بیماران قلبی نگاه نکنن از من گفتن
تا کمتر از یک سال دیگر، باز هم بوگاتی بر تاج و تخت قدرت و سرعت مینشیند. از سال 2005 به این سو محصول پرشکوه این شرکت فرانسوی به نام Veyron توانسته بود یکسره لقب سریعترین خودروی دنیا را از آنِ خود داشته باشد.
این خودرو با یک موتور فوق مهندسی که حجم آن 8 لیتر (8000 سیسی) و آرایش
عجیبش شانزده سیلندر W شکل بود، راهی بازار شد. تصور کنید پورشه پانامرا با
تمام عظمتش دارای یک موتور 4.8 لیتری (4800 سیسی) هشت سیلندر Vشکل با 500
اسببخار قدرت است. حال آنکه ویرون میتوانست 1000 اسببخار نیرو تولید
کند.
تا پیش از معرفی مدل جدید، ویرون میتوانست صفر تا 100 کیلومتر را طی 2.9
ثانیه طی کند و بعد از آن به سرعت نهایی باورنکردنی 407 کیلومتر در ساعت
برسد.
مدل بعدی این خودرو که توسط شرکت با بهبودهایی همراه شده بود، Super Sport
نام گرفت. با همان حجم و آرایش موتور، قدرت خروجی به مرز 1200 اسببخار
رسید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تا 2.5 ثانیه پایین آمد و سرعت
نهایی نیز تا 431 کیلومتر در ساعت افزایش یافت.
... و اما هیولای 2013
آن زمان که نشریه معتبر Automobile اطلاعات نسل جدید بوگاتی را منتشر کرد،
همه تصور میکردند اشتباهی در تایپ اعداد صورت گرفته است. چراکه گفته شده
است محصول جدید که Super Veyron نام دارد، مجهز به یک موتور فوق حجیم 9.6 لیتری (9600 سیسی) است. باور نخواهید کرد اگر بدانید قدرتش نیز به 1600 اسببخار رسیده است.
این یعنی پیمودن صفر تا 100 کیلومتر در ساعت طی فقط و فقط 1.8 ثانیه. تازه این در حالی است که سرعت نهایی سوپر ویرون بیش از 460 کیلومتر در ساعت عنوان شده است.
بوگاتی برنامه دارد این خودرو را سال آینده در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کند. خودرویی که 2.5 میلیون دلار قیمت خواهد داشت.
مدل 2013 با 1600 اسب بخار نیرو
مدل 16.4 که 1000 اسب بخار نیرو داشت
مدل Veyron Super Sport که 1200 اسب بخار قدرت داشت
طرح «ازدواج آسان» که به زودی قرار است در دانشگاهها اجرا شود یک طرح
چندوجهی است که نه تنها جیک ثانیه به کنترل افزایشی جمعیت کمک میکند، نه
تنها باعث پیشرفت آکادمیک مراکز علمی ما میشود، نه تنها از فرار مغزها و
بدنها جلوگیری میکند، نه تنها تمام مشکلات مملکتی را دو سوته حل میکند
بلکه کلا جنبش دانشجویی را هم به سرمنزل مقصود بیک هدایت میکند.
باور ندارید واایستید تماشا کنید.
FastStone Photo Resizer نرم افزاری کاربردی برای آنهایی است که قصد دارند همزمان برروی تعداد زیادی تصاویر ، فرایندهایی را به صورت یکسان انجام دهند. این نرم افزار شاید در نگاه اول بسیار ساده بنظرم برسد ولی دارای امکاناتی است که شاید برای انجام آنها در نرم افزاری مثل فتوشاپ باید چندین ساعت وقتتان را صرف کنید. این نرم افزار عالی میتواند به صورت همزمان نسبت به تغییر اندازه تعداد زیادی عکس به صورت درصدی و یا عددی اقدام کند. همچنین میتواند در همان حین فرمت آنها را تغییر دهد و روی آنها متن و واترمارک قرار دهد. تنظیم رنگ ، کنتراست ، قرار دادن افکت و قاب نیز در مراحل بعدی امکان پذیر می باشد. قابلیت هایی نظیر چرخش ، بریدن و تغییر نام نیز امکان پذیر خواهد بود. تمامی فرایندهای ذکر شده به صورت همزمان میتواند برروی تعداد زیادی عکس صورت گیرد و از همین جهت است که این نرم افزار در صرفه جویی وقت بسیار مناسب حال است. در هنگام خروجی گرفتن میتوان نسبت به کاهش حجم عکس ها نیز براساس اصول اقدام کرد. نرم افزار از فرمت های JPEG, BMP, GIF, PNG, TIFF and JPEG2000 پشتیبانی میکند.
در روزهای گذشته گفت و گوی مفصلی از رپ پرطرفدار ایرانی «یاس» در مجله «نسل امروز» منتشر شد که بازتاب های فراوانی در پی داشت.
کشور هلند قرار است از سال آینده شاهد ظهور جادههای جدید با قابلیت درخشش
در زمان تاریکی و ارائه شارژ مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی باشد.
جادههای هوشمند که از توانایی درخشش در تاریکی شب برخوردار بوده و
میتوانند شاخصهای آب و هوایی را در تاریکی به شکل نشانههایی درخشان
نمایش دهد،از اواسط سال 2013 در هلند نصب خواهند شد.
طرح
«بزرگراههای هوشمند» که هفته گدشته در رقابت هفته طراحی هلند رونمایی شده،
از جدیدترین فناوریها در جاده استفاده خواهد کرد که به ادعای طراحان،
پایدارتر، ایمنتر و محسوستر هستند.
شرکتهای پشت این پروژه، هدف خود را ارتقای نوآوری رایج حمل و نقل با تمرکز بر خود بزرگراهها بجای خودروها خواندهاند.
در
میان جاهطلبانهترین ایدهها برای سفرهای جادهای آینده میتوان به خطوط
ویژه اشاره کرد که به رانندگان خودروهای الکتریکی اجازه خواهد داد تا در
زمان حرکت، خودروی خود را شارژ کنند.
برنامه دیگر شامل متناسب سازی
جادهها با نورهای دارای قابلیت صرفه جویی در برق بوده که در زمان نزدیک
شدن خودروها روشنتر شده و پس از عبور آنها دوباره تاریک میشوند.
اگرچه
این ایدهها هنوز زمان زیادی برای پیوستن به واقعیت در پیش دارند اما
جادههای هلند از سال آینده با خطوطی از پودر شبتاب رنگآمیزی خواهند شد
که از نور ذخیره شده خورشید در طول روز برای روشنسازی جادهها در شب تا 10
ساعت استفاده میکنند.
از دیگر فناوریهای برنامهریزی شده برای
سال آینده یک رنگ دینامیک حساس به دما بوده که بلورهای یخ را در شبهای
یخبندان برای رانندگان قابل مشاهده میسازند.
این ایدهها که توسط
شرکت Studio Roosegaarde and Heijmans Infrastructure طراحی شده، در این
رقابتها به عنوان بهترین مفهوم آینده معرفی شدهاند.
این طراحی درحالیست که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی کارکرد خطوط شارژ کننده خودروهای الکتریکی در این جادهها اعلام نشده است.