چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

اشنایی با سازه های ماکارونی به صورت پاور پوینت (کار خودمه!)

این یه فایل پاور پوینت از نحوه ساخت سازه های ماکارونیه که اطلاعات جامعی از نحوه ساخت و انواع سازه های ماکارونی رو به همراه تصاویری از چندین سازه بهتون میده

نظر یادتون نره!

.

.

.

دانلود در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

انویدیا: پلی استیشن 4 و xbox 720 پایان عصر کنسولهای بازی هستند

مدیر کل بخش بازی‌های اَبری در کمپانی انویدیا به جمع آنهایی پیوسته که معتقد هستند کنسول‌های بازی سنتی، دارند به پایان راه نزدیک می‌شوند. آقای فیل ایسلر می‌گوید یکی از معتقدین به این نظریه است که نسل بعدی کنسول‌های بازی آخرین‌ها در نوع خود خواهند بود.

Xbox 360 تقریباً 7 سال است که پا به دنیا گذاشته و PS3  هم 6 ساله است. با در نظر داشتن روند رشد تکنولوژی به نظر می‌رسد که نسل بعدی این کنسول‌ها نیز قبل از اینکه از دور خارج شوند حداقل 10 سال در بازار حضور داشته باشند.

بنابراین پرسشی که به وجود می‌آید این است که در سال 2023 آیا هنوز برای بازی باید یک کنسول به تلویزیون وصل کرد؟ به احتمال زیاد نه! ولی این آینده محتوم به این زودی‌ها از راه نخواهد رسید. آقای ایسلر هم معتقد نیست که صنعت بازی دچار تحولات زودهنگام خواهد شد.

معلوم است که در 10 سال آینده اتفاقات زیادی به وقوع خواهد پیوست. پرسش واقعی این است که کمپانی‌های سنتی مثل سونی و مایکروسافت چطور به رقابت و حضور پررنگ خود ادامه خواهند داد و چه واکنشی به حضور بازیگران جدید که برای عوض کردن قاعده بازی وارد میدان رقابت خواهند شد، نشان می‌دهند؟

ادامه مطلب ...

طنز واقعی


این یعنی اینکه دخترا شکلات هستند و پسرا مگس و حجاب مثل پوست شکلات می مونه!

حالا به سوالات زیر جواب دهید:
۱- شباهت دخترها به شکلات در این است که …
الف- هر دو به کشورهای عربی صادر می شوند
ب- هر دو را باید بسته بندی کرد تا فاسد نشوند
ج- هر دو باید دور از دسترس اطفال نگهداری شوند
د- هر دو برای لذت بردن ساخته شده اند و خاصیت دیگری ندارند
———— ——— ——— ——— ——— ——— —–
۲- دختری که در محل کار حجاب را رعایت می کند
ولی در خانه پارتی می اندازد چه نوع شکلاتی است؟
الف- شکلات مغزدار
ب- شکلات رژیمی
ج- شکلات دو رنگ
د- هات چاکلت
———— ——— ——— ——— ——— ——— —–
۳- اگر نسبت دخترهای بدحجاب به پسرهای دخترباز مانند
نسبت شکلات باشد به مگس، نسبت پسرهای دخترباز به بچه مثبت ها مانند نسبت …
الف- مگس بالدار است به مگس بی بال
ب- مگس سالم است به مگس دیابتی
ج- مگس معمولی است به خرمگس
د- مگس سمج است به مگس بی بخار
———— ——— ——— ——— ——— ——— —–
۴-اصطلاح (( شکلات پیچ )) به چه معنی است؟
الف- دختری با حجاب خفن که فقط یک چشمش بیرون است
ب- میت کفن شده
ج- کسی که دوست دخترش او را پیچانده باشد
د- الف و ب صحیح است
———— ——— ——— ——— ——— ——— —–
۵- پسری که با دخترهای گشت ارشاد دوست می شود چه نوع مگسی است؟
الف- خرمگس
ب- مگس نابینا
ج- مگس سرکه
د- مگس قانع
———— ——— ——— ——— ——— ——— —–
۶- اگر دخترها شکلات باشند و پسرها مگس نقش گشت ارشاد برابر است با …
الف- خرمگس معرکه
ب- پشه بند
ج- بسته بند سیار
د- صاحب قنادی
———— ——— ——— ——— ——— ——— —–
۷- با استفاده از پیام نهفته در تصویر بالا شعر انحرافی زیر را اصلاح کنید
(( حاجت مطرب و می نیست تو برقع بگشا تا چو زلفت سر سودازده در پا فکنم ))
الف- حاجت مطرب و می نیست تو برقع بگشا تا بیان حالتو بگیرن
ب- حاجت مطرب و می نیست تو هم برقع نگشا که حوصله دردسر نداریم
ج- مطرب و می چیزهای بسیاری بدی می باشد خواهرم تو شکلاتی
و من مگستم خودت را در جای خشک و خنک و پوشیده نگه دار
که من هم بروم دنبال کارم
د- حاجت مطرب و می نیست تو برقع نگشا زلفاتم جمع کن بزار سر ما هم سر جاش بمونه
———— ——— ——— ——— ——— ——— —–
۸-به سوالات فوق چگونه جواب دادید؟
الف- با کمک یک حشره شناس
ب- با کمک یک قناد
ج- همینجوری قضا قورتکی

کتابی درباره کشور مرموز کره شمالی

کره شمالی و کوبا تنها نقاطی از جهان هستند که همچنان آلوده به کمونیسم یا همان طاعون سرخ قرن بیستم باقی مانده اند. رهبر کنونی کره شمالی کیم چونگ ایل هست . پدر وی هم رهبر سابق این کشور بود و کیم ایل سونگ نام داشت . البته  مردم بدبخت کره شمالی

کره شمالی‎

رهبر حکومتشان را (معاون رهبر) می نامند چرا که به فرمودهء مقامات آن کشور ، کیم ایل سونگ نمرده است بلکه به خورشید پیوسته و هر روز جهان را گرم و روشن می کند . در نتیجه مقام رهبری ایشان محفوظ است . در کره شمالی تنها کسی که حق فکر کردن دارد رهبر حکومت است که فرماندهء بزرگ نامیده میشود . وقتی فرماندهء بزرگ دربارهء مسئله ای حرفی زد دیگر هیچکس حق ندارد در آن زمینه اظهار نظر کند .  از نظر حکومت کمونیستی آن کشور ، مردم کره شمالی و حتی مدیران و مقامات آن کشور وظیفه ای جز کشف حقیقت در افکار و سخنان رهبر نظام کمونیستی را ندارند . چندی پیش رهبر حکومت کره شمالی ( کیم چونگ ایل ) در حال بازدید از جایی به خانمی که کت و دامن پوشیده بود گفته بود شما در لباس سنتی کره ای زیباتر به نظر می رسید .. همان شب تلویزیون کره شمالی با قطع برنامه های عادی اش  اعلام کرد از این لحظه به بعد همهء زنان شاغل در کشورمان موظف هستند که با لباس سنتی کره ای از خانه هایشان خارج شوند تا جهان زیباتر شود! کره شمالی طبیعت بسیار زیبایی دارد و دارای تنوع آب و هوایی شگفت انگیزی است اما مردم این کشور حق خروج از روستا ها یا شهرهایشان را ندارند . در واقع همه در همان جایی که زندگی می کنند زندانی هستند . برای رفتن از روستایی به روستایی دیگر و یا شهری به شهر دیگر باید از حکومت اجازه بگیرند .


برای دانلود این کتاب جالب که تهیه شده در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل ایران است به ادامه مطالب بروید

ادامه مطلب ...

اتاری با سخت افزار قدرتمند

آتاری و کنسول بازی قدیمی مشهورش یادآوری دوران خاطره انگیز و دوست داشتنی برای بسیاری از کاربران فعلی اینترنت است. حالا اگر بخواهید، می توانید یک کنسول آتاری بخرید و روی آن بازی های قدیمی را داشته باشید.

یک شرکت درون کیس قدیمی آتاری، کامپیوتری جدید قرار داده تا بهترین های دوران قدیم و جدید را با هم داشته باشید. شکل ظاهری و دوست داشتنی آتاری، به همراه سخت افزار قدرتمند امروزی.

در واقع درون شکم این آتاری که در تصویر می بینید یک پردازشگر Core i7 با 8 گیگابایت رم و یک حافظه اس اس دی ۱۲۰ گیگابایتی قرار گرفته است. به همراه کارت گرافیک Radeon HD 6570 و پشتیبانی از پورت یو اس بی 3.0 و اچ دی ام آی.


جالب است بدانید که این کامپیوتر جدید در واقع نسبت به آتاری قدیمی ۲۲۸۵۷ برابر قدرتمند تر به حساب می آید! بنابراین می توانید با خیال راحت بازی های قدیمی آتاری را روی آن داشته باشید و البته از بازی های جدید هم لذت ببرید. امضای موسس شرکت آتاری، نولان بوشنر نیز در جلوی کیس قرار دارد.

البته اگر نخواهید این کنسول را بخرید می توانید با رفتن به این صفحه در وب سایت آتاری آنها را آنلاین بازی کنید.

گجت جالب ارسال sms بو دار

این نرم افزار با کمک گجت کوچک ‌Chat Perf امکان ارسال بو از طریق تلفن همراه هوشمند را فراهم می کند.

این گجت شامل یک اتومایزر (پاشنده) و یک مخزن کوچک حاوی رایحه های مختلف است که به پورت بخش انتهایی تلفن همراه هوشمند متصل می شود.
پس از نصب برنامه نرم افزاری، کاربر می تواند رایحه مورد نظر را با تلفن همراه دیگر که مجهز به همین گجت است، به اشتراک بگذارد.

در این شیوه ‌با انتخاب یکی از رایحه های موجود در مخزن، به صورت همزمان همان رایحه به صورت یک پاف اسپری از گجت موجود بر روی تلفن همراه هوشمند گیرنده پخش می شود





در این حالت می توانید پیام های کوتاه خود را با بوهایی متناسب با متن برای گیرنده ارسال کنید!

امکان ذخیره کردن رایحه های مختلف در گجت Chat Perf وجود دارد و این محصول با قیمت 63 دلار به بازار عرضه شده است.

داستان e-mail اشتباه

مردى براى گذراندن تعطیلات به جزیره کیش رفت. همسرش در یک مسافرت کارى بود و قرار بود فرداى آن روز در جزیره کیش به او بپیوندد. مرد وقتى به هتل رسید تصمیم گرفت براى همسرش یک نامه الکترونیکى کوتاه بفرستد و خبر رسیدنش را به او اطلاع دهد.
کامپیوترش را راه انداخت و پس از وصل شدن به اینترنت، نامه اى براى همسرش از طریق پست الکترونیکى فرستاد. متاسفانه در هنگام تایپ کردن نشانى e-mail همسرش، یک حرف را اشتباه وارد کرد و نامه به جاى آن که به همسرش برسد به نشانى پست الکترونیکى خانم نسبتاً سالخورده اى که روز قبل همسرش را از دست داده بود ارسال شد. هنگامى که این خانم e-mailهایش را نگاه مى کرد تا چشمش به این e-mail افتاد مدتى به صفحه نمایشگر خیره ماند و سپس جیغى کشید و به زمین افتاد. افراد خانواده اش با شنیدن صداى جیغ او به سرعت به اتاقش رفتند و دیدند که او بیحال روى زمین افتاده است.

به صفحه نمایشگر کامپیوتر نگاه کردند و این متن را روى آن دیدند: همسر عزیزم، من همین الان رسیدم و جا گرفتم. همه چیز براى آمدن فرداى تو آماده است .

شبیه سازی ۳۰۰۰۰۰ تلفن اندرویدی

یک آزمایشگاه و دیتاسنتر اش که در کالیفرنیا قرار دارد. اینجا ۵۰۰ کامپیوتر دسکتاپ به یکدیگر متصل شده اند تا یک کار ویژه انجام دهند: شبیه سازی ۳۰۰۰۰۰ تلفن اندرویدی. پروژه ای که نام اش را «مگادروید» گذاشته اند.

یک تیم کوچک از متخصصان امنیت سایبر، با این کامپیوترها یک شهر مجازی ساخته اند که شهروندان آن با تلفن های اندرویدی شان در آن رفت و آمد می کنند.

تلفن های اندرویدی شبیه سازی شده تقریبا تمام مشخصات یک تلفن اندرویدی را دارند و مجهز به جی پی اس و دیگر سنسورها نیز هستند. اما سوال اینجا است که راه اندازی یک دیتاسنتر برای چنین کاری چه فایده ای دارد؟

آنها قصد دارند با راه اندازی این سیستم، امکان شبیه سازی رویداد های مختلف را داشته باشند. برای مثال تصور کنید که یک بدافزار اندرویدی پیدا شود که خودش را از طریق وای-فای به دیگر تلفن ها منتقل کند. شما برای فهمیدن مکانیسم انتشار آن و سرعت گسترش‌اش نیاز به یک سیستم مدل سازی دارید و «مگادروید» دقیقا همان چیزی است که کار شما را انجام میدهد.


megadroid.jpg

در واقع اینجا یک شهر کامل را با شبکه تلفن همراه اش به صورت شبیه سازی شده در اختیار دارید. حالا افرادی مانند برنامه نویسان اپلیکیشن های اجتماعی، شبکه های ارتباطی، مدیریت بحران و حتی سیستم های نظامی می توانند با کمک آن بررسی های مختلفی انجام بدهند.

در واقع رفتار شناسی شبکه های کامپیوتری چیزی است که چندین سال پیش به اهمیت اش پی برده ایم. در سال ۱۹۸۸ و در شروع کار اینترنت بود که یک دانشجو تقریبا کل اینترنت را از کار انداخت. او یک کرم اینترنتی ساخته بود که به سرعت تکثیر می شد و خیلی سریع به همه جا سرایت کرد. حالا با گسترش تلفن های هوشمند این نگرانی وجود دارد که چنین رخدادهایی در اینجا هم تکرار شود. پروژه مگادروید قصد دارد که امکان پیش بینی و کنترل چنین حوادثی را فراهم کند.