چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

پهلوان شیرگیر در سال 1330 +عکس

سیروس قهرمانی معرکه گیری بود که در سال های 1330 تا 1340 با انجام حرکات محیرالعقول در شیراز به شهرت رسیده بود؛ او برنامه هایش را در باغ وحش کوچکی که خود ساخته بود، برپا می کرد.

سی و پنج سال قبل در باغ وحش شیراز مردی با ریش های بلند و با لباسی از پوست پلنگ یا شیر و خرس، نمایشی برپا می‌کرد که هر بیننده‌ای شگفت زده می‌شد.
 
 در سال های آغازین 1330 سیروس قهرمانی معرکه گیر یکه تاز شیراز بود. در کنار این معرکه ها «باغ وحش» کوچکش هم در شیراز کم طرفدار نبود. دیدن چند حیوان در قفس های تنگ برای مردمی که به عمرشان «باغ وحش» ندیده بودند تفریحی متفاوت بود.
 
عکس های معرکه گیری این پهلوان قدیمی برای نخستین بار در "شهرفرنگ" منتشر شد. در این عکس های سیروس قهرمانی مشغول بازی و گاه جنگ با شیر و فیل و یا در حال کشیدن اتومبیل و بلند کردن تیرهای سنگین است.
 
این معرکه گیر که اکنون بیش از هفتاد و چند سال دارد همچنان در باغ وحش کوچک خود زندگی می کند و از حیوانات نگهداری می کند. آخرین عکس ها از وی را دو سال قبل خبرگزاری ایسنا منتشر کرد. خبرنگار این خبرگزاری در گزارش خود از شرایط نامساعد باغ وحش این پهلوان قدیمی به دلیل بی توجهی مسئولان وقت خبرداده بود.

وی گفته بود که تمام توانایی‌هایش را موهبتی از خدا و اهل بیت(ع) می‌داند؛ "این شیرها تمام زندگی من هستند، اینها همه یادآور اسدالله است، برای من مهم است که این حیوان مورد لطف همه ائمه خصوصا مولا علی(ع) قرار داشته و داستان‌های بسیاری از وفاداری آن گفته و نوشته شده است".

پهلوان شیرگیر در سال 1330 +عکس

پهلوان شیرگیر در سال 1330 +عکس
 
ادامه مطلب ...

ملاک ضد آب و خاک بودن گوشی ها

این روزها کسی نیست که حرف و حدیث محصولات ضد آب را نشنیده باشد یا چیزی از جدال شرکت ها بر سر محصولی مقاوم در برار آب و گرد و خاک نداند. شرکت سونی در این مورد گوی سبقت را ربوده است و گوشی های هوشمند خود را با مقاومت در برابر آب و گرد و خاک عرضه می کند اما چیزی که در میان این هیاهو گم است معنا و مفهوم امتیازاتی است که شرکت ها دریافت می کنند و بر مبنای آن ادعای خود را ثابت می کنند. اگر دوست دارید مفهوم عباراتی همچون IPX7 و IP5X و ... را بدانید با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

برای اینکه وسیله شما در برابر آب مقاوم باشد، در پوش درگاه micro USB، کارت میکرو SD، میکروسیم کارت و رابطه هد ست باید کاملا بسته باشد. از قرار دادن وسیله خود در محیط های دارای گرد و غبار یا رطوبت بیش از حد خودداری کنید.

استهلاک و فرسودگی عادی و وارد آمدن آسیب به وسیله ممکن است باعث کاهش توانایی مقاومت آن در برابر گرد و خاک یا رطوبت شود. در همه حال باید گوشی خود را از قرار گرفتن در موقعیت هایی مثل آب دریا، استخر شنا، غواصی، آب داغ، شن، سایر مایعات و مواد شیمیایی دور نگاه دارید.

هیچ گاه وسیله، درگاه micro USB، کارت میکرو SD، میکروسیم کارت یا رابط هدست را در آب فرو نبرید و وسیله را در معرض مایعات شیمایی یا محیط های مرطوب با دمای خیلی بالا یا پایین قرار ندهید. در صورت ورود آب یا مایعات به درگاه micro USB، کارت micro SD، میکرو سیم کارت و رابط هدست، آن را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

گوشی های ضد آب واقعا شنا می کنند؟!

مقاومت درگاه micro USB، کارت micro SD، میکروسیم کارت و رابط هدست در برار آب در هر محیط و شرایطی تضمین نمی شود. در صورت ورود آب به بلندگو، آن را حدود سه ساعت پیش از استفاده خشک کنید. هیچ یک از وسایل جانبی سازگار از جمله باتری ها، شارژها، وسایل هندزفری، کابل های micro USB، میکروسیم کارت ها و کارت های micro SD به خودی خود در برابر گرد و غبار و آب مقاوم نیست.

رتبه بندی های نفوذناپذیری چه مفهومی دارند؟

وسیله شما دارای یک رتبه IP است، یعنی آزمایش های تایید شده ای برای اندازه گیری سطوح مقاومت در برابر گرد و غبار و آب روی آن انجام شده است. رقم اول رتبه IP دو رقمی نشان دهنده سطح حفاظت در برابر جامدات از قبیل گرد و غبار است. رقم دوم نشان دهنده میزان مقاومت وسیله در برابر آب است. هر چه این ارقام بالاتر باشد، میزان حفاظت نیز بالاتر است.

اگر رتبه های IP وسیله شما برابر با IPX5، IPX7 و IP5X است، یعنی وسیله شما ضد گرد و غبار است و در برابر تاثیرات غوطه وری در جریان کم فشار آب نیز مقاومت می کند، بنابراین می توانید در شرایط آب و هوایی بسیار بدی چون برف و باران یا در رطوبت بالا از وسیله خود استفاده کنید. همچنین می توانید در محیط های غبارآلود یا در شن و ماسه و با انگشت خیس از وسیله خود استفاده کنید.

مقاومت در برابر جامدات و گرد و غبار

IP0X، بدون هیچگونه حفاظت خاصی

IP1X، در برابر جامدات با قطر بیش از 50 میلیمتر

IP2X، در برابر جامدات با قطر بیش از 12.5 میلیمتر

IP3X، در برابر جامدات با قطر بیش از 2.5 میلیمتر

IP4X، در برابر جامدات با قطر بیش از یک میلیمتر

IP5X، در برابر گرد و غبار؛ نفوذ محدود (بدون پسماند مضر)

IP6X، ضد گرد و غبار

مقاومت در برابر آب

IPX0، بدون هیچگونه حفاظت خاصی

IPX1، در برابر ریزش آب

IPX2، در برابر ریزش آب در صورت کج شدن تا 15 درجه نسبت به حالت معمول

IPX3، در برابر اسپری آب

IPX4، در برابر پاشیدن آب

IPX7، در برابر اثرات غوطه وری در مایعات

IPX8، در برابر غوطه وری

تصاویر: وقتی احتیاج باعث اختراع می شود!

وقتی احتیاج باعث اختراع می شود!

پدیده ای که واشنگتن را شوکه کرد! +عکس (از دست ندید!)

تصاویر این ابر نادر که در شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر شد، باعث شد تا دقایقی را مردم سر به آسمان راه بروند و به این خط طولانی خیره گردند.

ابر شبیه گردباد افقی بود و البته باعث ترس در برخی نیز شد.

موسسه هواشناسی در ویرجینیا تصاویر نگران کننده این ابر را به دقت بررسی کردند و بعد به واشنگتن پست گفتند نوع ابر به شدت نادر بوده و بر اثر تغییر ناگهانی در درجه حرارات و باد در لایه های کناری، ابرها را به رول و غیر معمول درآورد.

این ابر به گفته کارشناسان نه تنها نشانه چندین بارش متمادی می تواند باشد بلکه نشان میدهد وقتی هوای سرد داخل هوای گرم می پیچد هوای گرم و مرطوب به بالا صعود ناگهانی می کند و با تراکم رطوبت، این چنین ابری ایجاد می شود.




 

 






بزرگترین گربه سان جهان!

هرکول یک لایگر است. پدرش یک شیر نر آفریقایی و مادرش یک ببر. او بزرگترین گربه سان جهان محسوب می شود.

انتخاب دوباره هرکول از سوی کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین گربه سان جهان موجب شد تا در معرفی او به کاربران تردید نکنیم.

هرکول در سال 2002 در نتیجه جفت​گیری یک شیر نر و یک ببر متولد شد. در واقع، ببر ماده چهار قلو زایمان کرد. سه برادر دیگرش سندباد، وولکان و زئوس نام دارند. وی نامش را مدیون جثه بزرگش به هنگام تولد است.


این گربه سان غول پیکر در «میرتلی بیچ سافاری» یک پارک حیات وحش در ایالت کالیفرنیا که برای نجات گونه های نادر جانوری فعالیت می کند ، نگهداری می شود.
  ادامه مطلب ...

استقلال رکوردار حضور در نیمه نهائی آسیا

تیم استقلال برای بار هفتم به نیمه نهایی باشگاه‌های آسیا صعود کرد. در تاریخ بازی‌های که در آسیا انجام شده است (بازی‌های آسیایی، باشگاه‌های آسیا، لیگ قهرمانان آسیا) چند تیم رکورددار صعود به نیمه نهایی هستند که استقلال با برد امروز خود و صعود به 4 تیم برتر آسیا برای هفتمین بار صدرنشین شد.

بیشترین حصور در نیمه نهایی آسیا :

1)     استقلال ایران 7 بار

2)     الهلال عربستان 6 بار

3)     الاتحاد عربستان 5 بار

4)     پرسپولیس ایران 4 بار

5)     سوان سامسونگ کره‌ی جنوبی 4 بار

6)     لیاوینگ چین 4 بار

البته استقلال چهار بار به فینال رسیده و 2 قهرمانی نیز در کارنامه دارد اما پرسپولیس هرگز به فینال آسیا نرسیده است .

تصاویر خیره‌کننده از دنیای زیر آب

برایان اسکری، عکاس برجسته نشنال‌جئوگرافیک به بسیاری از نقاط جهان سفر و تصاویر خیره‌کننده‌ای را از حیات آبزیان تهیه کرده که منتخب آنها را در گزارش تصویری امروز می‌بینید.

برایان اسکری را می‌توان کاوشگر، روزنامه‌نگار و یکی از طرفداران محیط‌زیست دانست؛ اما اسکری پیش از هر چیز دیگر یک عکاس است که رؤیای عکاسی از آبزیان او را به اعماق اقیانوس‌ها در بسیاری از نقاط جهان کشانده است. در این گزارش تصویری تعدادی از تصاویر تهیه شده توسط اسکری را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

تصاویر خیره‌کننده نشنال‌جئوگرافیک از دنیای آبزیان
شکارهای خوش‌اقبال
سوس‌ماهی‌ها (گیتارماهی)، سفره‌ماهی‌ها و دیگر آبزیانی که میان تورهای صید میگو گرفتار شده‌اند و ماهیگیران علاقه‌ای به خوردن آنها ندارند، توسط سرنشینان یک قایق ماهیگیری به آب‌های مکزیک برگردانده می‌شوند.


تصاویر خیره‌کننده نشنال‌جئوگرافیک از دنیای آبزیان
کوسه‌ماهی‌ها
  ادامه مطلب ...

مچ اندازی آقای رئیس جمهور! +عکس

کتابهای تاریخ غربی، از فروریختن دیوار برلین به عنوان سمبل شکست شوروی سابق در جنگ سرد نوشته اند.

اما مسابقه مچ انداختن پوتین جوان با نماینده جمهوری خواه مردم کالیفرنیا و زدن مچ "روهراباچر" توسط مامور سابق کا.گ.ب را نیز نباید فراموش کرد.

"دانا روهراباچر" نماینده جمهوری خواه مردم امریکا این هفته در مصاحبه با رادیوی جنوب کالیفرنیا خاطرات دهه 1990 را مرور کرده و داستان مچ انداختن با پوتین جوان را شرح داد.

به گفته وی پوتین در دهه 1990 و در لباس قائم مقام شهردار سن پترزبورگ دیداری از کالیفرنیا داشت و در این سفر در کسری از ثانیه، مچ وی  - یعنی کسی که سخنرانی های ریگان را می نوشت- بر زمین زد.

"روهراباچر" وقتی دید پوتین چند بادیگارد دارد متوجه شد که وی باید شخص مهمی برای کشورش باشد اما در مسابقه مچ اندازی از وی شکست خورد. جالب اینجاست که بادیگارد پوتین مانند وی قوی نبود و مچ اش توسط امریکایی ها خوابانده شد.

آن زمان پوتین و برخی رهبران جوان دعوت شده بودند تا فوتبال امریکایی در اخر هفته انجام دهند و دو تیم از هر دو کشور با هم بازی کردند تا برنده هم امریکایی باشد و هم روسیه ای.

بعد از بازی، همگیا به کلوب ایرلندی رفتند و خیلی خوردند و بعد مچ بازی شروع شد. آنها شروع به کری خواندن کرده و هر کدام گفتند ما جنگ سرد را برده ایم و هم زمان مسابقه شروع شد.

روهراباچر درباره عظله های پوتین گفت به طرز غیر قابل باوری قوی هستند. این مرد امریکایی می گوید موضع پوتین در مورد سوریه که اینقدر سخت و انعطاف ناپذیری است را درک می کند.