چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

۲۵ اختراع برتر ۲۵ سال اخیر


بمب‌افکن B-2، سال 1988/1367

اولین اختراع برتر 25 سال گذشته متعلق به صنعت هوافضا است و هواپیمای جنگی B-2 نام دارد. طراحی متفاوت این بمب‌افکن و پوشش کامپوزیتی بدنه آن باعث می‌شود بدون اینکه توسط رادار ردیابی شود، بتواند در منطقه جنگی پرواز کند. حداکثر برد این بمب افکن 6هزار مایل دریایی (بیش از 11هزار کیلومتر) است و می‌تواند محموله‌‌ای با وزن تقریبی 20 تن را حمل کند. بدنه کامپوزیتی B-2 امواج رادیویی را جذب می‌کند. از این هواپیمای جنگی هنوز هم استفاده می‌شود.

 

هندوانه فاقد تخمه، سال 1988/1367

وجود هندوانه‌هایی که یک دست قرمز هستند و انگورهای قرمز بی‌هسته باید برای عده‌ای از افراد خبر خوشی باشد؛ اما جالب‌تر اینکه سال‌هاست از تولید چنین محصولاتی توسط «سان‌ورد اینترنشنال» می‌گذرد. این هندوانه‌ها حدود 50 سال پیش معرفی شده‌اند؛ اما این شرکت در حال حاضر به تولید نمونه‌های تازه‌ای دست زده که ادعا می‌کند که از نظر طعم و بافت بهتر از همیشه هستند.

 

ادامه مطلب ...

اس ام اس های 21 دسامبر

اینایی که میگن ۲۱ دسامبر دنیا تموم میشه ،هَمونایی هَستن که رفتن پشت بوم آرم پپسی و رو ماه ببینن !

.

.

.

امروز صبح تو اخبار اعلام شد ! اصلنم ۲۱ دسامبر دنیا به پایان نخواهد رسید !!( منبع پدر نجوم ایران )
آی اونایی که چک داشتین !
آی اونایی که امتحان پایان ترم داشتید !
بدبخت شدین !
آی اونایی که خودتونو واسع رفتن به بهشت آماده کرده بودین ( خودما )
باید هنوز منتظر بمونید ! دیر و زود دارع ولی سوخت و سوز نداره !

.

.

.

بالاخره سازمان جهانی ناسا تایید کرد که از بعدازظهر روز ۲۱ دسامبر ، آسمان رفته رفته به طور کامل تاریک خواهد شد و اسم این پدیده ی جالب را ” شب ” نامید !

.

.

.


چند روز دیگه جهان میخواد تموم بشه
ما که نه مهندس شدیم !
نه آیفون ۵ خریدیم !
نه پورشه خریدیم !
مخاطب خاص که هیچی ، مخاطب ماستم اصن نداریم !
اروپا رو هم ندیدیم !
ای تو اون روحت نسترا داموس ! ببین با زندگی جوونا چه کردی !

.

.

.


میخوام بشینم برا امتحانا بخونم ولی میترسم زمین نابود شه رکب بخورم
ای بابا این ترمم قسمت نشد بترکونیم :))
از ترم بعد . . .
ادامه مطلب ...

پیامک های عاشقانه شب یلدا

پیامک عاشقانه شب یلدا, اس ام اس عاشقانه-www.jazzaab.ir

 

 امشب را به نور قرنها قدمت جاری نگه داریم …
شب یلدا ، این شب زایش مهر و میترا ، شب زایش نور و روشنائی
بر تو ایرانی مبارک
– – – – –اس ام اس تبریک یلدا – – – – –  


باور به نور و روشنایی است ،
که شام تیره ،از دل شب یلدا
جشن مهر و روشنایی به ما هدیه  میدهد
یلدایتان مبارک
– – – – –اس ام اس تبریک یلدا – – – – – 


شب یلدا شد و میلاد خوش ایزد مهر
زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر
شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق.
.رخ معشوقه و مدهوشی دلداه عشق
شب یلدایتان پرستاره و پرخاطره باد
– – – – –اس ام اس عاشقانه یلدا – – – – – 


هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها
یلدایتان رویایی…روزهایتان پر فروغ،شبهایتان ستاره باران!
– – – – –اس ام اس تبریک یلدا – – – – – 


شب ولادت میترا ،الهه ی مهر بر آن شویم همانند پیشینیان
اهریمن وجودمان را مغلوب ساخته تا روشنایی مهر و محبت در دلمان جوانه زند و بذر عشق و
دوستی  طولانی ترین شب سال را منور کند.. یلدا مبارک
– – – – –اس ام اس تبریک یلدا – – – – – 


یلداست بگذاریم هر چه تاریکی هست هرچه سرما و خستگی هست تا سحر از وجودمان رخت بربندد  امشب بیداری را پاس داریم تا فردایی روشن راهی دراز باقیست شب یلدا مبارک!
– – – – –اس ام اس تبریک یلدا – – – – – 


شب یلدا همیشه جاودانی است
زمستان را بهارزندگانی است
شب یلدا شب فر و کیان است
نشان ازسنت ایرانیان است
یلدا مبارک
– – – – –اس ام اس تبریک یلدا – – – – – 


یلدا، دختر سیاه موی بلند بالا، یادگار نام وطن، میوه پائیز ایران و عروس زمستان، در راه است. او را بر سفره مهر بنشانیم و با نسل فردا پیوندش دهیم. ایرانی بودن را فراموش نکنیم. یلدا مبارکباد
– – – – –پیامک عاشقانه یلدا – – – – – 


ادامه مطلب ...

دانلود جزوه معادلات دکتر نکوکار


نام کتاب : جزوه درسی معادلات دکتر نکوکار

زبان : فارسی

ناشر  : چند بخشی

قالب: PDF

حجم:35 مگا بایت در دو قسمت

.

.

دانلود در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

مشـهـورتـریـن آخـرالـزمـان‌هـای نـیـم‌قـرن اخـیـر!


در طول تاریخ، افراد زیادی ادعا کرده‌اند که در فلان تاریخ جهان به پایان می‌رسد. آخرین آن‌ها هم شایعه بی‌اساس پایان جهان در 21 دسامبر 2012 است. در این‌جا مروری می‌کنیم بر مشهورترین موارد پیش‌گویی آخرالزمان طی نیم‌قرن اخیر

ذوالفقار دانشی: چند سالی است که شایع شده جهان در 21 دسامبر 2012 / 30 دی 1391 به پایان می‌رسد. در همین خبرآنلاین هم مطالب متعددی در رد این شایعه نوشته‌ایم؛ اما از آن‌جا که برخی هنوز اصرار دارند این واقعه قطعی است، در اینجا مروری می‌کنیم بر چند مورد مشهور از پیش‌گویی‌های آخرالزمانی که در همین نیم قرن اخیر اتفاق افتاده است.

 

2012/1391 : پیش‌گویی مایاهامایاها تقویم بسیار پیچیده‌ای دارند که بر خلاف تقویم‌های شمسی و میلادی (و قمری یا هر تقویم شناخته شده دیگری) با پایان یک سال تمام نمی‌شود، بلکه دوره‌ای چند هزار ساله دارد که از قضای روزگار در 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد. چنین شایع شده که پیشینیان مایاها این زمان را تاریخ قطعی پایان دنیا پیش‌بینی کرده بودند که با مجموعه‌ای از بلایای طبیعی طومار عمر بشر را در هم خواهند پیچید، اما بازماندگان این قوم نظر دیگری دارند و این تاریخ را تنها پایان دوره فعلی تقویم مایا می‌دانند که با فرا رسیدن آن، طولانی‌ترین تقویم بشری یک دوره خود را به پایان خواهد رساند و دوره دیگری آغاز خواهد شد.
کل این دوره تقویم مایا که «تقویم طویل» نامیده می شود، 5126 سال طول می‌کشد. دوره فعلی این تقویم در 11 آگوست 3114 پیش از میلاد آغاز شده و در روز 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد. ولی نکته جالب اینجاست که خود دانشمندان مایا بر سر اینکه در این تاریخ تقویمشان به پایان می‌رسد، تفاهم ندارند. نظر اکثریت این است که پایان این دوره تقویم در روز 13.0.0.0 است که مقارن با همان 21 دسامبر 2012 است، اما اقلیتی هم بر این باورند که این دوره در تاریخ 20.0.0.0 به پایان می‌رسد که در حوالی سال 8000 میلادی خواهد بود. بنابراین اگر 22 دسامبر / اول دی‌ماه از خواب بیدار شدید و دیدید هیچ اتفاقی نیفتاده، می‌توانید تا سال 8هزار میلادی منتظر بمانید.

 

2011/1390 : سیاه‌چاله شتاب‌دهنده بزرگ هادرونیبرخی از منتقدین شتاب‌دهنده بزرگ هادرونی واقع در سرن (آزمایشگاه هسته‌ای اروپا در مرز سوئیس و فرانسه) پیش از راه‌اندازی این شتاب‌دهنده از این می‌ترسیدند که شروع به کار آن عوارض ناشناخته‌ای برای بشریت داشته باشد. از جمله آن عوارض، تشکیل یک سیاه‌چاله بود که می‌توانست کل کره زمین را ببلعد و در خود فرو ببرد. فعلا که چند سال از شروع به کار این شتاب‌دهنده می‌گذرد و هیچ چیزی در داخل محوطه این شتاب‌دهنده گم نشده است! تا ببینیم فردا چه خواهد شد.

 

2003/1382 و 2012/1391: برخورد با سیاره نیبیرونیبیرو سیاره‌ای است فرضی که پیش‌بینی شده بود در سال 2003/1382 با برخورد به زمین آخرالزمان را رقم می‌زند. وقتی این اتفاق نیفتاد، نظریه‌پردازان ایده‌های آخرالزمانی خیلی ساده این زمان را با سال 2012/1391 و پایان تاریخ سومری ترکیب کردند و به انتظار نشسته‌اند که در دسامبر 2012/1391 و همزمان با انقلاب زمستانی، نیبیروی خیالی به زمین نزدیک شود و این پیش‌بینی به واقعیت بپیوندد.
کتیبه‌های باستانی سومری از مردمان سیاره دیگری در منظومه شمسی به نام نیبیرو حکایت می‌کنند که به روی زمین آمده و نسل بشر را بر روی زمین بنیان نهادند. مشکل اینجاست که هیچ اخترشناسی تاکنون چنین سیاره‌ای را نه در منظومه شمسی و نه در ستارگان نزدیک خورشید ندیده است. یک بار در می 2003/اردیبهشت 1382 قرار بود این سیاره فرضی به زمین برخورد کند، اما گویا تنها کسی که باید این پیش‌بینی را جدی می‌گرفت، صدام حاکم وقت سرزمین سومر بود که در آن سال با حمله امریکایی‌ها، طومار حکومتش درهم پیچید.
نکته مثبت در مورد طرفداران نیبیرو این است که آن‌ها بسیار انعطاف‌پذیر و امیدوارند. بار اول گفتند که پایان دنیا بین 2003/1382 و 2011/1390 خواهد بود و اکنون از فاصله زمانی 2011/1390 تا 2015/1394 حرف می‌زنند. در سال 2015/1394 هم بالاخره می‌شود یک زمان دیگر را اعلام کرد. به قول معروف دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

ادامه مطلب ...

خرافی‌ترین مردم دنیا کجا زندگی می‌کنند؟

براساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در زمینه پایان دنیا، خرافی‌ترین مردم مشخص شدند. افراد سودجو و کلاهبرداران نیز به این شایعات دامن زده تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ براساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط شرکت Global Public Affairs که با حضور 16 هزار نفر از 20 کشور جهان صورت گرفت مشخص شد مردم آمریکا و ترکیه بالاترین میزان خرافات نسبت به قریب‌الوقوع بودن پایان دنیا را دارند.

در این میان بلژیک و انگلیس کمترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند.


به گزارش رویترز، در میان مردم جهان، از هر 7 نفر یک به پایان جهان در سال 2012 اعتقاد دارد. آمریکا و ترکیه نیز با 22 درصد در کنار آرژانتین و آفریقای جنوبی بالاترین میزان باور به پایان جهان را دارند. 

بنا به این نظر سنجی، افراد کم‌سواد و پایین 35 سال بیشتر به پایان دنیا در 2012 اعتقاد دارند.


وب‌سایت رسمی پایان دنیا

وب‌سایتی با نام December212012 طراحی شده است و بیشتر شایعات حوادث روز پایانی دنیا در اینجا دامن زده می‌شود.

ادامه مطلب ...

تصاویری از افتتاح ترسناک ترین پل معلق جهان!

عصر ایران:  به پایین نگاه نکنید! راه رفتن در این ارتفاع حتما باعث سرگیجه شما می شود.

 این پل 1500 فوت بالای یخچال های طبیعی رشته کوه های آلپ در سوییس قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا نیز 10 هزار فوت است.

مهندسان طی 5 ماه توانستند این پل معلق را بسازند و ساخت این پل 1 میلیون پوند هزینه در بر داشت. طول این پل 330 فوت و عرض آن 3 فوت اعلام شده است.



ادامه مطلب ...