چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

آشنایی با 6 حشره شگفت انگیز +عکس

حشرات در دنیای بزرگ خود شگفتی هایی دارند که با مطالعات دائمی دانشمندان بازهم نمی توان به تمام آن پی برد. روزانه حشرات بسیاری هستند که شگفتی آن ها مشخص می شود.

حشره ها اندازه کوچک اما دنیای بزرگی دارند از این رو شگفتی های بی حد و اندازه ای را در آن پیدا کرد. هر حشره خود می تواند شگفت انگیز باشد و سالها پژوهشگران را به خود جذب کند. در این مطلب نگاهی به مهمترین حشره های جالب دنیا داریم:

بزرگترین حشره روی زمین

آشنایی با 6 حشره شگفت انگیز +عکس

"ویتای بزرگ" حشره ای است که به صورت بومی در نیوزلند پیدا می شود. این حشره با افتخار نام بزرگترین و سنگین ترین حشره دنیا را به دوش خود می کشد. چرا که هر کدام آن ها نزدیک به 71 گرم و البته اندازه آن ها نیز به 9 سانتی متر می رسد. این حشره این روزها به یکی از معروف ترین نماد نیوزلند تبدیل شده است و البته تحت حفاظت های خاصی قرار دارد.
  
کوچکترین حشره دنیا

آشنایی با 6 حشره شگفت انگیز +عکس

دانشمندان تا به این زمان توانسته اند یکی از این کوچکترین حشره های دنیا را کشف کنند. "Fairyflies" حشره ای است که تنها 0.14 میلی متر اندازه دارد و به عنوان حشره ای تک سلولی شناخته می شود. این حشره به عنوان بومی کاستاریکا شناخته می شود و البته به قدری کوچک است که اگر در کشور دیگری هم وجود داشته باشد کسی از آن با خبر نمی شود.

بلندترین مهاجرت

آشنایی با 6 حشره شگفت انگیز +عکس

در حالی که بسیاری از حشرات و پرندگان مهاجرت می کنند طولانی ترین آن ها را می توانید در میان نوع خاصی از سنجاقک ها پیدا کنید. این سنجاقک ها در فصل های مختلف از هند به سمت شرق آفریقا پرواز می کنند. آن ها با این حساب مجبور هستند نزدیک به 18 هزار کیلومتر را طی کنند. نکته جالب تر در مورد انی حشرات این است که آن ها به صورت گروهی این مسیر را هر ساله طی می کنند.

سریع ترین حشره دنیا

آشنایی با 6 حشره شگفت انگیز +عکس

باز هم یک رکورد دیگر در دست سنجاقک ها است. گونه های مختلف آن ها برای کسب رکورد سریع ترین حشره دنیا زقابت می کنند که البته رکورد رسمی در دست یک گونه از این سنجاقک ها با سرعت 70 کیلومتر در ساعت است. آن ها همچنین می توانند به سرعت باور نکردنی 100 کیلومتر در ساعت نیز برسند که البته به صورت رسمی تایید نشده است.

ترسناک ترین حشره

آشنایی با 6 حشره شگفت انگیز +عکس

شاید به نظر شما سوسک ترسناکترین حشره دنیا باشد اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ملخ ترسناک ترین حشره ای است که در دنیا وجود دارد. در حالی که پشه عامل مرگ بسیاری از انسان هاست اما باز هم بشر از ملخ بیش از هر موجود دیگری می ترسد. این حشره همچنین بیشترین آسیب مالی را نیز به انسان ها وارد کرده است. در سال 2004 حمله آن ها به آفریقا باعث خسارت 2.5 بیلیون دلاری شد.

جان سخت ترین حشره دنیا

آشنایی با 6 حشره شگفت انگیز +عکس

سوسک های آلمانی را حتما می شناسید که البته ما به آن ها سوسک حمام نیز می گوییم. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این سوسک ها جان سخترین حشره یا حتی موجود روی زمین هستند. سوسک ها قابلیت آن را دارند که از انفجارات اتمی جان سالم به در برند و همچنین این قدرت را نیز دارند که از سیستم گوارشی و اسید معده انسان نیز جان سالم را به در برند. به نظر می رسد هیچ چیز به جز ضربه دمپایی به سر آن ها کشنده تر برای سوسک های حمام نباشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد