چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

زیباترین حصار برای محافظت از خانه

عجیب ترین و زیباترین حصار برای محافظت از خانه . یک تاجر اهل ترکیه با خلاقیت بسیار جالب فنسی بسیار زیبا و شگفت انگیز را به دور خانه اش کشیده است. شگفت انگیز ترین حصار دنیا.

محمت علی گوچقلو، یک تاجر موفق و مهندس توپوگرافی اهل ترکیه است که شگفت انگیز ترین فنس دنیا را برای ویلایش در چشمه ی ازمیر ساخته است.

 او از روشی بسیار خلاقانه برای حصار خانه خود استفاده کرده است و با قراردادن آکواریوم پر از ماهی به دور خانه اش منظره ای زیبا و شگفت انگیز پدید آورده است.

عجیب ترین حصار برای خانه +عکس

عجیب ترین حصار برای خانه +عکس
 
ادامه مطلب ...

انسان هایی که غذا نمی خورند! +عکس

برترین ها:آنها مدعی هستند که انرژی لازم برای ادامه حیات را نه از غذا که از منابع دیگر طبیعت مثل باد و خورشید دریافت می کنند. ادعای این افراد آنها را تبدیل به افراد مشهوری در جهان کرده است اما آیا آنها راست می گویند؟

یک سال در درخت


«رام بهادر بامجون» نهم آوریل 1990، در روستای «راتاتاپوری» نپال متولد شد. او توجه بسیاری از مردم و رسانه ها را موقعی به خود جلب کرد که ادعا کرد مدت زمان طولانی را در مدیتیشن گذرانده است.

او شانزدهم ماه می 2005 به داخل یک درخت توخالی رفت و آنجا نشست و مدیتیشن خود را آغاز کرد و تا شانزدهم ماه مارس 2006 از داخل درخت بیرون نیامد. در این مدت افراد بسیار زیادی برای تماشای رام به جایی که او نشسته بود رفتند اما ادعا کردند که رام داخل درخت نبوده است. وقتی دوران مدیتیشن رام به پایان رسید و از او سوال کردندکه چرا بعضی وقت ها داخل درخت دیده نمی شد او پاسخ داد که ازدحام جمعیت مرا بسیار اذیت می کرد و برای همین ترجیح می دادم که بروم و روز دیگری که خلوت تر است بازگردم. رام در دسامبر 2006 بار دیگر تصمیم گرفت در نپال مدیتیشن کند اما سه ماه بیشتر در آنجا نماند.

انسان هایی که غذا نمی خورند!
در 26 مارس 2007 ماموران پلیس منطقه، رام را داخل یک خندق به عمق 2 متر پیدا کردند که در حال مدیتیشن کردن بود. نکته ای که توجه افراد زیادی را به رام جلب کرده این است که هنگام مدیتیشن های طولانی مدت این جوان هیچ وقت دیده نشده که او چیزی بخورد یا بیاشامد. از این رو بسیاری بر این باورندکه رام بدون آب و غذا زنده است اما در مقابل عده دیگری این نظریه را رد می کنند. آنها بر این باورند که غیرممکن است رام مدت ها بدون آب و غذا در طول مدیتیشن زنده بماند و به همین دلیل است که گاهی اوقات او بین طلوغ و غروب خورشید دیده نمی شود.

آنها می گویند که چنین چیزی از نظر فیزیکی غیرممکناست. این گروه می گویند اگرچه در طول روز رام بر بالای یک درخت دیده می شود و هیچ کس اجازه ندارد به او نزدیک شود اما او شب ها وقتی همه به خانه شان می روندمی تواند به دنبال غذا برود بدون اینکه شاهدی او را ببیند.

بسیاری از اطرافیان رام مدعی هستندکه او به هیچ عنوان آب و غذا نمی خورد و بی حس بودن او در طول مدیتیشن و در هوای سرد و بارانی، خود گواهی بر این مطلب است. یک بار یک نویسنده آمریکایی به نام «جورج ساندرز» تصمیم گرفت از نزدیک با رام ملاقات کند. او یک شبانه روز را در کنار رام گذراند و بعد از آن گفت که رام در هوای بسیار سرد که همه از آن فرار می کردند بدون اینکه کوچکترین احساس سرمایی کند نشسته بود و تکان نمی خورد.

در دسامبر 2005، گروه دیگری متشکل از 9 نفر از مسئولان دولتی نپال تصمیم گرفتند به مدت 48 ساعت رام را زیر نظر بگیرند. او در تمام این مدت به هیچ عنوان نه غذایی خورد و نه آبی نوشید.

یک سال بعد شبکه دیسکاوری مستندی به نام «پسری با قدرت عجیب» درباره زندگی رام تهیه کرد. هدف از ساخت مستند، بررسی این موضوع بود که آیا رام واقعا چیزی نمی خورد و نمی آشامد. مستندسازهای دیسکاوری رام را چهار شبانه روز تحت نظر گرفتند. در اولین تلاش برای فیلمبرداری، دوربین های دید در شب قادر به فیلمبرداری از رام که بالای درخت نشسته بود نشدند.

در دومین تلاش مستندسازها موفق شدند 96 درصد پی در پی از رام فیلمبرداری کنند و او در تمام این مدت به هیچ عنون لب به غذا و آب نزد. پس از 96 ساعت همه انتظار داشتندکه رام گرسنه اش شود اما وی همچنان غذا و آب نخورد و همه را شگفت زده کرد. طبق گفته دانشمندان یک فرد عادی چنانچه به مدت چهار شبانه روز آب ننوشد کلیه اش از کار می افتد و می میرد و این درحالی بود که در رام هیچ نشانه ای از بیماری به دلیل خشک شدن آب بدنش دیده نمی شد.



72 سال غذا نخورده ام


«پرالاد جانی» پیرمرد 83 ساله اهل هندوستان معروف به «ماتاجی» یکی دیگر از افرادی است که ادعا می کندبه مدت 72 سال لب به آب و غذا نزده است.

ادعای ماتاجی آنقدر باورنکردنی بود که پزشکان بیمارستان استرلینگ در گجرات احمد آباد آزمایش های زیادی در سال های 2003 و 2010 روی او انجام دادند.

انسان هایی که غذا نمی خورند!

به گزارش تیم تحقیقاتی که ماتاچی را زیر نظر داشت او در تمام مدتی که تحت آزمایش بود به هیچ عنوان غذا نخورد و آب ننوشید. اما باز هم به نظر پزشکان، نخوردنو ننوشیدن ماتاچی در طول آزمایش ها نمی توانست ثابت کند که او 70 سال چیزی نخورده است.

نتیجه تحقیقات اینطور اعلام شدکه پرالاد جانی به مدت دو هفته بدون آب و غذا زنده مانده و احتیاجی به دستشویی رفتن نداشت، ضمن اینکه کلیه هایش کاملا سالم بودند.
  ادامه مطلب ...

تصاویر خیره‌کننده از انفجار های صوتی

تصاویر خیره‌کننده ارائه‌شده، انفجار صوتی را به نمایش می‌گذارند که از عبور پیشرفته‌ترین هواپیماها از مانع صوتی ایجاد شده‌اند.

بسیاری از افراد صدای انفجار‌های صوتی را شنیده‌اند، حتی اگر این انفجارها را ندیده باشند.

انفجارهای صوتی پدیده‌های جذابی هستند و هنگامی که یک هواپیما (یا شی دیگری) سریع‌تر از سرعت صوت حرکت می‌کند، پدیدار می‌شود.

در این فرایند امواج شوک خلق می‌شوند و هنگام عبور از مانع صوتی انفجار صوتی ایجاد می‌شود.

برای ایجاد انفجار صوتی سه مولفه لازم است. یکی از این مولفه‌ها وجود شییء(هواپیما) است که با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کند. سپس محیطی (هوا) مورد نیاز است که سرعت از خلال آن سیر کند و سومین مولفه مورد نیاز نیز شوک‌های موج گزارش شده است.




 
ادامه مطلب ...

روایت جدید از قتل بازیکن تیم ملی فوتبال

سرپرست تیم فوتبال نیروی زمینی گفت: امید دربندی دو ماه پیش خدمت سربازی و همکاری‌اش با باشگاه نیروی زمینی تمام شده بود و از این‌که شنیدیم او با 100 ضربه چاقو کشته شده بسیار متاثر شدیم.

حسین اخوت با بیان این‌ که دیروز (دوشنبه) چهارمین روز قتل امید دربندی است، درباره‌ی حضور آن مرحوم در تیم نیروی زمینی اظهار کرد: دربندی بازیکن رده امید و تیم نیروهای مسلح باشگاه نیروی زمینی بود. او بازیکن جوان و خوبی بود که به خاطر حضورش در نیروی زمینی، خانواده‌اش هم سال گذشته از اردبیل به تهران نقل مکان کرده بودند.

وی افزود: این بازیکن رشد فوتبالی خوبی داشت و توانمندی‌هایش برای ما ثابت شده بود. البته دو ماه پیش خدمت سربازی این جوان ناکام تمام شد و ما تقریبا از او اطلاعی نداشتیم. یعنی هنوز قرارداد جدیدی به عنوان بازیکن آزاد با او امضا نکرده بودیم. دربندی سال گذشته همراه با تیم نیروهای مسلح به مقام قهرمانی هم رسیده بود و به لحاظ اخلاقی که فوق‌العاده بود و از نظر فنی هم جای رشد داشت. البته در حدی نبود که مربیان بخواهند در تیم بزرگسالان نیروی زمینی در لیگ از او استفاده کنند.


سرپرست تیم نیروی زمینی با اشاره به اتفاقاتی که پیرامون گروگان‌گیری و نهایتا قتل این جوان افتاده بود اظهار کرد: ظاهرا دربندی در حوالی تهران محبوس بوده اما تماس‌هایی که با خانواده او گرفته می‌شد از افغانستان بوده است. خانواده ایشان 10 میلیون تومان را به گروگان‌گیران داده بودند و بعد از آن وقتی با مطالبه 100 میلیون تومانی آنها مواجه شده بودند پلیس از آنها خواسته بود تا این مبلغ را به گروگان‌گیرها ندهند که متاسفانه آنها هم ندادند و فرزندشان هم کشته شد.

وی افزود: عموی امید در محلی که گروگان‌گیرها گفته بودند جسد این جوان را آن‌جا انداخته‌اند حاضر شده بود و گویا 100 ضربه چاقو به بدن امید وارد کرده بودند. وقتی خانواده‌ی دربندی بعد از آگاهی از قتل فرزندشان با پلیس صحبت کرده بودند ماموران پلیس به آنها گفته بودند چون ما می‌دانستیم او کشته شده است به شما گفتیم پول را پرداخت نکنید!

اخوت با بیان این‌که می‌بایست کمیته پی‌گیری برای این موضوع تشکیل شود،گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه اتفاقاتی افتاده و اگر پلیس می‌دانسته این جوان کشته شده چرا به خانواده‌اش اطلاع نداده است؟ و این‌که اصلا از کجا متوجه شده‌اند و چطور است هنوز گروگان‌گیرها دستگیر نشده‌اند؟ به هر حال یک سیستم مشخصی باید این موضوع را بررسی کند. دربندی بعد از آن‌که خدمتش در باشگاه نیروی زمینی تمام شد تقریبا ارتباطی با ما نداشت و ما هم از او بی‌خبر بودیم که متاسفانه دیروز به بنده اطلاع دادند چنین اتفاقی افتاده است و البته امروز چهارمین روز اطلاع خانواده‌شان از این واقعه است.

بهترین شغل های جهان +عکس

برترین ها:اقامت در یک جزیره زیبا و لذت بردن از هوای پاک، خوردن شکلات هایی که هنوز هیچ مشتری طعم آنها را تجربه نکرده است، از صبح تا شب دراز کشیدن روی تختخواب و ... همگی اینها بهترین شغل های جهان به شمار می روند. شغل هایی که فقط یک نفر شانس به دست آوردن آنها را داشته است.

آزمونگر هنر نبرد


آیا تاکنون مجموعه بازی های «هنر نبرد» را بازی کرده اید؟ اگر اینطور است آیا در آن ماهر هستید؟ می توانیددر عرض یک ساعت، 200 طلا به دست آورید و در عرض دو هفته خود را به سطح 80 برسانید؟ اگر پاسخ بله است می توانیدبرای شغلی که 12 میلیون نفر بازیکن به عنوان آزمایش کننده بازی، رویای آن را در سر می پرورانند درخواست بدهید.

بهترین شغل های جهان
در حقیقت چند شغل مربوط به محصولات بازی و سرگرمی در سایت شرما بلیزارد، یکی از شرکت های بازی های رایانه ای، ارائه شده است. پایگاه استخدام بلیزارد، مشاغل بسیاری در این زمینه ارائه داده است و بیشتر آنها هم قرار دست در بخش هنر نبرد استخدام شوند. در حال حاضر چندین نفر در این شغل استخدام هستند که بازی هنر نبرد را بررسی می کنند اما اگر شما علاوه بر زبان انگلیسی به زبان دیگری تکلم می کنید و در این بازی هم حرفه ای هستید، تردیدی به دل راه ندهید و حرفه تان در بلیزارد را شروع کنید و روزانه 4 ساعت بازی کنید.



مراقب جزیره بهشت


«بن ساوتال» 34 ساله – 35 هزار متقاضای رویایی شنا، اکتشاف و استراحت در جزیره هامیلتون در کویینزلند استرالیا را شکست داد و مسئول رسیدگی به وضعیت جزیره شد. با او یک قرارداد 6 ماهه با حقوقی معادل 111 هزار دلار بسته شد و او مراقب این جزیره استوایی استرالیایی شد.

بهترین شغل های جهان
البته او وظیفه دیگری هم دارد و آن هم اینکه نحوه زندنگی در جزیره را به صورت اینترنتی به همه آموزش دهد. او برای اقامت در جزیره می بایست در یک خانه ویلایی سه خوابه که استخری نیز دارد – البته بدون پرداخت اجاره – زندگی کند.
ساوتال پیش از آغاز فعالیت خود در جزیره، باید چهار روز را به طور آزمایشی در جزیره می گذراند.

او در آب های آرام جزیره با کمک لوله مخصوص تنفس شنا کرد و وقتی به ساحل رسید، از خوردن کبابی خوشمزه لذت برد و کنار چشمه آب معدنی استراحت کرد. این آغاز یکی از بهترین شغل های دنیا بود.



کارشناس طعم شکلات


یکی از بهترین مشاغل جهان به نوجوان 12 ساله ای به نام «هری ویلشر» س    پرده شده و او در کارخانه ای شکلات سازی، کارشناس اصلی طعم شکلات است. وظیفه او چشیدن شکلات های ساخته شده با دستورالعمل های فوق سری این کارخانه است. او بعد از اینکه برنده مسابقه انتخاب نیروی کار شد، این حرفه را به دست آورد.

بهترین شغل های جهان
او می گوید با انجام اولین ماموریتش در این حرفه، احساس کرد به دنیای کتاب «چارلی و کارخانه شکلات سازی» قدم گذاشته است. او با توصیف طعم و بوی شکلات محبوبش تعجب کارشناسان را برانگیخت. شرکت دربی که هری در آن مشغول به کار است انواع شکلات را تولید می کند. این شغل اگر بهترین در جهان نباشد، مسلما شیرین ترین آن هست.



عکاس دوچرخه سوار برای نقشه های گوگل

گوگل دو مرد خوش شانس را استخدام کرده تا اطراف فرانسه با یک سه چرخه ابتکاری بگردند و از اماکن تاریخی که به وسیله خودرو نمی توان به آنها دسترسی داشت عکس بگیرند.

این سه چرخه مخصوص، میله ای بلند دارد که روی آن دوربین، یک دستگاه جی پی اس، یک رایانه و یک ژنراتور نصب شده است.

دوچرخه سوار ها وقتی به دیدن مکان های معروف می روند، تی شرت و کلاه های آرم دار شرکت گوگل را می پوشند و با این کار اعلام می کنند که در استخدام شرکت گوگل هستند و یکی از بهترین شغل های جهان را دارند.

بهترین شغل های جهان


بررسی کننده تختخواب های راحت

دانشجویی از دانشگاه بیرمنگهام انگلیس صاحب یکی دیگر از شغل های ایده آل دنیاست. کار این دانشجو، خوابیدن هنگامکار روی یک تختخواب است. وظیفه او امتحان کردن تختخواب های شرکت سایمون است تا راحتی آنها را امتحان کند.

«رویسین مدیگان» 22 ساله، به مدت یک ماه هر روز روی تختخواب های تازه طراحی شده شرکت می خوابید و بابت آن 1000 پوند دریافت می کرد.

بهترین شغل های جهان
وقتی متخصصان سازنده تختخواب های راحت شرکت «سایمون هورن»، تصمیم به تحقیق روی تختخواب های خود گرفتند با درج یک آگهی درخواست کردندفردی برای امتحان تختخواب ها داوطلب شود و مدیگال با کمال میل این کار را پذیرفت. کریگ رویلنس مدیرعامل شرکت سازنده تختخواب ها عقیده داشت که رویسین نه تنها قضاوتی واقعی از تختخواب ها ارائه می دهد بلکه به تحقیق متخصصان شرکت درباره خواب راحت شبانه نیز کمک فراوانی می کند.

