چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

جالبترین ابداعات خانگی +عکس

ابداعات خانگی همیشه یکی از جالب ترین رخدادهایی بوده اند که ما میتوانیم از آن ها یاد کنیم. افراد با استفاده از هوش، کوشش و پشت کارشان دست به کارهایی می زنند که شاید نیاز به کارخانه های وسیغ داشته باشند.

اختراعات در گذشته در خانه ها یا ازمایشگاه های ساده اتفاق می افتاد اما این روزه ها همه چیز به صورت کامپیوتری کنترل می شود و حتی طراحی ها نیز اینگونه هستند اما در همین دنیای کامپیوتری نیز هستند افرادی که با دست خالی و بدون امکانات ابداعات جالبی انجام می دهند. این افراد ممکن است گاهی وسایل قدیمی را بازساری کنند اما همین بازسازی نیز خود یک دنیای خاص است.

 دیالیز خانگی

سه بار در هفته دیالیز شدن هزینه ای بسیار سنگین دارد که اگر فردی نتواند آن را تامین کند خیلی سریع جانش را از دست خواهد داد. "هو سونگون"  مبتکر چینی است که از سال 1993 به بیماری های کلیوی دچار شده است اما پس از 6 سال دیگر توانایی پرداخت هزینه های آن را نداشت به همین علت تصمیم گرفت خودش یک دستگاه در خانه بسازد.

جالبترین ابداعات خانگی +عکس

این مرد با استفاده از وسایل خانه و آشپزخانه این دستگاه را ساخته است که می تواند کاملا راحت و به درستی کار کند. او علم ساخت این دستگاه را از درس های پزشکی که در دوران تحصیلش خوانده بود ابداع کرده است و این روزها بیش از 12 سال است که خودش را اینگونه زنده نگه داشته است.

دست مصنوعی

جالبترین ابداعات خانگی +عکس

"مارک لیسیک" مردی انگلیسی است که چند سال پیش در یک تصادف رانندگی یکی از دستانش را از دست داد اما به هیچ عنوان دوست نداشت عضوی مصنوعی با قیمت بالا را به بدن خودش متصل کند. او چندین دست مصنوعی با قیمت های بالای 80 هزار دلار را کنار زد  سعی کرد خودش دستی مناسب بسازد. او طرح ها و نمونه های اولیه را با کمک از چند مهندس مکانیک به یم دست مصنوعی که با قیمتی ارزان تولید شده است اما مناسب حالش است تبدیل کرد.


رولزرویس خانگی

جالبترین ابداعات خانگی +عکس

یکی از خودروهای بسیار گرانی که در همه دنیا وجود دارد " رولزرویس" است. این خودرو را تنها افرادی می توانند خریداری کنند که از وسع مالی خوبی برخوردار هستند اما یک جوان قزاقستانی در حرکتی جالب خودروی شخصی خودش را تولید کرده است. "روسلان موکانوو" جوان 24 ساله ای است که با استفاده از تکنیک های مکانیکی خود تواسنت یک " رولزرویس" 500 هزار یورویی را در خانه برای خودش بسازد. او در این حودرو تمام ظاهر واقعیت را رعایت کرده است که البته تنها 3 هزار یورو برایش خرج داشت.

 ترن هوایی در خانه

جالبترین ابداعات خانگی +عکس

یکی از خطرناک ترین وسیله های شهربازی ها ترن هوایی است که با استفاده از استانداردهای زیادی ساخته می شود تا مبدا جان انسانی را در میان بازی بگیرد. "جرمی رید" یکی از طرفداران ترن هوایی که شهر اوکلاهاما زندگی می کند چندی پیش تصمیم گرفت در مزرعه اش یک ترن هایی بسازد. او با استفاده از مواد اولیه خوب یک ترن هوایی که حداکثر سرعت 30 کیلومتر در ساعت و حداکثر ارتفاع 9 متر می رود بسازد.

 ریکشو رباتی

اگر فیلم هایی که مربوط به هند و چین و ... باشند را دیده اید حتما در خیابان ها با ریکشوها مواجه داشتید. این وسیله های نقلیه به وسیله انسان ها در گذشته و این روزها با استفاده از دوچرخه و موتور حرکت می کنند. یک چینی نیز به تازگی راهی جدید برای کنترل ریکشوها بدست آورده است. "وو یولو" مرد 48 ساله ای است که در حیاط پشتی خانه اش 47 ربات مختلف را ساخته است. این ربات ها که همه با آهن قراضه ساخته شده اند می توانند فعالیت های مختلفی را مانند دویدن یا پرش انجام دهند.

جالبترین ابداعات خانگی +عکس

ای مرد با استفاده از این ربات های آهن قراضه ای از سال 1986 تا به امروز کارهای جالبی را انجام داده است و یک موسسه ریکشوهای رباتیک را باز کرده است که البته با استقبال زیادی نیز روبرو شده است. او همچنین در سال 2010 در یکی از کنفرانس های رباتیک دنیا 30 ربات باربر را رونمایی کرد. این رابت ها باعث شده است که جایزه های بسیاری در طی این سالها از دانشگاه های مختلف دریافت کند.

 زیر دریایی خانه ساز

جالبترین ابداعات خانگی +عکس

دنیای زیر اب به قدری شگفت انگیز است که این بار هم یک مبتکر جوان چینی را تحت تاثیر قرار داده است. "تاو زیانگلی" با ایده بسیار ناب دست به تولید یک زیردریایی خانگی زده است. این جوان 34 ساله نزدیک به 2 سال تمام زمان خود را برای تکمیل کردن زیردریایی خود صرف کرده است. او البته در سال گذشته توانست اولین بار وارد آب شده و به سلامت از دستگاه خارج شود. این جان برای ساخت زیر دریایی نزدیک به 4 هزار دلار خرج کرده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد