چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

آمار کذب پرسپولیس درباره خط دفاعی اش

ایسنا: تیم فوتبال پرسپولیس این فصل با هدایت علی دایی پس از چند سال به صدر جدول لیگ بازگشته و آمار و عملکرد خوبی را هم از خود به جای گذاشته است. بهترین خط دفاع، بیشترین برد، بهترین عملکرد در بازی‌های خانگی، بیشترین کلین‌شیت و ... همه آمارهای خوبی است که سرخپوشان پایتخت تاکنون از خود به جا گذاشته‌اند. پرسپولیس در حال حاضر با 39 امتیاز در صدر جدول است. این تیم با 8 گل خورده در 20 بازی توانسته است رکورد بهترین خط دفاع لیگ ایران را که از آن خودش بود، بعد از 38 سال بشکند. در سال 1354 پرسپولیس در پایان لیگ با 12 گل خورده در 30 بازی و میانگین گل خورده (0/4) در هر بازی یک رکورد عالی را به جا گذاشته بود و امسال پرسپولیس همین رکورد را تکرار کرده و با 8 گل خورده در 20 بازی همان میانگین (0/4) گل خورده را ثبت کرده است.

سایت باشگاه پرسپولیس در گزارشی مدعی شد خط دفاع این تیم در سال 2013 بهترین عملکرد را در تمام لیگ‌های دنیا از خود به جا گذاشته است. در این گزارش به آمار گل خورده چند تیم از لیگ‌های معتبر اروپایی تکیه شده بود که در مقایسه با آنها پرسپولیس آمار بهتری داشت. بدون شک عملکرد خط دفاع پرسپولیس در این فصل با حضور بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی و میثم حسینی بسیار خوب بوده و هماهنگی آنها گل زدن به این تیم را برای هر حریفی سخت کرده است.

در حال حاضر بر حسب میانگین گل خورده هیچ تیمی در 5 لیگ معتبر انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه وجود ندارد که آمار گل خورده بهتری نسبت به پرسپولیس داشته باشد اما در سوپرلیگ یونان تیم فوتبال المپیاکوس، صدرنشین این رقابت‌ها که با اختلاف زیاد نسبت به رقبایش در صدر است با 6 گل خورده در 17 بازی میانگین بهتری نسبت به پرسپولیس دارد. در حال حاضر میانگین گل خورده سرخپوشان پایتخت 0/4 است در حالی که المپیاکوس به طور میانگین 0/35 در هر بازی دریافت کرده است.

البته این در شرایطی است که بر تفاوت های لیگ ایران با لیگ های معتبر اروپایی چشم پوشی کنیم و فراموش کنیم که بهترین گلزنان لیگ ایران کریم انصاری فرد و لوسیانو پریرا و رضا عنایتی هستند که در 20 بازی 9 گل زده اند اما مثلا در لیگ اسپانیا دیگو کاستا و کریستیانو رونالدو به ترتیب 19 و 18 گل زده اند. آن هم در حالی که تنها 17 هفته از این لیگ گذشته است!

موفقیت پرسپولیس در خط دفاعی نشان دهنده بهبود چشمگیر ساختار دفاعی این تیم نسبت به فصل‌های گذشته است که همانند عملکرد خوب تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی نوید روزهای خوب در زمینه دفاعی را برای فوتبال کشور می‌دهد. شاگردان کی‌روش هم در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 با دریافت تنها 2 گل در 8 بازی آمار بی‌نظیر 0/25 گل خورده در هر بازی را ثبت کردند تا ایران یکی از بهترین خط دفاع‌های جهان را برای خود ثبت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد