چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

خودتون قضاوت کنید


دوباره یک سری شدن غلام حلقه به گوش چشم بسته و مطیع

هرکی دوست داره در مورد وطنش صحبت کنه ولی نه
اینکه خودت رو عقل کل بدونی و فکر کنی که هر چی تو میگی درسته
من دوست دارم در مورد هرچی بخوام صحبت کنم تو هم ناراضی هستی برو هندوستان
قیمت گرونی بازار آزاد دلار رو هرکسی می تونه با ی خورده سرمایه خراب کنه
همیشه هرکشوری تو دنیا توسط یک درصد آدم که ادعای ارث پدری در مملکت دارن چرخانده میشه دقت کنید یک درصد آدم ثروتمند با نفوذ که میخوان سهم نا متناهی
از پول مملکت داشته باشن حالا اگه اون یک درصد به پول بی نهایت وصل باشن مردم می تونن با بخور بساز به طور ساده و معمولی زندگی کنن اگر دست اون آدم هارو بخوای کوتاه کنی میشه وضع الان مملکت که همه فشارش رو روی من و شما میارن فقط برید دقت کنید چه کسایی از اومدن رفسنجانی سود می برن یک سری ادم پولدار کله گنده مملکت باید روی شایسته سالاری بچرخه بالاخره از یک جا باید درست بشه این قضیه مردم به فکر مسکن نباشید یک بار برای همیشه سعی کنید درستش کنید شاید اولش سخت باشه ولی بالاخره از یکجا باید شروع کرد
مگر زمان هاشمی چه اتفاقی افتاد چه دست آوردی داشتیم
قیمت ثابت بود چون به اندازه کافی از بقیه چیز می خوردن دلار سکه تبدیل به راهی برای کسب درآمد برای یک عده آدم سود جو نشده بود مردم به اندازه نیاز برمی داشتن اصلا اون زمان انقد ارزش نداشت دلار فقط صرف موارد مهم مانند دارو تجهیزات میشد نه صرف خرید آیپد و s3 برای تو

دوستان منتظر یک سری اخبار از زمن دستاورد دوه اصلاحات باشید تو همینجا قرارش میدم تا یک سری افراد که البته دست خودشون نیست شروع به سیاه نمایی نکنن


دم خروس اخلال‎گران بازار سکه و ارز همزمان با ثبت نام هاشمی بیرون زد!/ وقتی حاج‌آقا آمد دلار ارزان شد!؟ یا دلار ارزان شد تا حاج‌آقا بیاید!؟

حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در ساختمان وزارت کشور و ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، علاوه بر اینکه یکبار دیگر دوقطبی "گفتمان سازش – گفتمان اصیل انقلاب اسلامی" را در عالی‌ترین سطح بازآرایی کرد، زمینه را برای شفاف شدن فضا در زمینه اقتصادی فراهم کرد چنانکه برخی نوسانات در بازار مشخص کرد که چه جریانی مدیریت برهم زدن بازار و فضای اقتصادی کشور را به صورت هماهنگ برعهده دارد و اختلالات ارزی و طلا و سایر محصولات را هدایت می‌کند.
به گزارش رجانیوز، "منجی نمایی" از رفسنجانی، سناریوی اصلی جریان وابسته به "آقای تکیه‌گاه" است که در دوره‌ قبلی انتخابات، "نجات از تحجر و انسداد سیاسی" به او نسبت داده شده بود و در این دوره از انتخابات قرار است اکبر هاشمی به عنوان "منجی اقتصادی" کشور معرفی شود؛ رویکردی که نگاهی به فضای رسانه‌های نزدیک به این جریان به خوبی قابل مشاهده است.
 
اجرای نمایش "میام، نمیام" از سوی هاشمی، با نمایش همزمان "انتظار بازار برای حضور هاشمی در انتخابات" تکمیل شد و صحنه اقتصاد سیاسی کشور شاهد یک تئاتر تمام عیار از سوی کانون‌های قدرت و ثروت برای اعطای نشان شوالیه به رفسنجانی بود؛ موضوعی که با اقدام تبلیغاتی برخی صرافی‌ها کلید خورد و با گزارش‌های خبری و یادداشت‌های مختلف در رسانه‌های زنجیره‌ای دنبال شد.
 
ابتدا برخی سایت‌های خبری با انتشار برخی تصاویر، بازار تهران را در التهاب و هیجان ناشی از علاقه برای حضور اکبر هاشمی در انتخابات و اعلام کاندیداتوری نشان دادند. سپس، روزنامه "شرق" در سرمقاله‌ای با عنوان "لبخند استانبول به هاشمی"، حضور رئیس مجمع تشخیص در انتخابات را "راه نجات اقتصاد ایران" عنوان کرد و این تحلیل، در یکی دو روز اخیر به طور گسترده در رسانه‌های این جریان منعکس و بازنشر پیدا کرد.
 
 
شرق در سرمقاله خود نوشت: "اعلام رسمی نامزدی هاشمی رفسنجانی جان تازه ای به بازار ارز داد. بازاریانی که منتظر حضور هاشمی رفسنجانی بودند با اعلام نامزدی و ثبت نام وی در ساختمان وزارت کشور، با سوت و دست، ورود وی را جشن گرفتند. شادمانی ای که با کاهش نرخ ارز همراه بود. دلاری که صبح با قیمت 3510 تومان پا در معاملات گذاشته بود، بعد از این خبر به قیمت 3450 تومان رسید. ساعت 17:50 دیروز عصر در حالی که صرافان و دلالان بازار به سبک همیشگی در فضای سبز جلوی پاساژ افشاری، واقع در تقاطع خیابان های فردوسی و منوچهری جمع شده بودند، گوش هایشان را تیز می کردند و از تمام مراجع خبری فهرست نامزدهای ثبت نامی را چک می کردند. وقتی خبر ساعت 18 عصر رادیوپیام خبر ثبت نام هاشمی رفسنجانی را مخابره کرد، هسته مرکزی بازار ارز، با کف و سوت، از این حضور انتخاباتی استقبال کردند. بازاریانی که دیروز به خود تعطیلی داده بودند و منتظر این اعلام حضور، دست از معامله کشیده بودند با هیجان این ثبت نام، به کاهش قیمت دلار تن دادند."
 
 
اگرچه برنامه و سناریوی جریان فتنه این بود که با طراحی این نمایش، هاشمی رفسنجانی را تنها فردی معرفی کند که قادر به کارگردانی صحنه و مدیریت آن به سوی سامان‌بخشی است اما این سناریو در همان نطفه، نتیجه عکس داد و از یک واقعیت مهم دیگر پرده برداری کرد و آن پاسخ شفاف و صریح به این سوال بود: "چه کسی یا کسانی به طور مستقیم و سازماندهی شده در بازار و اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند و نبض بازار را در اختیار دارند؟"
 
وضعیت یکی دو روز اخیر در بازار نشان داد که بسیاری از تلاطمات سال‌های اخیر در اقتصاد کشور که منجر به کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن قیمت طلا با وجود پایین آمدن قیمت جهانی و غیره شد، نه نشانه نابسامانی وضعیت اقتصادی کشور بلکه نتیجه دخالت برخی کانون‌های قدرت و ثروت در این زمینه است.
 
در واقع باید گفت آن چیزی که روزنامه شرق از آن با عنوان "لبخند اقتصاد به حضور هاشمی" یاد کرده، بهبود وضعیت اقتصادی نیست؛ بلکه نشانه‌ای از آن است که دست‌های کانون‌های متصل به اطرافیان حضرت آیت‌الله اندکی از آشفته نمایی در فضای اقتصادی کشور کاسته اند تا به صورت مصنوعی، آنها هم قطعه‌ای از پازل منجی‌نمایی از هاشمی را پر کنند.
 
به نظر می‌رسد کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تبعات زیادی دارد که یکی از آنها، مشخص شدن عوامل پشت پرده بالا و پایین کردن غیرمنطقی بازار و فضای اقنصادی کشور است تا مشخص شود پشت نام‌هایی مانند "جمشید بسم‌الله" چه ارکان‌ها و استوانه‌هایی حضور دارند که زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند تا در این دریای گل آلود سیاست و اقتصاد، ماهی خود را بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد