چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

کشف یک رخنه جدید در فیس‌ بوک

یک محقق هندی رخنه امنیتی تازه‌ای در فیس‌بوک کشف کرده که به هکرها اجازه می‌دهد تا بتوانند عکس‌های ذخیره شده در فیس‌بوک را حذف کنند.

 Arul Kumar در این باره گفته است که این رخنه در رده امنیتی بحرانی قرار گرفته و از طریق هر مرورگر با هر نسخه‌ای قابل سوء استفاده است. همچنین می‌تواند از طریق دستگاه های موبایل از این رخنه سوء استفاده کرد.

Facebook Support Dashboard برای ارسال درخواست‌های Photo Removal مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این درخواست‌ها توسط کارکنان فیس‌بوک بررسی می‌شود یا درخواست‌ها می‌توانند به طور مستقیم برای صاحب عکس فرستاده شوند. سپس لینکی برای حذف عکس ایجاد می‌شود که اگر توسط صاحب عکس کلیک شود، آن عکس حذف می‌شود.

هنگام ارسال پیام، دو پارامتر Photo_id و Owners Profile_id آسیب پذیر هستند. اگر این پارامترها تغییر کنند، هکرها می‌توانند هر لینک حذف عکس را بدون آگاهی صاحب آن دریافت کنند.

هر عکس دارای مقدار "fbid" است که می‌توان آن را از طریق URL فیس‌بوک یافت. پس از آنکه شناسه عکس امن شد، دو حساب کاربری فیس‌بوک یکی به عنوان فرستنده و دیگری به عنوان گیرنده می‌تواند برای دریافت "لینک حذف عکس" مورد استفاده قرار گیرد.

Kumar گفت: هر عکسی می‌تواند از صفحات کاربران برداشته شود، تصاویر به اشتراک گذاشته شده و برچسب گذاری شده می توانند حذف شوند و عکس‌ها می‌توانند از گروه‌ها، صفحات و پست‌های پیشنهاد شده بدون محدودیتی برداشته شوند.

Kumar به دلیل کشف این رخنه از طرف برنامه Bug Bounty برنده جایزه شد. این برنامه محققان را ترغیب می‌کند تا یافته‌های خود را گزارش داده و جایزه مالی دریافت کنند. رخنه موجود در فیس‌بوک برطرف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد