چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

10 انتقال بزرگ نافرجام فوتبال اروپا

روزنامه سان انگلیس در گزارشی از 10 جابه‌جایی بزرگ که به فرجام نرسید نام برد.

چند روز پیش بود که آرسن ونگر، سرمربی آرسنال اعتراف کرد که در جذب نکردن گرت بیل در سال 2007 زمانی که با پیراهن ساوتهمپتون بازی می‌کرد، اشتباه کرد. به گزارش ایسنا ، همین مساله باعث شد تا روزنامه سان انگلیسی در گزارشی به مهم‌ترین انتقال‌های جهان فوتبال که انجام نشد، اشاره کند.

1- دیگو مارادونا از آرژانتینیوس جونیورز به شیفیلد یونایتد

اسطوره فوتبال آرژانتین در سال 1978 در آستانه بستن قرارداد با شیفیلد یونایتد انگلیس در ازای 200 هزار پوند شد اما در نهایت این باشگاه انگلیسی حاضر به پرداخت این مبلغ نشد و با رقم 160 هزار پوند با بازیکن دیگری قرارداد امضا کرد.

شیفیلد یونایتد بعدها بارها به خاطر جذب نکردن ال دیه‌گو پشیمان شد چراکه کاپیتان اسطوره‌ای آبی سلسته با پیراهن بارسلونا و ناپولی سال‌ها در فوتبال جهان آقایی کرد و به چهره محبوب مستطیل سبز تبدیل شد.

2- زین‌الدین زیدان

فرانسوی‌ها از اینکه این ستاره الجزایری با پیراهن آنها درخشید به خود می‌بالند. زیدان قبل از چهره شدن در فوتبال جهان در آستانه پیوستن به بلکبرن در سال 1995 بود. اما این انتقال صورت نگرفت تا نام او به لیست قراردادهای نافرجام بزرگ اضافه شود.

در سال 1995 کنی دالگلیش پس از قهرمان کردن بلکبرن خواستار جذب زیدان شد اما رییس این باشگاه انگلیسی مخالفت خود را اعلام کرد و اینگونه استدلال آورد: چرا با وجود بازیکنی چون تیم شیروود باید با زیدان قرارداد امضا کنیم. ما شیروود را در ترکیب داریم پس نیازی به جذب زیدان نیست.

3- اریک کانتونا

ستاره‌ای که با پیراهن منچستریونایتد درخشید و به چهره محبوب اولدترافورد و سرالکس فرگوسن تبدیل شد. در سال 1992 باشگاه شیفیلد ونزدی انگلیس به جذب «یاغی» فرانسوی ابراز علاقه کرد اما این هافبک جنگنده آن زمان یک پرونده جنایی در دادگاه داشت. تریور فرانسیس سرمربی آن‌وقت شیفیلد از کانتونا خواست تا ابتدا در دادگاه خود را تبرئه کند و بعد برای بستن قرارداد بیاید. دادگاه کانتونا به طول انجامید و صبر سران شیفیلد ته کشید و آنها با یورکشایر قرارداد امضا کردند تا بعدها کانتونا سر از شیاطین سرخ درآورد.

4- کریستیانو رونالدو

در این شکی وجود ندارد که رونالدو یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان است. او محصول آکادمی اسپورتینگ لیسبون پرتغال است. در سال 2003 در حالی که رونالدو چهره‌ای ناشناخته در جهان فوتبال بود، لیورپول نخستین مشتری اروپایی او شد و برای جذب او ابراز علاقه کرد. در نهایت رونالدو به جای بندر آنفیلد سر از منچستریونایتد در آورد. ژرارد هولیه سرمربی آن وقت لیورپول علت به توافق نرسیدن با رونالدو را دستمزد بالای او اعلام کرد.

5- مایکل لادروپ

ستاره‌ای که فوتبال کم ستاره دانمارک به او می‌بالد. در سال 1983 لیورپول برای جذب لادروپ با باشگاه بروندبی وارد مذاکره شد. دو باشگاه برای این انتقال به توافق رسیدند اما در نهایت این جابجایی به خاطر یک مشکل نهایی نشد و آن اینکه لیورپول به جای بستن قرارداد چهار ساله، خواستار قرارداد سه ساله با این مهاجم دانمارکی شد اما لادروپ پیشنهاد آنها را رد کرد و سر از یوونتوس در آورد.

6- آلن شیرر

از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال انگلیس است. در سال 1992 باشگاه منچستریونایتد با ساوتهمپتون برای جذب شیرر به توافق رسید اما این انتقال نهایی نشد و شیرر سر از نیوکاسل در آورد و به ستاره محبوب سنت‌جیمس‌پارک تبدیل شد. او درباره نرفتن به منچستریونایتد گفت: منچستریونایتد به من علاقه داشت. آنها گفتند که الان پول ندارند و باید سه چهار هفته صبر کنم.

7- شوچنکو

مهاجمی که در میلان خوش درخشید اما در چلسی هرگز نتوانست انتظارات را برآورده کند. درسال 1994 وستهام اعلام کرد که دوست دارد شوچنکو را از دیناموکیف جذب کند. هری ردنپ سرمربی‌آنوقت وستهام دوست داشت برای تقویت خط حمله خود این مهاجم اوکراینی را جذب کند اما این انتقال نهایی نشد. ردنپ در این باره گفت: در آستانه جذب شوچنکو بودیم. با مدیربرنامه‌های او صحبت کردیم اما یکی از نزدیکانش به او توصیه کرد که قیمتش بالاتر از رقم پیشنهادی ما است و باید تیم بزرگتری را انتخاب کند.

8- ابراهیموویچ

مهاجم جوان مالمو سوئد در سال 2000 با آرسنال به توافق نهایی رسید و با سه میلیون یورو پیراهن شماره 9 این تیم را به تن کرد اما در آخرین لحظات زلاتان پی برد که ونگر علاقه زیادی به او ندارد، به همین خاطر ترجیح داد که قرارداد را لغو کند و به آژاکس برود.

9- دیدیه دروگبا

درخشش این مهاجم ساحل عاجی در لومان فرانسه باعث شد تا آرسنال در سال 2002 با هدایت آرسن ونگر برای جذب او ابراز علاقه کند. آرسنال برای جذب دروگبا 100 هزار پوند پیشنهاد داد اما این مهاجم ساحل عاجی ترجیح داد به خاطر حضور آنری در هایبری به آرسنال نپیوندد چراکه می‌دانست با حضور ستاره‌ای چون آنری جایی در ترکیب اصلی نخواهد داشت.

10-یایا توره

در سال 2003 در دیدار دوستانه‌ای که بین تیم بیویرین بلژیک و آرسنال انجام شد عملکرد یایا توره تحسین ونگر را برانگیخت اما این هافبک ساحل عاجی مشکل خروج از بلژیک را داشت و نمی‌توانست به لندن برود. البته آرسن ونگر برای جذب توره اصرار نداشت و در نهایت این هافبک سر از بارسلونا در آورد و الان برای منچسترسیتی بازی می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد