کتاب «یک یا دوهزار و یک»، نخستین کتاب جامع فارسی است که به عنوان راهنمای طراحان سایت و دستاندرکاران وب، در سالهای اخیر منتشر شده است. محتویات این کتاب، حاصل تجربیات فراوان نویسنده در طی چند سال در زمینه طراحی، اجرا، بهینهسازی و کاراتر کردن
هرچه بیشتر یک سایت، به مثابه یک
محصول و سرویس بوده است.
نخستین و دومین چاپهای کتاب به سرعت در میان علاقهمندان، مشتریان خود را یافتند و گرهگشای بسیاری از مشکلات رایج آنان شدند.
مهدی
رودکی، مؤلف کتاب، با بهرهگیری از تجربیات گذشته، و نیز با عنایت به
پیشرفت هر چه بیشتر صنعت وب، اکنون چاپ سوم کتاب را بهروز، کاملتر و
پیراستهتر از گذشته آماده انتشار کرده است.
ارائه پیشنهاد انتشار این کتاب به صورت آنلاین از سوی نویسنده، با استقبال ایتنا مواجه شد، و در دستور کار برای انتشار قرار گرفت.
هدف
از این اقدام، در دسترس قرار دادن هر چه بیشتر این اطلاعات به منظور
افزایش سطح دانش و تجربه صاحبان و مدیران سایتها، و نهایتا ارتقاء صنعت وب
در کشورمان میباشد.
◄ امتیازات چاپ سوم کتاب
سخه سوم کتاب «یک یا دو هزار و یک» در پاسخ به تغییرات اخیر گوگل با نام گوگل پنگوئن بهروزرسانی شده است.
برخی از موضوعات مطرح شده در کتاب به قرار زیر است:
- تشریح روش کار موتور جستوجو
- انواع خدمات و ابزارهای جستوجوی اطلاعات در وب و رفتار کاربران در قبال آنها
- پرداختن به موضوع اهمیت امروزین گوگل و شبکههای اجتماعی
- روش درست تنظیم متن و راههای موثر جذب بیننده برای ویدیو و تصویر
- ترفندهای وبلاگ نویسی و برچسبگذاری و بازی موثر با لینکها
- پیج رنک و میزان تاثیر آن
- سیگنالهای موثر در افزایش رتبه سایت
- تشریح پروتکلهای پرکاربرد مورد نیاز مدیران سایتها
- میزبانی وب و میزبانی داخل کشور
- خط فارسی و مشکلات پیش روی مدیران
- تشریح حدود ۲۰۰ واژه پرکاربرد
- ارزیابی سایت و تحلیل دقیق آمار
و....
در نهایت همه مدیران سایتها، طراحان وب، و علاقهمندان به کسب رتبه هرچه بهتر در وب، از خواندن این کتاب بهره خواهند برد.
همچنین اگر درباره کتاب یا هر بخش و محتوای آن سوالی دارید میتوانید در سایت ایران سئو مطرح نمایید.
◄ پس درنگ کنید
خیلی ممنون عالی بود
مرسی