کی از مدیران ارشد بازاریابی نوکیا پس از مراسم رونمایی از تلفن های لومیا 920 و لومیا 820، این شرکت را ترک کرد. گویا این تصمیم به خاطر ناامیدی سرمایه گذاران از اسمارت فون های لومیا اتخاذ شده است.
ایلاری نورمی (Ilari Nurmi) -- نائب رئیس پیشین بازاریابی نوکیا که استراتژیست و برنامه ریز نوکیا نیز بود -- این خبر را از طریق ایمیلی که به رویترز ارسال کرده، تایید کرد.
البته آقای نورمی اظهارات واضحی مبنی بر علت ترک و یا توافقات خود با نوکیا ابراز نداشت.
او ماه گذشته پس از رونمایی از اسمارت فون جدید لومیا 920 -- که پیشرفته ترین تلفن ویندوزی نوکیا محسوب می شود -- این غول در حال شکست فنلاندی را ترک کرد.
موفقیت تلفن های لومیا برای نوکیا بسیار پراهمیت است چرا که باید با اسمارت فون های موفقی از سامسونگ و اپل به مبارزه بپردازد. نوکیا که روزی بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در دنیا بود، حالا از رقیبان سازنده اسمارت فون خود عقب مانده و به خاطر ضررهای 18 ماه گذشته، مبلغ 3 میلیارد یورو از دست داده است.