رویسین میدگان از 10 صبح تا 6 بعدازظهر روی تختخواب های مختلف دراز می کشد و تجربه شخصی اش را در آخرین روز گزارش می کند.



مدیر تفریحی موزه


پسربچه شش ساله ای به نام «سام پوینتون» که آرزو دارد روزی بتواندمدیر موزه خط آهن ملی یورک در انگلیس شود، در حال حاضر مدیر مجموعه تفریحی این موزه است.

این کودک جاه طلب، پس از اینکه اندرو اسکات – رئیس قبلی مجموعه تفریحی موزه – بازنشسته شد، با دستخط خودش به مدیر موزه نامه ای نوشت و تقاضای استخدام در موزه را داد. او در نامه اش از توانایی هایش گفته بود از جمله اینکه می تواند مجموعه قطارهای اسباب بازی خود را به خوبی کنترل کند.

بهترین شغل های جهان
سام نوشت: «من فقط شش سال دارم اما فکر می کنم می توانم از عهده این کار برآیم. من یک خط آهن برقی دارم و در نگهداری آن موفق هستم. همچنین می توانم دو خط را همزمان کنترل کنم، مندوست دارم مدیر مجموعه تفریحی موزه باشم و آنجا را به مکانی جذاب برای کودکان تبدیل کنم.»

درست است این حرفه نمی تواندبرای یک بزرگسال جذاب باشد اما برای یک کودک 6 ساله بی شک بسیار هیجان انگیز است.



آزمایش کننده سرسره آبی


مسلما هر کس که کارمند اداره و پشت میز نشین است به این شغل حسادت می کند. تامی لینچ امسال به خاطر شغلش بیش از 43 هزار کیلومتر سفر کرده است. او مسئول بررسی سرسره های آبی در مکان های تفریحی است. آقای لینچ 29 ساله به بررسی ارتفاع، سرعت، مقدار آب و کانال های فرود سرسره های آبی و همچنین موارد ایمنی آن می پردازد. در سال 2008 آقای لینچ سرسره های آبی مکان های تفریحی واقعی در اسپانیا، مصر، ترکیه، قبرس، مراکش، جمهوری دومنیکن و مکزیک را بررسی کرد.

بهترین شغل های جهان
امسال او به کنترل کیفیت سرسره های آبی یونان، ترکیه، فلوریدا و جامائیکا هم می پردازد. آقای لینچ متولد لیورپول انگلیس است و این شغل که «مدیریت توسعه محصولات زندگی» نام دارد به او محول شده تا بهترین استخرهای مجموعه های تفریحی در سراسر جهان را بررسی کند.

عجیب ترین کار ها حین چتربازی +عکس

باشگاه خبرنگاران: عده ای هستند که همیشه به دنبال کسب تجربه های جدیدند به همین دلیل ممکن است دست به کارهای بسیار عجیبی هم بزنند که در تخیلات انسان ها نمی گنجد. معمولا ترکیب کردن چند کار با یکدیگر و قرار دادن آن در شرایط خطرناک می تواند تجربه ای تازه و عجیب باشد که از راه های مختلف قابل دستیابی است. ترکیب کردن کارهای مختلف با چتربازی یکی از روش هایی است که می تواند به خلق تجربه های جدید منجر شود.

حل روبیک در آسمان

برخی انسان ها در دنیا هستند که ممکن است سال ها طول بکشد تا معمای روبیک را حل کنند اما عده ای هم هستند که با روش های مخلتف می توانند این مکعب را در چند ثانیه حل کنند. ذر سال 2003 جوانی که می توانست این مکعب را در 32 ثانیه حل کند دست به کاری جالب زد. او از داخل هواپیما به بیرون پرید و قبل از رسیدن به زمین توانست کل مکعب را حل کند. این پسر در حالی این کار را انجام داد که با سرعتی نزدیک به 200 کیلومتر در حال نزدیک شدن به زمین بود و ممکن بود در آخرین ثانیه ها حتی آسیب هایی را نیز ببیند.

اتو کردن در آسمان

مسابقات اتو زدن در شرایط سخت یکی از عجیب ترین مسابقاتی است که تا به حال در دنیا برگزار شده است و در آن باید هر شرکت کننده در سخت ترین شرایط ممکن لباسی را اتو کرده و از این حالت عکس بگیرد. "مایک فراست" در این مسابقه شرکت کرد و در حالی که سقوط آزاد انجام میداد مشغول اتو کردن لباس های خود نیز بود. او با این عکس خود توانست به مراحل بالایی این مسابقه نیز دست پیدا کند.
 
ادامه مطلب ...

عکس: ریلکس ترین موجودات دنیا!

سایت دیلی میل در خبری نوشت: این بچه اورانگوتان ها که مادر آنها توسط شکارچیان کشته شده است، اکنون نجات پیدا کرده اند و رابطه خوبی با دوربین خبرنگاران برقرار کرده، به طوری آرام و گاهی با لبحند به دوربین نگاه می کنند که این رفتار کمتر از این حیوانات دیده شده است.

عکس: ریلکس ترین موجودات دنیا!

عکس: ریلکس ترین موجودات دنیا!
 
ادامه مطلب ...

داستانک؛ نقطه‌ ضعف و قوت

جوانی نزد شیوانا آمد و به او گفت: "در مدرسه‌ای که درس می‌خوانم، پسر ثروتمندی است که خود را خیلی زرنگ و تیز می‌داند و به واسطه ثروت پدرش مسوولان مدرسه هم از او حمایت بی‌قید و شرط می‌کنند.
 
البته انکار نمی‌کنم که او فردی واقعا باهوش است  اما از این هوش خود برای بی‌آبرو کردن و خراب کردن بقیه بچه‌ها استفاده می‌کند و در این مسیر هیچ مرز و محدودیتی را قایل نیست.
 
ما همه از او خیلی می‌ترسیم و مقابل او جرات حرف زدن هم نداریم چون می‌دانیم هر چه بگوییم علیه ما روزی استفاده خواهد شد.  او قلدر مدرسه شده است و همه به او باج می‌دهند تا کاری به کارشان نداشته باشد.
 
درست مثل یک شکارچی شده که بقیه بچه‌ها طعمه او هستند و او هر روز در کمین است تا نقطه ضعفی در ما مشاهده کند و از آن علیه ما استفاده کند.
 
تحمل این اوضاع برای ما خیلی سخت شده  و به همین خاطر نزد شما آمدم تا مرا راهنمایی کنید با او چه کنیم؟"
 
شیوانا با لبخند گفت:  "نقطه ضعف شکارچی احساس شکارچی بودن اوست.  نقطه ضعف آدم زرنگ احساس زرنگی و تیز بودن اوست.


به زبان ساده نقطه ضعف هر انسانی همان نقطه قوت اوست  که اگر مواظب نباشد می‌تواند باعث شکستش شود."
 
پسر جوان با تعجب گفت:  "چگونه از نقطه قوت فردی علیه خودش استفاده می‌شود؟"
 
شیوانا گفت:  "با تقویت آن نقطه قوت تا حدی که جلوی عقل او را بگیرد و چشمانش را کور کند.
 
اگر کسی خود را فوق‌العاده باهوش و نابغه می‌داند و از این مسیر به دیگران لطمه می‌زند هر نوع مقابله‌ای با او باعث قوی‌تر شدن او می‌شود چون سعی می‌کند خود را مجهزتر و قوی‌تر کند  تا بتواند با رقبای جدید مقابله کند.
 
اما اگر مخاطب او خودش را به ابلهی و ساده‌لوحی بزند و به گونه‌ای رفتار کند که او احساس کند زرنگی‌اش کفایت می‌کند ضمن این‌که دیگر به فکر تقویت نقطه قوت خود نمی‌افتد ضرورتی به تغییر روش خود نیز نمی‌بیند و با همان روش و شیوه تکراری و قدیمی عمل می‌کند و در نتیجه قابل پیش‌بینی و کنترل می‌شود."
 
پسر جوان با لبخند گفت: "فکر کنم فهمیدم منظورتان چیست.

روزی گنجشک مادری را دیدم که برای دور کردن ماری از لانه‌اش خود را جلوی مار به مریضی زد و لنگان‌لنگان مار را آن‌قدر دنبال خودش کشاند تا به نزدیک مرد مزرعه‌داری رسید و مزرعه‌دار مار مهاجم را از بین برد."
 
شیوانا با لبخند گفت: "اما فراموش نکنید که این قاعده در مورد همه آدم‌ها از جمله خود شما  هم صدق می‌کند و مواظب باشید. این نقطه قوت جدیدی که یافتید به نقطه ضعفتان تبدیل نشود!"