران بد‌ترین شغل جهان را دارند! در حالی که ماموران آمارگیری صاحب بهترین شغل هستند.

این منبع نوشت: کار کردن در یک روزنامه آرزوی بسیاری از آمریکایی هاست، اما واقعیت چندان خوشایند نیست. دستمزد پایین و استرس زیاد بخشی از فعالیت روزمره روزنامه‎نگاران است. بر اساس این تحقیق، روزنامه نگاری وجهه گذشته خود را از دست داده است. روزنامه‌های کاغذی به آخر خط نزدیک می‌شوند و بدون شک تا ده سال دیگر از بین می‌روند.

گفتنی است درآمد متوسط سالانه یک روزنامه نگار در آمریکا 27 هزار و 644 یوروست. پس از روزنامه نگاری، چوب بری با درآمد سالانه 25 هزار یورو سخت‌ترین شغل معرفی شد.

داشتن شغل نظامی هر چند چندان تنش زا نیست اما داوطلبان زن و مرد به طور مرتب با شرایط خطرناکی روبرو می‌شوند. شغل نظامی در رده سوم بد‌ترین مشاغل آمریکاست.

در این فهرست بازیگری و کارگری در بخش نفتی (کار کردن روی سکوهای نفتی در دریا) رتبه چهارم و پنجم را در فهرست بد‌ترین مشاغل اشغال کردند. هر چند بازیگران به ازای هر ساعت، 13 یورو و 39 سانتیم دریافت می‌کنند اما بیشتر مشاغل در این بخش موقتی است و یافتن شغل دائم کار دشواری است. از 160 هزار نیروی این بخش تنها 66 هزار و پانصد نفر شغل دائم دارند.

پستچی، میهماندار هواپیما و کشاورز در رده‌های بعدی بد‌ترین مشاغل آمریکا قرار دارند.

اما عنوان بهترین شغل در آمریکا از لحاظ بالا بودن دستمزد، کم بودن استرس، چشم انداز استخدامی، محیط کار سالم، فعالیت بدنی کم به «آمارگیر»، «مهندس پزشکی»، «مهندس اطلاع رسانی»، «شنوایی سنج» و «مشاور در امور سرمایه گذاری مالی» اختصاص می‌یابد. صاحبان این مشاغل درآمد سالانه‌ای بیش از پنج هزار یورو دارند. دندانپزشکان، چشم پزشکان و متخصص رایانه در رده‌های پایین‌تر این جدول قرار دارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
ابوعدنان پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:18 http://abooadnan.blogsky.com

چه جالب !!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد