چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

تقلب های باورنکردنی در تاریخ +عکس

برترین ها: در طول تاریخ افرادی زیادی بوده اند که به روش های مختلف مرتکب تقلب شدند. با آنکه این تقلب ها خیلی خنده دارند و اصلاً واقعی به نظر نمی رسند، ولی باورنکردنی ترین تقلب های تاریخ محسوب می شوند.


کونراد کوجاو


گرد هایدمان

دفتر خاطرات هیتلر

شاید خواندن و اطلاع پیدا کردن از افکار شخصی هیتلر جالب باشد، ولی باید بگوییم که هیتلر هیچ وقت دفتر خاطرات نداشت. با این حال در سال 1983 وقتی کشف شد که هیتلر بیش از 60 خاطره نوشته است، همه حیرت زده شدند. این خاطرات توسط مجله آلمانی "اشترن" خریداری شدند و بیش از 2 میلیون نسخه از آن با عنوان "خاطرات هیتلر کشف شد" توزیع شد. ولی یک مشکل کوچک وجود داشت. این خاطرات همه جعلی بودند. کارشناسی که برای اولین بار آنها را تحلیل کرد، کاملاً از صحت آنها مطمئن بود ولی بعداً تحلیل ها ثابت کردند که این خاطرات جعلی بوده اند. کونراد کوجاو و گرد هایدمان، دو نفری که مسئول این تقلب بودند، هر کدام به چهار و نیم سال زندان محکوم شدند.


جیمز هوگ

متقلب دانشگاه پرینستون

وقتی جیمز هوگ برای دانشگاه پرینستون پذیرفته شد، از نام دیگری غیر از نام خودش استفاده کرد. او خود را الکسی ایندریس-سانتانا، یتیمی از یوتا معرفی کرد. او در فرم درخواست پذیرش خود نوشت که در Great Canyon کلرادو زندگی می کرده و چوپانی می کرده است و اغلب اوقاتش را به مطالعه کتاب های بزرگترین فیلسوف های دنیا سپری می کرده است. هدف اصلی او دریافت کمک مالی بود. او دو سال در سانتانا زندگی کرد. او عضو تیم دو و میدانی شد و به باشگاه آیوی پذیرفته شد. او وقتی در سال 1991 دستگیر شد، 30 هزار دلار از دانشگاه دریافت کرده بود. او به سه سال زندان و 5 سال آزادی مشروط و 100 ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد.


آنتونی لی

فروش ریتز

همیشه یادتان باشد که حتی در زمان بحران اقتصادی، هتل لوکسی همچون هتل ریتز که یکی از گرانترین و معتبرترین هتل های لندن است، هرگز به نصف قیمت فروخته نمی شود. در پایان سال 2006، ترنس کالینز برای خرید هتل ریتز، 1 میلیون دلار پیش پرداخت به آنتونی لی داد. لی کالینز را مجاب کرده بود که او دستیار برادران بارکلی میلیاردر، صاحبان این هتل، است. این دلال تقلبی، بعد از خرج کردن بخشی از این پول برای خرید یک خودرو و یک کشتی تفریحی، دستگیر شد و به 5 سال زندان محکوم شد.

امیرنشین Poyais

هر کسی ممکن است رویای رئیس جمهور شدن داشته باشد، ولی نه رئیس جمهور یک کشور خیالی. گرگور مک گرگور در سال 1820 وقتی از آمریکای لاتین به لندن بازگشت گفت که بالاترین مقام امیرنشین Poyais، جزیره کوچکی در خلیج هندوراس، شده است. آن زمان تاجران بریتانیایی که می خواستند وارد بازار آمریکای جنوبی شوند، از مک گرگور استقبال گرمی کردند و او را وارد جامعه طبقه ثروتمند کردند. او همه را متقاعد کرد که در کشورش سرمایه گذاری کنند و حتی حق مالکیت چند زمین را به قیمت 3 شیلینگ و 3 پنس بر هر جریب فروخت.

به فروش گذاشتن برج ایفل

اگر قرار است تقلب بکنید چرا ناممکن ترین کار را نکنید؟ در سال 1925 که فرانسه در حال احیای خود از عوارض جنگ بود، نگهداری از برج ایفل تقریباً یک کار ناممکن برای شهر پاریس بود. ویکتور لوستیگ که به لقب "مردی که برج ایفل را فروخت" مشهور است، از این موقعیت سوءاستفاده کرد و شش فروشنده آهن قراضه را به یک جلسه مخفی دعوت کرد. لوستیگ تظاهر کرد که شهر دیگر نمی تواند از این برج مراقبت کند و می خواهد آن را به عنوان آهن قراضه بفروشد. او توانست آندره پواسون، یکی از آن فروشندگان، را قانع کند که برج را بخرد. او با پولی که دریافت کرد، به وین رفت. ولی پواسون آنقدر خجالت زده بود که این دزدی را به پلیس گزارش نداد. یک ماه بعد، لوستیگ به پاریس برگشت تا همان شیادی را برای بار دوم انجام دهد. با آنکه این بار قضیه به پلیس گزارش شد، ولی لوستیگ توانست فرار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد