چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

هواپیمای جنگنده رادار گریزF-117 - اف 117

هواپیمای جنگنده رادار گریزF-117 - اف 117

 

 

یکی از قدرتمندترین جنگنده های موجود جهان، هواپیمایF-117 ، ملقب به «شاهین شب» است.  شاهین شب نخستین هواپیمای رادارگریز (Stealth) است و این خصوصیت مهم آن را از دیگر جنگنده هامانندF-15 متمایز می سازد. تصمیم ساخت این هواپیما در سال ۱۹۶۸ میلادی با دادن مجوز شرکت هواپیماسازی لاکهید مارتین گرفته شد.
این شرکت نیز به سرعت تنها پس از
۳۱ ماه، نخستین پرواز آزمایشی شاهین شب را در ۱۸ ژوئن سال ۱۹۸۱ میلادی در منطقه آزمایشی نوادا به نمایش گذاشت. از میان ۵۹ فروند هواپیمایF-117، نخستین شان در سال ۱۹۸۲ میلادی به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده شد و در تابستان سال ۱۹۹۰ میلادی نیز آخرین فروند این هواپیما ساخته شد. به واسطه تکنولوژی رادارگریزی (Stealth) این هواپیما و با استفاده از بمب های هدایت شونده لیزری، شاهین شب توانایی حمله به نقاط بحرانی و غیرقابل نفوذ دشمن را دارد.
نوآوری در طراحی که یکی از شاخص های منحصربه فرد
F-117 است توانایی جنگی بسیار بالایی را به این پرنده آهنی داده است. شاهین شب، تک سرنشین و مجهز به دو موتور توربوفن مدلF404 ساخت شرکت جنرال الکتریک است که  تجهیزات گوناگونی را می تواند به کار گیرد و مجهزبه یک سیستم ناوبری و نیز سیستم شکاری ـ رهگیر وایونیک (الکترونیک هواپیما)پیشرفته ای است که کار خلبان را سهل و قدرت عملیاتی آن را افزایش می دهد. آمریکا از این جنگنده نامریی استفاده های بسیار زیادی می برد. هر کجا که احساس کند تجهیزات راداری دشمن قوی و پرقدرت است از شاهین شب برای انجام هرگونه عملیات نفوذی استفاده می کند و با اطمینان  در انتظار شنیدن خبرهای خوش از عملیات شاهین هایش می نشیند.

 

شاهین شب تنها هواپیمایی بود که توانست در عملیات توفان صحرا  علیه عراق  مجوز حمله به مرکز شهر بغداد را بگیرد.

 در این عملیات، آمریکا از ۳۶ فروندF-117 استفاده کرد اما همین چند فروند هواپیما رکوردهای بسیار جالبی را بر جای گذاشتند. به طور مثال از ۲۰۰۰ تن بمب و موشک برای انهدام نیروگاه های برق، پایگاه های نظامی، مرکز رادارهای دفاعی و. . . استفاده کردند، که اکثر آنها بمبهای هدایت شونده لیزری بود. شاهین های آمریکایی در این عملیات حدود ۶۹۰۰ ساعت پرواز داشتند و با توجه به رادارگریز بودنشان به راحتی از تمامی حریم های هوایی عراق و کویت استفاده کردند بدون اینکه هیچ مزاحمتی از سوی رادارهای دشمن را متوجه خود ببینند و خطری حس کنندپس از این عملیات موفق بود که به درخواست ناتو ۲۴ فروند از این هواپیما در سال ۱۹۹۹ میلادی به خدمت دو پایگاه هوایی اروپایی (پایگاه هوایی آویانو در ایتالیا و اشپانگاهلم در آلمان) درآمد. نخستین حمله شاهین شب در ۲۴ مارس ۱۹۹۹ میلادی برعلیه یوگسلاوی ثبت شده است.
این پرنده شب در یکی از شاهکارهای خود که پرواز بدون توقفی از هولومان ،یک پایگاه هوایی در آمریکا، به سمت کویت داشت ۱۸/۵ساعت به طول انجامید و رکوردی برای هواپیماهای تک سرنشین بر جای گذاشت که تا به امروز شکسته نشده است. F-117 این رکورد را مدیون مهندسانی است که قابلیت سوختگیری در هوا را برای این مخلوق شگفت انگیز منظور کردند. علاوه بر این شاهین شب دارای دو محفظه تسلیحاتی است که انواع گوناگونی از موشک ها و بمب های هدایت شونده را می تواند حمل کند و خلبان تنها با فشار یک کلید می تواند سرنوشت یک منطقه یا یک پایگاه نظامی یا یک نیروگاه را تغییر دهد. 
این هواپیما در عملیات توفان صحرا در سال ۱۹۹۱ موفق شد با ۱۳۰۰ پرواز، ۱۶۰۰ نقطه و هدف مهم را مستقیماً مورد حمله قرار دهد .  


