چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

دیوانه ترین دانشمندان دنیا! +عکس

باشگاه خبرنگاران: لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط یک نشریه علمی منتشر شده است، به معرفی تعدادی از نابغه های تاریخ بشر می پردازد که در عین ارائه ابداعاتی که حیات بشر را متحول کرده اند، از خصوصیات رفتاری عجیبی نیز برخوردار بوده اند.

دانشمندان بزرگی که نام آنها در تاریخ بشریت به عنوان بزرگترین ها به ثبت رسیده است، در زمان حیات شان در مقایسه با دیگر افراد به گونه یی غیر عادی به شمار می آمده اند. این افراد باهوش بسیار بالای خود نه تنها طرحی جدید و گاه غیر عادی را به زندگی بشر افزودند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان را به طور کل تغییر دادند.

یوهان کونراد دیپل

وی در کشور آلمان و در قلعه‌ای به نام فرانکشتاین متولد شد.در قرن 17 میلادی به عنوان یک شیمیدان، موفق به ابداع رنگدانه آبی پروس یکی از نخستین رنگ‌های شیمیایی ترکیبی در جهان شد. اما اصلی‌ترین و بی‌پایان‌ترین تلاش وی که شهرت زیادی را نیز برایش به ارمغان آورد، تلاش برای کشف اکسیر حیات یا نامیرایی است. شایعاتی که درباره آزمایش‌های وی روی اجساد انسان‌ها وجود داشته الهام‌بخش شکل‌گیری شخصیت افسانه‌ای داستان فرانکشتاین بوده است.

وارنر ون براون


او در سن 12 سالگی قطار اسباب بازیش را از ترقه پر کرده و دریکی از خیابان‌های شلوغ آلمان منفجر کرد. وی در نهایت به عنوان مغز متفکر برنامه‌های موشکی هیتلر دستگیر شد و به عنوان اسیر جنگی به زندان افتاد، اما سال‌ها بعد راه خود را به سوی فضا و اکتشافات فضایی باز کرد.

فریمن دیسون

وی در علم فیزیک و نوشتن داستان‌های علمی تخیلی بسیار چیره دست بوده است. دیسون در سال 1960 نظریه‌ای را مبنی بر نیاز انسان به تولید لایه‌ای محافظتی برای محاصره منظومه خورشیدی و بیشترین استفاده از نور خورشید ارائه کرد. این لایه اکنون با عنوان لایه دیسون شناسایی می‌شود. دیسون به حیات ماورایی اعتقاد داشته و بر این باور بود انسان در چند دهه آینده قادر به برقراری ارتباط با موجودات ماورایی خواهد بود.   ادامه مطلب ...

عجیب‌ترین وسیله‌های نظافتی +عکس

باشگاه خبرنگاران: تمیز کردن خانه همیشه به عهده خانم ها بوده است و آن ها از وسیله های مختلفی برای اینکار استفاده می کنند ولی در طول تاریخ برای راحتی کارهای خانه دستگاه های جدید اختراع شده است که برخی مانند اتو یا ماشین لباسشویی هنوز استفاده می شوند ولی برخی تنها ایده های شکست خورده و عجیب بوده اند.

ابداع وسیله ای برای راحتی کارهای خانه همیشه در ذهن مخترعین بوده است تا آنجایی که آن ها توانستند دستگاهی مانند جاروبرقی را اختراع کنند ولی در این میان طرح هایی هم  بوده است که بسیار عجیب و غیر عادی هستند.

 لباس زمین شوی

عجیب‌ترین وسیله‌های نظافتی +عکس

یکی از این وسیله های عجیب برای اولین بار در چین وارد بازار شد. این وسیله تمیز کاری در اصل یک لباس نوزاد است که در قسمت شکم و دست آن دستمال های زمین شوی دوخته شده است. در این حالت زمانی که بچه ها چهار دست و پا در خانه حرکت می کنند تمام زمین تمیز و پاک میشود. با این لباس حتی جای دست بچه نیز روی زمین نمی ماند چون او خودش آنها را تمیز می کند.

ماشین آدم شویی

عجیب‌ترین وسیله‌های نظافتی +عکس

اگر ماشین لباسشویی وجود دارد چرا نتوان یک ماشین آدم شویی نیز داشت. این دلیلی بود تا شرکت سانیو نزدیک به 40 سال پیش به فکر درست کردن ماشین انسان شویی بیافتد. در این دستگاه شما باید از دریچه بالایی ان وارد شده و درون ماشین می نشستید. سپس دسنگاه یک چرخه شست شو را اجرا می کرد و ابتدا بدن را شسته سپس آب می کشید. در صورت درخواست این دستگاه همچنین می توانست یک ماساژ مناسب هم بدهد. در انتها شما تمیز وسرحال از دستگاه خارج می شدید.

  ادامه مطلب ...

حرکت های اعتراضی که نماد شدند +عکس

یک مرد در ترکیه با ایستادن به مدت ۸ ساعت در میدان تقسیم و خیره شده به یک نقطه به صورت ناگهانی به نماد اعتراض‌های این کشور تبدیل شده است. او اما تنها کسی نیست که حرکت اعتراضی‌‌اش  برای همیشه در خاطره‌ها باقی‌مانده است.


اریم گنداز،هنرمند ترکیه‌ای در اعتراض به دولت اردوغان و خشونت نیروهای امنیتی این کشور تصمیم گرفت تا به میدان تقسیم برود و فقط بدوت هیچ حرکتی بایستد. بعد از گذشتن مدتی از ایستادن او نظر مردم به حرکتش جلب شد و مدت کوتاهی پس از آن صدها نفر در پشت سر این مرد ایستاده بودند.
  
آنها هیچ کاری نمی‌کردند،شعاری نمی‌دادند و بر خلاف روزهای گذشته سنگی هم در دست نداشتند. ادامه این حرکت اعتراضی برای بیشتر از ۸ ساعت با اضافه شدن افرادی که در وسط میدان تقسیم ایستاده بودند باعث واکنش نیروهای امنیتی شد. به غیر از اریم گنداز که حالا لقب «مرد ایستاده» را گرفته اما افراد دیگری بوده‌اند که حرکت اعتراضی‌شان به یک نماد تبدیل شده است.
 

مرد تانک‌ها

حتی دیدن یک تانک در خیابان هم برای خیلی‌‌ها وحشتناک است. ایستادنت یک مرد اما در مقابل ستون تانک‌ها در  میدان تیان‌آن‌من در اعتراض به دولت چین در جریان تظاهرات سال ۱۹۸۹ او را به یک نماد تبدیل کرده است. دانشجویان در این واقعه به ناپایداری اقتصادی چین و سرکوب‌های حزب کمونیست و فساد دولتی اعتراض کردند. عکس مشهور «مرد تانک‌ها»  توسط جف وایدنر در ۵ ژوئن ۱۹۸۹ در پکن گرفته شده است. تانک‌های ارتش آزادی‌بخش خلق به خاطر یک مرد ناشناس متوقف شدند.

  ادامه مطلب ...

برج هایی که تبدیل به زباله دانی شدند

رج هایی که می بینید بعد از یک دوره بحران اقتصادی و مشکلاتی از این دست ، از حالت عادی خارج شده و تبدیل به زباله دانی و محله های کثیف و بی مصرف شده اند.

برج هایی که تبدیل به زباله دانی شدند
ساختمان نیمه کاره در تایلند

برج هایی که تبدیل به زباله دانی شدند

برج کوئین در ممفیس که از 1986 بدون سکنه است

 

ادامه مطلب ...

آموزش نسخه جدید Corel + دانلـــود


 CorelDRAW یکی از برترین نرم افزارهای گرافیکی برای طراحی و ساخت کارت ویزیت، لوگو، فاکتور، سربرگ و خیلی کارهای طراحی دیگر به حساب می آید.

در این کتاب پی دی اف که دانلود رایگان آن از طرف چند بخشی برای علاقه مندان به حوزه طراحی و گرافیک مهیا شده؛ شما با نحوه کار و استفاده نرم افزار کرل آشنا خواهید شد.

این کتاب آموزشی کرل به زبان فارسی بوده و نرم افزار CorelDRAW را به روش آسان و قدم به قدم همراه با تصاویر جهت یادگیری آسانتر آموزش میدهد.


  ادامه مطلب ...

استاتوس های فیس... 19


1- من موندم حافظ چه آپشنی داشته که سعدی نداشته که بشه باهاش فال گرفت!

2- اینایی که گوشه پروفایلشون می نویسن اورجینال پیج از نمایندگیش گرفتن پروفایلشونو؟

3- اصلا امتحان گرفتن توهین به شعور دانشجو است!
امتحان یعنی اینکه ما شک داریم تو چیزی از درس فهمیده باشی

4- ملت شنیدن پیاده روی مفیده اما مثل اینکه واسشون شفاف سازی نشده رو زمین باید این کارو کنن نه رو اعصاب ما!

5- به بچه جوجه تیغی چی می گن؟
جوجه جوجه تیغی؟ توله جوجه تیغی؟

6- یه ژاپنی به زنش می گه:
TiKi Taki
زنش میگه:
Kua Nini
ژاپنی ناراحت می شه می گه:
taka anji radiumba yaku
زنش گریه می کنه میگه:
mimi takuni kakabindamisamihi
یه جوری می خونی انگار سردرمیاری اینا چی می گن! به مسائل خانوادگی مردم چی کار داری؟

7- دم دنیا گرم که بدون گارانتی داره ما رو سرویس می کنه!

8- آدم بدبین از باد شکایت می کند، آدم خوش بین انتظار تغییر در آن را دارد، آدم واقع نگر بادبان ها را تنظیم می کند.

9- طبق آخرین آمار، خانوم ها 70 درصد عمر خود را در پی یافتن آدرسِ «یه دکترِ خوب» سپری می کنند!

10- پس از مرگم مزارم را با آب و صابون بشویید تا هر کس از مزارم رد شد بخوره زمین بخندم روحم شاد شه

11- داری آهنگ گوش می دی یهو یه صدایی شبیه صدای غول چراغ جادو یا هیولا میاد می گه Arrangement By … خب عین آدم بگین، اصلا بذارین خود خواننده بگه. چرا اینجوری می کنین؟

12- یه حسی بهم می گه کل این سریالای جم تی وی و فارسی وان رو بر اساس این شعر ساختن:
دوست داری با دوست من که دوست داره با دوست تو دوست بشه دوست بشی؟!

13- اینهایی که فقط عکس چشمشونو می ذارن تو پروفایلشون
اینا هنوز دماغاشونو عمل نکردن!

14- دوتا عبارت هست که خانم ها رو خیلی ذوق زده می کنه:
دوست دارم
70 درصد تخفیف

15- اینایی که از یه آهنگی حرف می زنن
بعد آدم یادش نمیاد شروع می کنن کلش رو با صدای گندشون خوندن
هر چی هم می گی آهان فهمیدم، ول کن نیستن
اینا بیمه درمانی بهشون تعلق می گیره؟!

16- پسرخالم کلاس سوم دبستانه، ساعت هفت صبح بیدارش کردن
با جدیت تمام سر همه خونواده داد زده می گه ای بابا ولم کنید
سه ساله دارم درس می خونم به کجا رسیدم!

17- بابا: منو بیشتر دوست داری یا مامانو؟
بچه: هر دوتاتونو
بابا: اگه من برم آمریکا مامان بره فرانسه تو کجا میری؟
بچه: فرانسه
بابا: خب این یعنی تو مامانو بیشتر دوست داری دیگه
بچه: نه من فرانسه رو دوست دارم
بابا: اگه من برنم فرانسه مامان بره آمریکا تو کجا می ری؟
بچه: آمریکا
بابا: چرااا؟
بچه: چون قبلا فرانسه بودم!
  ادامه مطلب ...

دیتا سنتر فیس بوک +عکس

در دیتا سنتر فیس بوک چندین هزار سرور اطلاعات تمامی کاربران این سایت اجتماعی را نگهداری می کنند.

اینجا دیتا سنتر بزرگ وب سایت فیسبوک است. اطلاعات بیش از 1 میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی پر طرفدار در این دیتا سنتر نگهداری میگردد. این دیتا سنتر در فضایی بالغ بر 10 هزار متر مربع ساخته شده است و جزو بزرگترین دیتا سنتر های دنیا میباشد.

شهر لولا در نزدیکی قطب شمال قرار گرفته و میانگین درجه هوا در طول سال به جز تابستان یک درجه سانتیگراد می باشد ، و در تابستان میانگین هوا به بیست درجه سانتیگراد می رسد . با توجه به همین شرایط جعرافیایی ، فیس بوک می تواند با استفاده از سیستم های خنک کننده که نیرو خود را توسط هوای بیرون از محیط ساختمان تامین می کنند(این کار برای گردش هوا و جلوگیری از گرم شدن زیاد پایگاه استفاده می شود) که باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد داشت .

در این دیتاسنتر دها هزار سرور مسئولیت ذخیره و نگهداری اطلاعات فیس بوک را به عهده دارند این سرورها به نحوی ساخته و تنظیم شده اند که کمترین میزان مصرف انرژی را دارا باشند

این مرکز دارای سیستم تهویه و برق اضطراری پیشرفته می باشد تا احتمال بروز خطرات و از کار افتادن وب سایت را به حداقل برساند

تصاویر شگفت آور از دیتا سنتر فیس بوک

 

ادامه مطلب ...