چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

دلایل رد صلاحیت ها


ضعف جسمانی علت ردصلاحیت هاشمی بود


شورای نگهبان قانون اساسی، صلاحیت "اسفندیار رحیم مشایی" رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و "اکبر هاشمی رفسنجانی" رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را احراز نکرده است و لیست نهایی ارسال‌شده به وزارت کشور، فاقد اسامی این دو نفر است.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی گفت: شورای نگهبان قانون اساسی، صلاحیت "اسفندیار رحیم مشایی" رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و "اکبر هاشمی رفسنجانی" رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را احراز نکرده است و لیست نهایی ارسال‌شده به وزارت کشور، فاقد اسامی این دو نفر است.

به گزارش آوای تبریز  ، هانی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه الجزیره قطر با اعلام این مطلب که لیست نهایی اسامی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظرف 48 ساعت آینده از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد، تصریح کرد: علت عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی، کهنسالی و ضعف و ناتوانی جسمی وی برای مدیریت کشور بوده است.

وی افزود: رد صلاحیت مشایی نیز به این دلیل بوده است که وی شخصی جنجال‌آفرین است که همواره اظهاراتی را مطرح می‌کند که با مبانی انقلاب اسلامی تناسب ندارد و اظهارات وی مبنی بر دوستی با رژیم صهیونیستی نیز خط قرمز انقلاب است.

هانی‌زاده که الجزیره از وی به عنوان کارشناس نزدیک به دوایر منسوب به رهبر انقلاب نام برده است، همچنین با بیان اینکه اصولگرایان بر روی "سعید جلیلی" به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان ائتلاف کرده‌اند، گفت: وی مذاکرات سنگینی با غرب داشت و از درایت کاملی برای تعامل با آنان برخوردار است و اگر رئیس‌جمهور شود می‌تواند موضوع هسته‌ای را از راهکارهای مسالمت‌آمیز حل کرده و تحریم‌ها علیه کشور را بردارد.

وی تأکید کرد: اصولگرایان پس از اعلام لیست نهایی نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان، بیانیه مشترکی در حمایت از جلیلی به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان منتشر خواهند کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی همچنین به وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره و تصریح کرد: رقیب اصلاح‌طلب جلیلی، محمدرضا عارف است که معاون‌اول رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات بوده و از بیشترین بخت برای حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار است.

وی همچنین به اهمیت رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در ایران، نقش زیادی در خروج یک شخص معین به عنوان رئیس‌جمهور آینده ایفا می‌کنند.

برگرداندن ویندوز به تاریخ چند روز قبل

برای این کار بایدSystem Restore از قبل فعال باشد. برای اجرای آن در منوی شروع بهPrograms سپس Accessories و در نهایتSystem Tools رفته و رویSystem Restore کلیک کنید تا اجرا شود.

در پنجره مربوطه گزینه Restore my computer to an earlier time را انتخاب کنید و روی Nextکلیک کنید. در مرحله بعد زمانی را که می خواهید به آن بازگردید را انتخاب کنید و Nextرا فشار دهید. با ادامه دادن مراحل، تنظیمات ویندوز و فایل های مختلف در درایوها به زمان مورد نظر شما بازگردانده می شوند. توجه داشته باشید که انجام چنین کاری، فایل های تمامی درایوها را تحت تأثیر قرار می دهد. البته می توانید تنظیمات System Restore را طوری تغییر دهید که فقط روی درایو ویندوز عمل کند. برای این کار روی my computer کلیک راست و Propertiesرا انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود به بخش System Restore بروید. روی هر درایوی که نمی خواهید System Restore روی آن فعال باشد کلیک و سپس روی settingsکلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود گزینهTurn off system restore on this drive را علامت بزنید و کلید okرا فشار دهید.

برخی ترفند های رایانه‌ای به درد بخور

استفاده از هارددیسک به عنوان رم

در صورتی که رم دستگاه شما پایین است، شما می توانید مقداری از هارددیسک را به عنوان رم رایانه خود معرفی کنید. این عمل باعث افزایش سرعت سیستم شما و جلوگیری از هنگ شدن آن می شود.

برای این کار مراحل ذکر شده را دنبال کنید. روی My Computerکلیک راست کنید سپس از منوی باز شده روی Propertiesرا کلیک کنید. حال وارد پنجره Properties Systemبشوید که از تب های گوناگون تشکیل شده است سپس در این قسمت وارد تب Advancedبشوید. در قسمت Performance بر روی گزینه Settingsکلیک کنید و وارد قسمت Options Performanceبشوید. در این قسمت نیز تب Advancedرا انتخاب کنید. در قسمت Virtual Memoryگزینه Changeرا انتخاب کنید. در این قسمت مقدار رمی را که به طور پیش فرض انتخاب شده است را مشاهده می کنید.معمولاً در رم های 256 این مقدار بین 768-384 متغیر بوده که 384 حداقل و 768 حداکثر است. درایوی را که می خواهید در آن مقدار فضایی را اختصاص به رم دهید انتخاب کنید سپس گزینه Custom sizeرا فعال کنید. اندازه های خود را در این قسمت وارد کنید و در پایان کلید Setرا فشار دهید و تمامی پنجره های باز شده را OKکنید. در صورت امکان رایانه خود را Restart کنید.

برخی ترفند های رایانه‌ای به درد بخور

آیت الله رفسنجانی : توان لازم برای ریاست جمهوری را ندارم

حسین شریعتمداری درستون یادداشت روز(سه شنبه) روزنامه کیهان مقاله ای با عنوان «شکایت آیت‌الله !»منتشر کرد:

«شرایط سنی من به گونه‌ای است که توان لازم برای مسئولیت سنگین ریاست جمهوری و اداره امور اجرایی کشور را ندارم و معتقدم رئیس جمهور شدنم خلاف شرع و به زیان نظام خواهد بود».

این دیدگاه و نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، چند ماه قبل و در حالی ابراز شده بود که علاوه بر اصرار اصحاب وطن‌فروش فتنه 88، برخی از مقامات و مراکز آمریکایی و اروپایی نیز ایشان را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تشویق و ترغیب می‌کردند.

همان روزها- 15 مهرماه 1391 یعنی 7 ماه قبل- مرکز استراتژیک «شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا- U.S. NATIONAL SECURITY COUNCIL- طی گزارشی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران از ابراز تمایل آمریکا به نامزدی آقای هاشمی خبر داده و آورده بود «از نگاه غرب آقای رفسنجانی به‌عنوان یک شخصیت میانه‌رو بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آینده ایران است».

 در این گزارش آمده بود «اگرچه رسانه‌ها و تحلیل‌گران آمریکایی و اروپایی تاکنون در چند نوبت پایان عمر سیاسی آقای اکبر رفسنجانی را اعلام کرده‌اند که ناکامی وی در بازگشت به مقام ریاست جمهوری در انتخابات ژوئن 2005- خرداد 84- خروج از امامت جمعه تهران و برکناری از ریاست مجلس خبرگان از جمله این موارد بوده است.

ولی حضور پررنگ وی در اجلاس سران عدم تعهد در کنار رهبر ایران و خوشامدگویی وی به مقامات عالی‌رتبه میهمان و جایگاه تعیین شده برای او در کنار «بان کی‌مون»، میهمان ویژه اجلاس را باید یک رنسانس برای این بازمانده سیاسی بزرگ ایران تلقی کرد که نشان می‌دهد این شخصیت هفتاد و چندساله با رویکردی میانه‌رو نسبت به غرب این امکان را دارد که یک بار دیگر در کانون قدرت ایران ایفای نقش کند (به‌تاکید این اندیشکده آمریکایی روی قید «یک بار دیگر» یعنی آخرین فرصت برای بهره‌گیری از آقای هاشمی توجه کنید)».

ادامه مطلب ...

زیباترین زن جهان، بدون آرایش کیست؟ +عکس

این زن زیباترین زن دنیا شناخته شد . این خانم بدون استفاده از وسایل آرایشی و تناسب بین اندام های صورتش باعث شد این لقب را به خود اختصاص دهد.
 
دانشمندان می گویند که فلورنس کولگایت ۱۸ ساله می تواند زیباترین زن دنیا باشد بطوری که معدل مسافت بین دو گوش او با مسافت بین مردمک هردوچشم او یک نتیجه نمونه علمی  است همچنین مسافت بین دو چشم او به دهانش کمتر از ۱/۳ مسافت  موهایش تا چانه اش است و این یک معیار نمونه دیگری می باشد.

کولگایت زیباترین صورت طبیعی  بدون آرایش و بدون عمل زیبایی انتخاب شده بود و این مسابقه عنوانش زیبایی طبیعی از برنامه اورین در تلویزیون ای تی اف انگلیس بود.

زیباترین زن جهان از نظر دانشمندان +عکس

زیباترین زن جهان، بدون آرایش کیست؟ +عکس

تبدیل کف دست به گوشی هوشمند +عکس

محققان دانشگاه توکیو در تلاش برای ساخت یک فناوری جدید برای قرار دادن تلفن همراه در کف دست کاربر هستند.

 محققان آزمایشگاه ایشیکاوا اوکو با استفاده از یک دوربین ویژه که دید پر سرعت و دو آینه چرخشی را با هم ترکیب کرده، شیوه‌ای را برای افکندن نمایشگر یا صفحه کلید تلفن همراه بر روی دست یا هر سطح دیگری شناسایی کرده‌اند تا کاربران بتوانند آن را از راه دور در خانه یا محل کار خود فعال کنند.

به گفته این محققان، این شیوه می‌تواند حرکت یک جسم سه بعدی را در هر دو میلی‌ثانیه شناسایی کند. به عبارت دیگر دید پر سرعت به این برنامه اجازه داده تا اجسام در حال حرکت را پیگیری کرده تا کاربران آزادانه با تصویر تلفن همراه خود در دستشان بدون اینکه نمایشگر آن تغییر کند، راه بروند.

همچنین ساطع‌کننده‌های موج فراصوت توسط سیستم رایانه‌ای ارسال شده تا کاربر فشار صفحه‌کلید بر روی کف دست خود را بدون اینکه در حقیقت چیزی آنجا باشد، احساس کند.

به گفته محققان، این حس به اندازه یک جسم سه گرمی است.

تبدیل کف دست به گوشی هوشمند!

رسم نمودار در اکسل

excel2007

در بسیاری از پژوهش‌ها به منظور بیان به‌تر نتایج و انتقال ساده‌تر مفاهیم، توصیه می‌شود داده‌ها را دسته‌بندی کرده و در جدول‌ها و نمودارها نمایش داده شود. نرم‌افزارهای گوناگونی می‌توانند برای کشیدن نمودار به کار برده شوند. پرکاربردترین، ساده‌ترین و فراگیرترین نرم‌افزار موجود، برنامه‌ی اکسل از مجموعه‌ی میکروسافت‌آفیس می‌باشد. این برنامه اگر چه حرفه‌ای نیست و بسیاری پژوهش‌گران از نرم‌افزارهای دیگری مثل SPSS‌ یا msTAT استفاده می‌کنند، اما شروع خوبی برای یادگیری کاربرد نمودارها و کشیدن آن‌ها به کمک رایانه می‌باشد.

 

نخستین مرحله‌ از رسم نمودار، وارد کردن داده‌ها در یک کاربرگ (worksheet) از برنامه‌ی اکسل می‌باشد. نام متغیرها یا گروه داده‌ها را نیز بالای ستون مربوط به آن بنویسید. معمولا متغیر یا گروه داده را در ستون اول و فراوانی یا مقدار هر گروه یا متغیر را در ستون بعد روبروی آن وارد می‌کنند. برنامه‌ی اکسل متغیر یا گروه داده را به صورت خودکار، روی محور افقی و فراوانی یا مقادیر را روی محور عمودی نشان می‌دهد.

انواع نمودارهای پیش‌فرض در برنامه‌ی اکسل وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد ویژه‌ی خود می‌باشد. به عبارتی هر کدام از انواع نمودارها برای بیان داده‌های خاصی مناسب‌ترند. در ادامه مطلب پرکاربردترین انواع نمودارها و نحوه‌ی رسم آن‌ها شرح داده شده است.

ادامه مطلب ...