چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

تنها راه هم برای ما و هم برای غرب مذاکره است


تا حالا زیاد بهش مایل نبودم. اما دیروز تو گفت و گو ویژه خبری ترکوند. مخصوصا اخرش که یه "کلید" در اورد و نشون داد و گفت این کلید حل مشکلات مردم دست ماست که کنایه و تیکه سنگینی بود به حسن شریعتمداری که تو کیهان گفته بود اصلاح طلبان طوری حرف میزنند که گویی برای حل مشکلات کشور یک کلید در دست دارند و راه های ماورایی از حفظند


 




مصاحبه اختصاصی آفتاب با دکتر حسن روحانی؛

نظر شما در مورد عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی چیست؟

حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از بانیان انقلاب اسلامی، یار دیرین امام و نزدیک‌ترین همراه مقام معظم رهبری در مقاطع حساس بوده‌اند. بنده از پیش از انقلاب با ایشان همراه و در سی و چند سال گذشته نیز همواره در کنار ایشان بوده‌ام؛ در مجلس، سال‌ها با ایشان کار کرده‌ام؛ در طول دفاع مقدس که ایشان فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند، به عنوان رئیس ستاد قرارگاه خاتم الانبیاء، همکاری بسیار نزدیکی داشته‌ایم و تاکنون این پیوند را علیرغم همه فشارها و پیامدها حفظ کرده‌ام.

ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات تاریخ‌ساز جاری، موجی از امید را در میان عموم مردم ایران برانگیخت و می‌توانست آغازی بر وقوع حماسه سیاسی تلقی شود. بنده در همان روز ثبت‌نام، از حضور ایشان در انتخابات، استقبال و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردم. متأسفانه به هر دلیل، شرایط لازم برای این حضور فراهم نشد و علیرغم همه ویژگی‌های این مرد تاریخ‌ساز، شورای محترم نگهبان نتوانست صلاحیت ایشان را برای اداره دولت آینده احراز کند.

عده‌ای می‌خواهند ایشان و علاقمندانشان را به سمت قهر از انتخابات بکشانند اما شناخت قدیمی و مذاکرات امروزم با ایشان به من ثابت کرد که هاشمی مرد قهر نیست بلکه استقامت در اعتلای کشور، قانون‌پذیری و خیرخواهی برای ملت را وجهه همت خویش قرار داده است. مطمئنم یاران وفادار ایشان هم راضی نمی‌شوند در اثر قهر با صندوق، کشور را از نقش‌آفرینی و توانمندی‌های خود محروم کنند.

آیا شما برای ثبت نام با ایشان مشورت کرده بودید؟

    مشوق اصلی من در این امر، ایشان بوده‌اند. در ملاقات اولیه، ضمن خطیر دانستن شرایط کشور، حضور من در انتخابات را ضروری دانستند. در ملاقات امروز هم مرا به پایداری و استقامت در ادامه مسیر تشویق کردند ولی هشدار دادند تخریب‌ها و حملات بسیاری در انتظارم خواهد بود.

    آیا برنامه شما، ادامه راه آقای هاشمی خواهد بود؟

      برنامه «دولت تدبیر و امید» حاصل بازنگری انتقادی تجربیات سیاستگذاری و اجرایی دولت‌های پیشین از جمله دولت سازندگی است. نظرات جدید آقای هاشمی درباره اداره کشور، مهم و آموزنده است. می‌توان با صراحت گفت یک برنامه آینده‌نگر، نیازمند توجه ویژه به نظرات سازنده ایشان برای تحقق حماسه اقتصادی است.

      نظرات 0 + ارسال نظر
      برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
      ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد