چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

خانه 15 میلیاردی فردوسی پور!

جام ورزشی: در شبی که عادل فردوسی پور با آوردن چند خبرنگار روی خط برنامه اش خود را فاتح نبرد با امیر قلعه نویی قلمداد می کرد (برنامه نود دو هفته پیش، 9 بهمن) نمی دانست که با یک سیاستمدار حرفه ای طرف است. فردوسی پور هفته بعد از آن (16 بهمن) در یک اقدام ناشیانه، که از وی بعید بود، به سفارش یک خبرنگار تصاویری از مضروب شدن یک هوادار استقلال در تمرین این تیم نشان داد تا خشم سرمربی استقلال بیش از پیش فوران کند. فردوسی پور ادعا می کند که از یک سایت معتبر (خبرآنلاین) و همانطور که رویه برنامه است، این تصاویر را برداشته ولی بر اساس شواهد تصاویر نمایش داده شده در برنامه 90، ساعت 8 صبح روز سه شنبه همان هفته روی خروجی سایت قرار می گیرد.

فردای برنامه 90، قلعه نویی در مصاحبه ای تاریخی خود عادل و عواملش را مافیای فوتبال می خواند تا جنگ این دو مهره مؤثر دهه اخیر فوتبال ایران، عیان تر از گذشته شود. در واقع قلعه نویی با اینگونه اتهام زنی به مجری محبوب برنامه 90 (که اکنون محبوبیت خود را در خطر می بیند) کاری کرد که فردوسی پور دیگر دست در لانه زنبور نکند و بداند که تاوان بازی با دم شیر چقدر سنگین می تواند باشد.

اما بشنوید از دردسر جدید فردوسی پور؛ یک سایت ورزشی نشانه هایی از عادل فردوسی پور گفته و علائمی بر آنچه که قلعه نویی آن را ادعا می کند آورده است. نویسنده مطلب سعی دارد سرمایه هنگفتی که هم اکنون در دست عادل فردوسی پور است را به جریان دلالی که این روزها بر سر زبان ها افتاده مربوط کند.

در این مطلب می خوانیم: «یکی از مجریان برجسته تلویزیون ایران که در زمینه ورزشی خودش را یکی از سردمداران مبارزه با مفاسد مالی و اخلاقی موجود در ورزش می داند و توانسته در این زمینه اسم و رسمی هم برای خودش دست و پا کند و خود را صاحب جایگاهی بداند، ولی اخیرا رابطه یکی از اقوام نزدیکش با برخی از ورزشکاران در سطح ملی به نوعی برملا شده و انگشت های اتهام به سمت او نیز نشانه رفته، با وجود اینکه مدعی است یک حقوق کارمندی از سازمانی که در آن کار می کند می گیرد و در کنار آن یک حقوقی هم از یکی از دانشگاه های معتبر کشور که در آن تدریس می کند می گیرد، دارای خانه ای شخصی در تهران است که حداقل قیمت آن بالغ بر 15 میلیارد تومان می باشد که داشتن چنین منزلی با آن درآمد اصلا همخوانی ندارد.»

بر اساس این گزارش: «این مجری، کارشناس و گزارشگر ورزش در تلویزیون ایران در خیابان شهید حسن فیس در شهرک غرب تهران یک منزل ویلائی دارد که البته در حال حاضر پدرش که یک تکنسین ساده برق بوده به همراه مادرش که یک دبیر بازنشسته می باشد سکونت دارند و خودش در همان حوالی در منزلی نسبتا مجلل که متعلق به همسر آن هم از نوع دوم و پدر همسرش می باشد سکونت دارد. نزدیکان به این چهره مطرح تلویزیون معتقدند که این منزل مسکونی تنها بخش اندکی از دارائی های وی است که بعضا به اسم خودش بوده و بخشی از آن نیز به اسم والدین او می باشد. نگاهی به منزل متعلق به این چهره و ادعایش در خصوص حقوق و مزایائی که دریافت می کند دقیقا مصداق ضرب المثل قسم حضرت عباس و دم خروس می باشد.»

عادل فردوسی پور روز گذشته در مصاحبه ای گفت که نمی خواهد بیش از این خود را درگیر این ماجرا کند که به نظر می رسد عدم رفع ابهامات در اذهان مردم تنها به خود وی ضربه خواهد زد.

سال گذشته نیز اتهام دستمزد نجومی از سوی یکی از روزنامه های سیاسی به عادل زده شد که بازتاب آن به حدی بود که مجری برنامه 90 مجبور شد بخشی از وقت برنامه پرمخاطبش را به توضیحات در خصوص میزان دستمزدش و چگونگی محاسبه آن اختصاص دهد.

مربوط دانستن دارایی های هنگفت عادل فردوسی پور به اتهامی که این روزها از سوی قلعه نویی به او زده شده می تواند دردسرهای زیادی برای گزارشگر موفق سیما درست کند که امیدواریم آقای فردوسی پور هر چه سریعتر برای تنویر افکار عمومی ابهامات را برطرف کند.

عکس‌های توریستی از داخل کره شمالی

کره شمالی از جمله کشورهایی است که اطلاعات کمی از آن به دنیای خارج درز کرده است. اخیرا روزنامه تلگراف انگلیس تازه ترین تصاویر دریافتی خود را از داخل کره شمالی منتشر کرده است که در زیر می‌بینید؛

ورودی یک باغ وحش در پیونگ یانگ

ترن شهری در پایتخت

ادامه مطلب ...

انتووان چخوف

اول به سراغ کمونیست‌ها رفتند
کمونیست نبودم، بنابراین اعتراضی نکردم

سپس نوبت به سوسیالیستها و اتحادیه های کارگری رسید
اما من هیچیک از آنان نبودم ،پس اعتراضی نکردم

بعد به سراغ لیبرال ها رفتند
من لیبرال نبودم، اعتراضی نکردم

سرانجام به سراغ من آمدند
کسی باقی نمانده بود که برای من اعتراضی کند مرا وحشیانه تر کشتند

من نظاره گر و اسیر روزمرگی بودم

شگفت انگیزترین شهر های زیر زمینی!

باشگاه خبرنگاران: تمامی شهرهای دنیا در سطح زمین ساخته شده اند ولی در زیر این کره خاکی چه می گذرد و آیا در زیر آن نیز شهرهای وجود دارد که مردم در آن زندگی کنند؟

زندگی انسان ها در تمام طول تاریخ بر روی سطح زمین بوده است و شهرهای خودشان را در آنجا ساخته اند اما در این میان بوده اند قوم ها یا افرادی که به دنبال زندگی زیر زمینی بوده اند  و شهرهای را در زیر پوست شهرهای دیگر ساخته اند.

شهر زیر زمینی کاریز

یکی از شهرهای زیرزمینی شگفت انگیز دنیا را می توانید در جزیره کیش و در کشور خودمان دیدن کنید. شهر زیر زمینی کاریز بسیار رازآلود است و البته نزدیک به 2500 سال قدمت دارد. این شهر زیر زمینی سالانه محلی برای گردشگران از سراسر دنیا است و البته به علت قدمت زیاد آن بسیاری از بخش هایش از بین رفته است و این روزها بار دیگر مسئولین در حال بازسازی آن هستند.

Wieliczka

شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی +عکس

در جنوب لهستان یک معدن نمک وجود دارد که در زیر زمین قرار گرفته است و البته از قرن 13 تا سال 2007 در حال کار بوده است. این معدن نزدیک به 300 کیلومتر طول دارد و به غیر از استخراج نمک از آن برای زندگی معدنچیان و خانواده هایشان نیز استفاده می شده است. این معدن به قدری بزرگ است که از زیر چندین شهر در این کشور نیز می گذرد و به تنهای تمامی امکانات زندگی دارد. این شهر زیر زمینی سالانه 1 میلیون نفر را به خود جذب می کند.

Coober Pedy

شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی +عکس

یکی از شهرهای زیر زمینی که همچنان نیز کار می کند در استرالیا قرار دارد. این روزها نزدیک به 1600 نفر در آن زندگی می کنند و به عنوان مرکز عقیق دنیا شناخته می شود چرا که بیشتری میزان تولید عقیق را در دنیا دارد. در این شهر در سال 1915 ساخته شده است و سیستم آن کاملا شبیه به شهرهای عادی است و شما می توانید خانه ها و کوچه های مختلفی را در این شهر ببینید. این شهر مغازه های مختلف، کلیسا و حتی قبرستان نیز دارد.
ادامه مطلب ...

ابتکار جالب یک شرکت آلمانی برای کودکان

شرکتی آلمانی از روی نقاشی های بچه ها برایشان عروسک می سازد.

بچه ها با کشیدن نقاشی عروسکی را که می خواهند به شرکت سفارش می دهند و شرکت متعهد می شود که پس از سه روز عروسک بچه ها را به همراه نقاشی ای که کشیده بودند برایشان ارسال کند.



ادامه مطلب ...

پربازدیدترین سایت های جهان

در دنیای این روزهای ما تکنولوژی حرف اول را می زند و پشت کامپیوتر یا لپ تاپ نشستن و چرخ زدن در اینترنت یکی از مهمترین فعالیت های روزمره بسیاری از مردم جهان است.

در این میان وبسایت هایی موفق تر و در میان مردم محبوب تر هستند که قدرت، سرعت و داده های بهتری را در اختیار کاربر بگذارند.

در این ایمیل شما را با 10 وبسایت برتر و پربازدید دنیا آشنا می کنیم:

 

1. Facebook.com - 836.7 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد

Facebook.com
 

حدستان درست بود! پرچم فیس بوک بالاست. یک شبکه اجتماعی که هم دوستانتان را به سادگی می توانید در آنجا ببینید و هم سرگرمی خوبی است.

البته مراقب باشید معتادش نشوید که در آنصورت ترک واقعا سخت می شود.
 


 

2. Google.com - 782.8 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد

Google.com


 

غول بزرگ و قدرتمند جستجوی جهان هم بعد از فیس بوک  حرف اول را می زند. گوگل موفق شده چون بالاترین سرعت را در میان همتایانش داراست و طراحی تمیز و مرتبی هم دارد.
 


 

3. YouTube.com - 721.9 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد

 

YouTube.com


 

پلتفرمی برای آپلود، به اشتراک گذاری و تماشای ویدئوهایی که کاربران می گذارند.
 

گوگل در سال 2006 این سایت را خرید و از آن به بعد یوتیوب بسیار بیشتر از گذشته به چشم کاربران اینترنت آمد.


 

4. Yahoo.com - 469.9 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد

ادامه مطلب ...

داستانک

دو بیمار که در بخش روانی یک بیمارستان بستری بودند به اتفاق هم در کنار استخر بیمارستان قدم می زدند که ناگهان یکی از آن ها به نام استیو، از غفلت دوستش و پرستاران استفاده کرد و پرید داخل استخر. آن یکی دیگر که دیوید نام داشت بلافاصله پرید داخل استخر و با یک حرکت قهرمانانه دوستش را نجات داد. بعد از این کار، رئیس بیمارستان دیوید را خواست و بعد از تعریف و تمجید از کار قهرمانانه اش گفت: «شما با این کار ثابت کردین بهبود پیدا کردین و می تونین به جامعه برگردین.»

دیوید گفت: «من این کار رو برای تشویق دیگران و رفتن از این جا انجام ندادم. وظیفه انسانی من این طور اقتضا می کرد.» رئیس بیمارستان که از اظهارنظر دیوید به وجد آمده بود گفت: «فقط یک خبر بد برات دارم. جنازه استیو، نیم ساعت بعد از اون که تو نجاتش دادی، در حالی که خودش رو حلق آویز کرده بود؛ پیدا شد. متاسفم!» دیوید گفت: «اشکال نداره، خودم آویزونش کردم خشک بشه!»