چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

9 ترفند شگفت انگیز در بازی با مغز!

WeAre.ir: ذهن جنبه ای از عقل ​​و آگاهی شامل ترکیبی از تفکر، ادراک، حافظه، احساسات، تجربه، اراده و تخیل و به طور کلی همه فرایندهای شناختی ناخودآگاه می باشد. ذهن بطور باطنی خود را به عنوان یک جریان فکر آشکار می سازد. متخصصین آناتومی سیستم عصبی، معمولا مغز را واحد محوری از آنچه که ما آن را به عنوان ذهن می شناسیم، در نظر می گیرند. مغز انسان هر زمان که بتواند به ما حقه و حیله می زند. در واقع شما باوجود واقعی بود شئ آنرا آنطور که باید باشد، نمی ببینید و یا حتی واقعا نمی شنوید و یا نمی بویید. حال وقت آن است که چند ترفند را با مغز انسان بازی کنیم. به شما این طمینان را می دهم که امتحان کردن این روش ها کاملا ایمن می باشد.

9- روش گنزفلد (Ganzfeld Procedure)

9 ترفند شگفت انگیز در بازی با مغز!

در ابتدا ممکن است مانند یک شوخی بد عملی به نظر برسد. رادیو را روشن کنید سپس بر روی یک نیمکت دراز بکشید و یک جفت توپ پینگ پنگ که از وسط  دو نیم شده بر روی چشمانتان قرار دهید. در مدت چند دقیقه شما باید شروع به تجربه، مجموعه نامانوسی از از اعوجاجات و اختلالات حسی کنید. بعضی از مردم اسبی که بر روی دوپا بلند شده و در ابرها خرامش می کند را می بینند و یا صدای یکی از بستگان مرده را می شنوند. به نظر می رسد که ذهن به احساس خو گرفته است به طوری که وقتی که چیزهای کمی برای حس وجود دارد (که این هدف از توپ پینگ پنگ و رادیو است) مغز شما از نو ساختن خود را به پایان می رساند.


8- کاهش یافتن درد (Shrink your Pain)

در صورتی که شما یک آسیب بدنی داشته باشید و به نوعی مصدوم باشید ، اگر قسمت آسیب دیده بدن را با یک دوربین دوچشمی وارونه ببینید، به نظر می رسد خیلی زود شدت درد شما کاهش می یابد.

9 ترفند شگفت انگیز در بازی با مغز!

به تازگی، یک پژوهش در دانشگاه آکسفورد ، منجر به کشف یک از بین برنده درد جدید – منظوردوربین دوچشمی وارونه است- شده است. دانشمندان نشان داده اند که افرادی که به دست مجروح خود را ازطریق قسمت پشتی دوربین دوچشمی نگاه می کنند، چون دست کوچکتربه نظر می رسد، درد کمتری را تجربه می کنند و تورم  آن کاهش می یابد. براساس تحقیقات انجام شده، این نشان می دهد که حتی پایه احساسات بدنی مانند درد بر اساس آنچه ما می بینیم، مدوله می شود. بنابراین دفعه بعد اگر شست پایتان زخمی شد و یا انگشتتان بریده شد، لطفی به خودتان بکنید و از دور به ناحیه آسیب دیده خودتان نگاه کنید!

7- اثر پینوکیو

این امر مستلزم دو صندلی و بستن چشم  است. فردی که چشمش بسته شده  باید در صندلی عقب نشسته و به پشت فردی که در صندلی جلو مقابل او نشسته خیره شود. سپس فرد چشم بسته دست خود را به پیرامون خود برده و بر روی بینی شخص دیگر قرار دهد. از سوی دیگر او باید در همین حین دست دیگر خود را بر روی بینی خود قرار دهد و به آرامی شروع به نوازش کردن هر دو بینی کند. پس از حدود ۱ دقیقه، بیش از ۵۰٪ افراد مورد مطالعه ، بینی خود را بطور باور نکردنی بلند توصیف می کنند. بنابراین "اثر پینوکیو” نامیده می شود.

9 ترفند شگفت انگیز در بازی با مغز!

راه دیگر برای توضیح اثر پینوکیو، این است که یک ویبراتور به تاندون عضله دو سر بازو در حالی که یک نفر بینی دیگری را با دست همان بازو نگه داشته، بکار رود. ویبراتور تحریک عضلانی در عضله دو سر بازو  را سبب می شود که به طور معمول این توسط کشش عضله تحریک می شود، و ایجاد توهم حرکتی می کند به گونه ای که بازو از صورت دور می شود و تغییر مکان می دهد. از آنجایی که انگشتانی که بینی را گرفته اند،هنوز هم اطلاعات لامسه ای از اینکه  در تماس با بینی هستند،میدهند. به نظر می رسد که بینی نیز در حال دور شدن از صورت است. پدیده ای مشابه با استفاده از روش چشم بسته رخ می دهد.

ادامه مطلب ...

موزه فضانوردی مسکو + تصاویر

موزه «فضا نوردی» در شهر مسکو، پایتخت روسیه قرار دارد که در آن می‌توان تاریخ فضا نوردی و پرواز و تکنولوژی مدرن فضانوردی و کشف فضا را از نزدیک مشاهده کرد.

 

ادامه مطلب ...

دختری با یک گل رُز




((جان بلانکارد))از روی نیمکت برخواست . لباس ارتشی اش را مرتب کرد و به تماشای انبوه جمعیت که از میان ایستگاه مرکزی نیویورک می گزشتند،مشغول شد.او به دنبال دختری می گشت که چهره اش را هرگز ندیده بود،اما قلبش را به خوبی می شناخت؛دختری با یک گل رز!

از سیزده ماه پیش، دلبستگی اش به او آغاز شده بود.از کتابخانه مرکزی فلوریدا؛با برداشتن کتابی از قفسه؛ ناگهان خود را شیفته و مسحور یافته بود.اما نه شیفته کلمات کتاب،بلکه شیفته یادداشت هایی با مداد، که در حاشیه ی صفحات آن به چشم می خورد.دست خطی لطیف که نشان از ذهنی هوشیار،درون بین و باطنی ژرف داشت.در صفحه اول جان توانست نام صاحب کتاب را بیابد؛دوشیزه ((هالیس می لن)).با اندکی جستجو و صرف وقت،او توانست نشانی دوشیزه هالیس را پیدا کند.جان برای او نامه نوشت و ضمن معرفی خود،از او در خواست کرد که به نامه نگاری با او بپردازد.روز بعد از ارسال اولین نامه،جان سوار بر کشتی شد تا برای خدمت در جنگ اعزام شود...در طول یک سال و یک ماه پس از آن،دو طرف به تدریج با مکاتبه و نامه نگاری به شناخت یکدیگر پرداختند. هرنامه همچون دانه ای بود که در خاک قلبی حاصلخیز فرو می افتادو به تدریج عشق شروع به جوانه زدن کرد.جان در خواست عکس کرد ولی با مخالفت دوشیزه هالیس رو به رو شد.به نظر هالیس،اگر جان قلباً به او توجه داشته باشد،دیگر شکل ظاهری اش نمی تواند برای او چندان با اهمیت باشد.سرانجام روز بازگشت جان فرا رسید...آنها قرار نخستین دیدار خود را گذاشتند؛ساعت هفت بعد از ظهر در ایستگاه مرکزی نیویورک.هالیس نوشته بود:((تو مرا خواهی شناخت از روی رز سرخی که بر کلاهم خواهم گذاشت.))

جان راس ساعت هفت بعد از ظهر به دنبال دختری می گشت که قلبش را سخت دوست می داشت،اما چهره اش را هرگز ندیده بود!ادامه ی ماجرا را از زبان خود جان بشنوید:

ادامه مطلب ...

دنیای بزرگ آدم‌های کوچک+‌تصاویر

عکاس کانادایی «جوئل رابینسون» دست به خلاقیت جالبی زده و تصاویری خلق کرده است که این روزها طرفداران زیادی در اینترنت دارد.

 

 

ادامه مطلب ...

محض خنده 4


- نمی دونم چه حکمتیه
اینا که میرن بدنسازی اصرار دارن که اصلا سردشون نمی شه

- به یارو می گم از اینجا چطوری میشه برم میدون ونک؟ میگه باید بپرسی! بهش گفتم به نظرت الان دارم حموم می کنم؟!

- چرا وقتی یه بچه آروق میزنه همه میگن این جان، ولی وقتی ما آروق می زنیم میگن زهر مار کصافط!

- یادش بخیر سکه می ذاشتیم زیر کاغذ با مداد روشو رنگ می کردیم جاش می موند رو کاغذ کلی ذوق میکردیم

- کاش وقتی یه چیز جدید به یخچال اضافه می شد واسمون به نوتیفیکیشن میومد

- زمان بچگی ما، وقتی تلفن زنگ می زد و با ما کار داشت لامصب خدای کلاس بود. در حد تماس خارجه الان!

- بهترین جا برای تبعید زنبوران مجرم، گل های قالی است

- ما یه رفیقی داشتیم unknown artist رو سرچ کرد ببینه کیه که انقد موزیکای شاخ داره؟

- بابام تغییر کاربری داده:
از کولر خاموش کن تبدیل شده به بخاری زیادکن

- خیلی بده یه آهنگ عاشقانه آدم رو یاد 5، 6 نفر بندازه. تمرکز تو رو آهنگ از دست میدی!

- دم درِ یه خونه ای رسیدیم بلند بلند با ذوق گفتم وای مامان بیا ببین بوی بابا بزرگ میاد اینجا. گفت آبروریزی نکن لامصب، بوی تریاکه!

- دیوید بکام با این همه شهرت و آوازه سر کوچمون تعویض روغنی زده خودشم از صبح تا شب با لبای خندون دم در وایساده یه گالن روغنم دستشه. خیلی آدم مردمی هستش. ورزشکارامون یکم یاد بگیرن!

- بچه که بودیم، گیر می دادم که ببرمون پارک. بعد می بردنمون پارک به جای بازی کردن، بابام یک گوشه پارک پتو پهن می کرد به زور می گفت بگیرین بخوابین!

- اصلا فامیل به وجود آمده واسه قطع رابطه

- شما آقا پسری که ابروهاتو نخ میکنی شبیه جاری دختر عموت می شی، شما دیگه نباید از واژه نوکرتم و چاکرتم و اینا استفاده کنی! شما از واژه های الهی و عجیجم اینا استفاده کن!

- یه بار کلاس اول دبستان بغل دستیم بهم گفت: مسخره
منم گفتم: اسم بابات اصغره
آقا این دیگه تا آخر سال گیر داده بود که تو اسم بابای منو از کجا می دونی!

- دقت کردین وقتی می خوای یه بسته رو با آژانس بفرستی تویوتا کمری می فرستن، ولی وقتی خودت می خوای با آژانس جایی بری پیکان مدل 48 می فرستن

- همدم ما یه پشه بود که هوا سرد شد و اونم رفتر

ادامه مطلب ...

اینا الان چی میگن

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.