ادامه مطلب ...

یادش بخیر.......

              باز آمد بوی مدرسه / بوی بازیهای راه مدرسه /

                                                بوی ماه مهر، ماه مهربان / بوی خورشید پگاه مدرسه » 




یادش بخیر دوییدن تو حیاط و زیر چشمی ناظم رو پاییدن ولی اگه گیر میافتادی زنگ تفریح جلو در دفتر بودی

یادش بخیر زوووو تو حیاط حکم مسابقات المپیک رو داشت


یادش بخیر وقتی سر کلاس حوصله درس نداشتیم الکی مداد رو بهانه میکردیم بلند میشدیم می رفتیم گوشه ی کلاس دم سطل آشغال که بتراشیم.


یادش بخیر دوست داشتیم مبصر صف بشیم تا پای بچه ها رو جفت کنیم.

یادش بخیر سر صفم پامونا ۱۸۰ باز میکردیم تا برای رفیق فابریکمون جا بگیریم.

یادش بخیر از جلو نظام ها

یادش بخیر بچه که بودیم میبردنمون پارک می رفتیم مثل مظلوما میچسبیدیم به میله ی تاب همچین ملتمسانه نگاه میکردیم به اونیکه سوار تاب بود که دلش بسوزه پیاده بشه بعدم که نوبت خودمون میشد عمرا پیاده میشدیم.

یادش بخیرخانواده آقای هاشمی که میخواستن از نیشابور برند کازرون تو کتاب تعلیمات اجتماعی

یادش بخیر قدیما که تلویزیون کنترل نداشت یکی مجبور بود پایین تلویزیون بخوابه و با پاش کانالها رو عوض کنه.

یادش بخیر خط فاصله هایی که بین کلمه هامون میذاشتیم یا با مداد قرمز بود یا وقتی خیلی می خواستیم خاص باشه ستاره میکشیدیم

یادش بخیر دبستان که بودیم هر چی میپرسیدن و توش می موندیم...


هیچ کدوم از اینا تو دانشگاه نیست


دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک در محیط اکسل

 VBA 

برنامه نویسی اکسل ‎

که مخفف عبارت Visual Basic For Applications یک زبان برنامه‌نویسی است که توسط شرکت نرم افزاری مایکروسافت طراحی شده است.  VBA در Excel و سایر نرم افزارهای آفیس گنجانده شده است. روباتی را در نظر بگیرید که تسلط کافی بر اکسل دارد و قدرت محاسباتی بالا داشته و اکسل را با دقت و سرعت تمام انجام می دهد. اگر  شما بخواهید این روبات بجای شما با اکسل کار کند می بایست لیست کارهایی را که در نظر دارید، تهیه کرده  و بصورت کدهای خاصی درآورده و به روبات بدهید. روبات نیز دستورات شما را به ترتیب انجام می دهد.  VBA نیز مانند همین مثال عمل می کند. درواقع VBAزبان خاصی (زبان کد نویسی) برای ارتباط با اکسل است   VBAبا Visual Basic) VB) تفاوت دارد. اگر چه این دو شباهاتهایی هم با هم دارند ولی کاربردهای آنها متفاوت است. مهارت در VB به معنای مهارت در VBA نمی باشد اگر چه کار را برای یادگیری و پیشرفت در VBA هموار می کند. از سوی دیگر هر قدر در نرم افزارهای آفیس مهارت بیشتری داشته باشد در VBA توانایی و مهارت بیشتری خواهید داشت.

ادامه مطلب ...

زندگی آلبرت انیشتین

زندگی آلبرت انیشتین همراه تصویر ( قسمت دوم)



آلبرت کوچولو به هیچ مفهوم کودک اعجوبه ای نبود و حتّی مدّت زیادی طول کشید تا سخن گفتن آموخت بطوریکه پدر و مادرش وحشت زده شدند که مبادا فرزندشان ناقص و غیرعادی باشد امّا بالاخره شروع به حرف زدن کرد ولی غالباً ساکت و خاموش بود و هرگز بازیهای عادی را که ما بین کودکان انجام می گرفت و موجب سرگرمی کودک و محبّت فی ما بین می شود را دوست نداشت.



آلبرت مرتباً و هر سال از پس سال دیگر طبق تعالیم کاتولیک تحصیل کرد و از آن لذّت فراوان برد و حتّی در مواردی از دروس که به شرعیات و قوانین مذهبی کاتولیک بستگی داشت چنان قوی شد که می توانست در هر مورد که همشاگردانش قادر نبودند به سوألهای معلّم جواب دهند او به آنها کمک می کرد.


ادامه مطلب ...

دانستنیهای جالب درباره فیلم موهن ضد اسلامی + عکس

 کارگردان فیلم ضداسلامی «بی‌گناهی مسلمانان» - که به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) توهین می‌کند - به جرم تولید و حمل مواد مخدر 21 ماه در زندان به سر می‌برده و هم‌اکنون نیز به دلیل جرائم مالی، آزادی مشروط دارد.

 فیلم ضداسلامی «بی‌گناهی مسلمانان» که خشم جهان اسلام را برانگیخته است، پیش از این قرار بود «برائت از بن‌ لادن» نامیده شود. گوشه‌هایی از این فیلم در یوتیوب نیز با نام «زندگی حقیقی [حضرت] محمد» به نمایش گذاشته شده است.

این فیلم که حتی بازیگران آن از بازی در آن اعلام برائت کرده‌اند، سراسر ابهام است؛ از نام آن گرفته تا بودجه و حتی سازندگان آن.

 

* بودجه فیلم

به گفته «سَم باسیل» کارگردان فیلم موهن، این فیلم با بودجه‌ای بالغ بر 50 میلیون دلار ساخته شده، که این بودجه مبلغی اهدایی از سوی 100 یهودی اسرائیلی است؛ البته با توجه به ساختار بسیار ضعیف فیلم از فیلمنامه و کارگردانی تا بازی و گریم و صحنه‌آرایی، به نظر نمی‌رسد چنین بودجه‌ای صرف ساخت این فیلم شده باشد!

 

* کارگردان و تهیه‌کننده فیلم

 

 ـ تعداد عوامل فیلم

برخی منابع خبری از جمله CNN مجموع عوامل این فیلم را 80 نفر اعلام کرده‌اند ولی «تیم داکس»، یکی از بازیگرانی که در این فیلم نقش شخصی به نام سیمپسون را بازی کرده، در بخشی از مصاحبه‌های خود گفته است: «یک هفته و نیم 72 نفر به صورت شبانه‌روزی برای ساخت این فیلم کار کردند.»

 

ـ تهیه‌کنندگان فیلم

فهرست دقیقی از اسامی تهیه‌‌کننده یا تهیه‌کنندگان این فیلم وجود ندارد ولی علاوه بر ادعای کارگردان فیلم مبنی بر حمایت مالی 100 یهودی از این فیلم، «تری جونز» کشیش ضداسلامی که به خاطر قرآن‌سوزی و اهانت‌های خود به دین مبین اسلام شهرت دارد، یکی از حامیان اصلی این فیلم است که تمام تلاش خود را برای تبلیغ و اکران این فیلم کرده است.

 

ـ کارگردان فیلم

در ابتدای انتشار خبر ساخت این فیلم، نام کارگردان فیلم «آلن رابرتز» اعلام شد ولی پس از مدتی رسانه‌های خبری او را شخصی به نام «سم باسیل» عنوان کردند که به گفته خود این رسانه شخص چندان خوش‌نامی نیست.

 

 

کارگردان فیلم به جرم تولید و حمل مواد مخدر 21 ماه در زندان بود

 

«سم باسیل» که برخی منابع سن او را 56 سال، وال استریت ژورنال 52 سال و بی‌بی‌سی 55 ساله اعلام کرده است، در دهه 90 دو بار به جرم تولید و حمل مواد مخدر به مدت 21 ماه زندانی شده و اخیرا نیز به خاطر جرائم مالی در زندان به سر می‌برده و هم‌اکنون نیز دوران آزادی مشروط خود را پشت سر می‌گذارد که یکی از شرایط آزادی‌اش، عدم استفاده از اینترنت به مدت 5 سال بوده است.

رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی، او را اصالتا از ارتدکس‌های قبطی مصر می‌دانند که به آمریکا مهاجرت کرده و هم‌اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند.

خود او مدعی است فیلمنامه «برائت از مسلمانان» را زمانی که در زندان بوده با همکاری پسرش «آبوناب» نوشته است.

برخی رسانه‌ها او را «ونگوک» بعدی نامیده‌اند؛ کارگردان نژاد‌پرست و اسلام‌ستیز سینمای هلند که در پی ساخت فیلم ضداسلامی «تسلیم» کشته شد.

 

* دفعات اکران فیلم

 

این فیلم 2 ساعته که آگوست 2011 مجوز ساخت گرفته است، اولین بار 23 ژوئن 2012 در سالن «واین» برای کمتر از 10 نفر نمایش داده شده است.

«تری جونز» - کشیش نژاد‌پرست آمریکایی - قرار بود 13 دقیقه از صحنه‌های برگزیده این فیلم را 11 سپتامبر، همزمان با سالروز حادثه 11 سپتامبر در کلیسایی در فلوریدا به نمایش درآورد که به علت دامنه گسترده اعتراضات، موفق به انجام این کار نشد.

نسخه کامل این فیلم هنوز در جایی قرار نگرفته است ولی قسمت‌هایی از آن در سایت یوتیوب موجود است.

 

* اعلام برائت بازیگران از بازی در فیلم موهن به ساحت پیامبر(ص)

 

ما همگی فریب خوردیم

 

«سیندی لی گارسیا» یکی از بازیگران اصلی این فیلم در مصاحبه با رسانه‌های مختلف گفته‌ است: به ما نگفته بودند که قرار است فیلمی با چنین رویکردی ساخته شود. عملا تمام عوامل را فریب دادند، تمام صحنه‌هایی که بازی کرده بودیم، مجددا صداگذاری شده بود.

ادامه مطلب ...

خنده بازار







زن ها  بهترین موجودات پروردگارند

به شرطی که زنت نباشند !

.

.

.

غضنفر داشته میرفته خونه

خونه شون هیشکی نبوده

میره رو پیغام گیر !

.

.

.

حیف نون هر شب دعا میکرده خدا بهش یه دوچرخه بده

میبینه خبری نشد

میره یه دوچرخه میدزده

بعدش دعا میکنه خدایا از من بگذر !

.

.

.

زمان مکالمات تلفنی

پسر به پسر = ۰۰:۰۰:۵۹

مادر به پسر = ۰۰:۱۰:۳۰

پدر به پسر = ۰۰:۰۲:۳۶

پسر به دختر = ۰۱:۱۵:۰۱

دختر به دختر = ۰۰:۲۹:۵۹

دختر به پسر = ۰۰:۰۰:۰۵

.

.

.

توصیه حیف نون به فرزندش:

اگر به یکدیگر احترام بگذاری ، یکدیگر نیز به تو احترام خواهند گذاشت !

.

.

.

حیف نون : آقا سیب ها کیلویی چنده؟

فروشنده: دوهزار تومن

حیف نون : یک کیلو پرتقال و دو کیلو گلابی لطف کنین

.

.

.

یه زمانی عطر می‌زدیم که بو بدیم

الان عطر می‌زنیم که بو ندیم !

.

.

.

بچه که به دنیا میاد

بابا مامانش  ۱۲ ماه کلی زحمت میکشن و خرج میکنن که بچه بتونه راه بره و حرف بزنه

۱۲ ماه دوم کلی حرص میخورن که بچه خفه شو ! بشین !

 

.

.

.

سنگ بزرگ را برداشت ، دانستم که سنگ بزرگ علامت نزدن است

اما وقتی سرم را شکست ، فهمیدم حیف نون تابع هیچ قاعده و قانونی نیست !

.

.

.

حیف نون رو می فرستند دنبال نخود سیاه، پیداش می کنه  نامرد !

.

.

.

بابای من بهم گفته چطور ثروتمند شده

یه روز یه سیب تو خیابون پیدا میکنه برش میداره ۲۰۰ تومن میفروشتش!

خوب بعدش؟

بعد با اون یه ۲۰۰ تومن دوتاسیب میخره؛هرکدوم رو ۴۰۰ تومن میفروشه!!

خوب بعدش؟

بعدش عموش میمیره بهش ارث میرسه !

.

.

.

بدون زشتی، زیبایی معنی نداره

بدون نفهمی، فرزانگی معنی نداره

میبینی؟ دنیا به تو احتیاج داره !

.

.

.

ابی میگه:

رویای من اینه، دنیای بی کینه

دنیای بی کینه، رویای من اینه

تابلوئه داره این ۲ تا رو بهم معرفی میکنه !

.

.

.

خداهم که باشی ، بازهم یک عده ازتو ناراضی هستند

اما از بچه های مردم همه راضی اند !

.

.

.

ادامه مطلب ...

هواپیمای جنگنده مدرن اف 35 (F-35 (JSF


هواپیمای جنگنده مدرن اف 35 (F-35 (JSF   F-35

می توان گفت که جدیدترین هواپیمای نظامی آمریکا، جنگنده مشترک عمود پرواز F-35 JSF است که هم اکنون در حال در طراحی و ساخت بوسیله شرکت لاکهید مارتین می باشد.  این جنگنده طی یک برنامه مشترک توسط شرکت های نورث روپ گرومن، BAE سیستمز، پرات اند ویتنی و رولزرویس ساخته می شود.

جنگنده JSF، جنگنده ایست چندماموریته که برای عملیات هوا به زمین بهینه سازی شده و ماموریت هوا به هوا، اصولاً ماموریت ثانویه آن به شمار می آید. اگر به تصاویر این هواپیما دقت کنید، می بینید که این هواپیما تا حدود زیادی به جنگندهF/A-22 Raptor شباهت دارد و طرح کلی آن مشابه این هواپیما بوده و هم چنین تا حدود زیادی نیز از فناوری های مشترکی بهره می جویند. این هواپیما، در پاسخ به نیاز به هواپیمایی که قابلیت پرواز عمودی را داشته باشد، در مرحله طراحی قرار گرفت، چرا که هواپیمایی که بتواند عمودی از زمین برخیزد، دارای فرسایش قطعات پایین تر و مهمتر از آن طول باند کمتر می باشد که آن را به وسیله ی بهینه ای برای برخاست از روی ناوهای هواپیمابر و همچنین فرود بر روی آنها تبدیل می کند. برای انجام این مهم، این هواپیمای پیشرفته تک موتوره، از سیستم وکتورد تراست یا کشش منحرف شده بهره می جوید، یعنی ابتداً همانند موتورهای توربوپراپ نیروی موتور ابتدا به یک جعبه دنده برای کاهش دور انتقال یافته سپس به یک فن یا پنکه عمود بر سطح زمین منتقل می شود. این پنکه نیروی مورد نیاز هواپیما را برای برخاستن تا یک ارتفاع مطمئن تامین کرده و پس از آن، به تدریج قدرت موتور بیشتر به سمت خروجی موتور متوجه شده و از قدرت لیفت فن کاسته می شود و هواپیما به جلو رانده می شود. در سیستم قدرت این هواپیما، برای برخاست، ابتدا دریچه ای زیر و بالای کابین خلبان باز شده و از آن جا لیفت فن هوا را با سرعت زیاد از بالا به سمت پایین پمپاژ می کند. همزمان با این کار، خروجی انتهایی موتور نیز به سمت پایین برگشته و نیروی تراست رو به پایین تولید می کند. این دو محل تولید نیرو، بالانس هواپیما یا تعادل آن را نیز بر قرار می سازند.

یک
فروند F-35 به همراه یک F-16 فالکون

این هواپیما، بسته به موتوری که روی آن نصب می گردد، دارای بردی برابر 1200 هزار کیلومتر و حداکثر سرعتی معادل 8/1 ماخ خواهد بود. این هواپیما، قادر است با بیشینه وزنی حدود 22 تن عملیات برخاست یا تیک آف را انجام دهد. البته در گونه دریایی یا ناونشین این هواپیما، که مدل B یا C می تواند باشد، تغییراتی برای توانایی لندینگ یا نشست بر روی ناو از جمله بزرگتر کردن بالها و افزایش سطح فلپ ها و همچنین تغییراتی نیز در موتور آن حاصل می گردد. این هواپیما، برای حمل تسلیحات خود از دو محفظه داخلی و چهار پایلون خارجی استفاده می کند. هر یک از محفظه ها، قابلیت حمل دو موشک یا بمب یا هر سلاح دیگر را دارند و مقرهای خارجی نیز به همین ترتیب می توانند لود شوند. تقریباً در تمامی مدلهای این هواپیما، تسلیحات یکسانی به کار رفته و تغییرات تنها در قسمت راداری و سیستم های پیچیده برخاست و نشست صورت می پذیرد. از این جنگنده، تعداد بسیار فراوانی، یعنی حدود 3000 فروند سفارش داده شده که حدود 1700 فروند آن برای نیروی هوایی و بقیه برای نیروهای دریایی و ناوگان های آنان خواهد بود. با تمام اوصاف، انتظار می رود که این هواپیما در سال 2008 وارد خدمت شود، یعنی همان سالی که پرنده رویایی اف-14 تامکت بازنشسته و برای همیشه به موزه های هوایی سپرده خواهد شد.

ادامه مطلب ...