چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

خانواده ای عجیب در کوه‌های بوشهر +عکس

پیدا شدن یک خانواده ۱۰ نفره که در ۷۰ سال گذشته در میان کوه‌های ارم شهرستان دشتستان بوشهر زندگی می‌کردند و از جامعه روستایی و شهری کاملاً بی‌خبر بودند، باعث شگفتی همگان شد.


 مرتضی ایزدی رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان ماجرا را این گونه شرح می‌دهد: مدتی پیش به ما خبر دادند خانواده‌ای ۱۰ نفره از ۷۰ سال پیش در منطقه کوهستانی و صعب العبور «راه وال تنگ چول نار» بخش ارم کپرنشین هستند. بنابراین مأموران ثبت‌احوال دشتستان و مأموران اداره آگاهی شهرستان و بخشداری تنگ ارم تصمیم گرفتند برای بررسی ماجرا راهی محل شوند. از آنجا که امکان تردد با هیچ موتوری امکان نداشت، آنها راه‌های صعب العبور را پیاده طی کردند و خودشان را به محل رساندند. مرتضی ایزدی ادامه می‌دهد: سرپرست خانواده گفت اسمش بهمنیار است. ۷۰ساله است و اسم پدرش علی بود.

کشف خانواده ای عجیب در کوه‌های بوشهر +عکس

او توضیح داد که همراه همسر، هفت فرزند و خواهر ۷۳ساله‌اش زندگی می‌کند. پسر بزرگش ۳۸ ساله است و دختری ۱۴ ساله آخرین فرزند خانواده او است. رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان در ادامه می‌گوید: این خانواده هیچ گونه امکانات زندگی نداشتند و زندگی‌شان را به شیوه زندگی عشیره‌ای اداره می‌کردند. آنها از دیدن قاشق و چنگال، دوربین، مداد وکاغذ به هیجان آمده بودند. لباس‌های اعضای گروه برایشان جالب بود. بهمنیار به مأموران گفت: در ۷۰ سالی که از عمرش گذشته هفت بار به روستای قراول خانه سرزده اما هیچ یک از خانواده‌اش تاکنون از کوهستان خارج نشده‌اند. یکی از دختران خانواده هم گفت: معنی شهر و روستا را نمی‌دانیم. جز کوه و ستاره چیز دیگری به چشم ندیده‌ایم. بر اساس این گزارش مراحل هویت شناسی، صدور شناسنامه، در اختیار قراردادن امکانات رفاهی و بهداشتی برای این خانواده و ساخت فیلم مستند در حال بررسی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد