چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

مزارع رنگین کمان

مزرعه گندم زرد است، مزارع سبزیجات سبز، اما یک مزرعه گل رنگی کمانی در خود دارد.


هلند بزرگ‌ترین صادر کننده گل در جهان است و روزانه چندین هزار شاخه گل را به سراسر دنیا می‌فرستد که این گل‌ها در مزارعی زیبا مانند آنچه در زیر می‌بینید تولید می‌شوند.

ادامه مطلب ...

فراماسونری از توهم تا واقعیت

هنری مکوو در معرفی خود از کتاب «معماران فریب» که توسط نویسنده استونیایی یوری لینا در نقد و تاریخچه فراماسونری نوشته شده است، به برخی از برجسته‌ترین شواهد ارائه شده در این کتاب می‌پردازد. نویسنده این کتاب تا آنجا پیش می‌رود که شکل گیری تمدن مدرن غربی از جمله تمام عناصر و مختصات اصلی آن همچون کمونیسم، لیبرالیسم، گلوبالیسم و حتی ظهور هیتلر و رویداد یازده سپتامبر را محصول توطئه‌های پیچیده و مخفی ماسونی‌ها می‌داند. 
به اعتقاد نویسنده، صهیونیسم رویه دیگر فراماسونری است و در اصل این بانکداران متنفذ یهودی بوده‌اند که با استفاده از عوامل خود توانسته‌اند فلسفه‌ای به نام فراماسونری را شکل و انتشار دهند.

بقیه در ادامه مطلب........[تصویر: 74026527739941868574.jpg]

ادامه مطلب ...

آفتاب‌پرست پرنده؛ الهام‌بخش نسل جدید هواپیماهای بالدار

محققان مرکز هوافضای آلمان (DLR) برای پیشرفت در طراحی هواپیماهای آینده که از بهترین نوع پیکربندی برخوردار باشند، مشغول انجام آزمایش‌هایی برای مطالعه مدل بال‌های بلند و وضعیت پرواز «آفتاب‌پرست‌های پرنده» هستند.
ستاره سمائی: از لحاظ تئوری، موثرترین پیکربندی برای هواپیما که طرح سنتی آن به صورت یک بدنه لوله‌ای با دو بال و یک دُم است، طراحی «پر پرواز» (Flying Wing) آن هم به گونه‌ای است که باعث کاهش وزن شود.
به گزارش گیزمگ، محققان مرکز هوافضای آلمان (DLR) برای کمک به طراحی هواپیماهای آینده که از چنین طراحی‌هایی بهره می‌گیرند، آزمایش‌هایی برای مطالعه مدل بال‌های بلند و وضعیت پرواز «آفتاب‌پرست‌های پرنده» انجام داده‌اند.
هواپیمای تحقیقاتی DLR با سیستم آزمایشی پیشرفته هواپیمایی (معروف به ATTAS)، شبیه یک هواپیمای کوچک مسافربری است که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفت؛ البته این هواپیما به سخت‌افزار و نرم‌افزارهای خاصی مجهز شده بود تا ویژگی و عملکرد کاملا متفاوتی با یک هواپیمای صرفا مسافربری داشته باشد.
[تصویر: attas-1.jpg]
علاوه بر کنترل‌های مرسوم پرواز، ATTAS مجهز به سیستم پرواز الکتریکی است که به محققان اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های پروازی این هواپیما را تغییر دهند. این هواپیما نه‌تنها تمام قابلیت‌های هواپیماهای معمولی را داراست، بلکه می‌تواند هواپیمایی با طراحی کاملا متفاوت را نیز شبیه‌سازی کند. این هواپیما از بدنه استوانه‌ای، بال‌ها و بخش دُم تشکیل شده که محققان از آن برای انجام پروازهای آزمایشی استفاده می‌کند که در آن مدل «بال پرواز»- که به عنوان بخشی از پروژه NACRE (مخفف New Aircraft Concepts Research به معنی تحقیق در مورد ایده‌های جدید هواپیما) اتحادیه اروپا توسعه یافته- شبیه‌سازی شده است.
دیِرک لایبلینگ، یکی از محققان موسسه سیستم پرواز DLR می‌گوید: «سیستم کنترلی خاص ATTAS این امکان را فراهم می‌کند که این هواپیما در زمان پرواز، مثل سایر هواپیماها عمل کند اما برای ما هم امکان شبیه‌سازی هواپیماهایی را ایجاد می‌کند که هنوز به وجود نیامده‌اند؛ به این ترتیب نقاط ضعف‌مان را پیدا می‌کنیم.»
[تصویر: attas.jpg]
هواپیمای شبیه‌سازی شده، بدنه‌ای مثلثی با دو تثبیت‌کننده عمودی در بخش دُم دارد که شیب کمی به طرف بیرون دارند تا جایگزین ترکیب قرارداری بالچه عقب و سکان شود. همچنین 4 موتور زیر قسمت بال اضافی وجود دارد و بدنه‌ای عریض برای جا دادن بیش از 750 مسافر در پروازهای دور‌برد طراحی شده است. این هواپیمای شبیه‌سازی شده با طول بال‌های تقریبی صد متر، طول بدنه 65 متر و تحمل وزن نهایی 700 تُن هنگام پرواز، خودنمایی می‌کنند. در کل، 4 موتور این هواپیما قدرتی بیش از هزار و 425 کیلو نیوتن تولید می‌کنند.
در طول پروازهای آزمایشی که برای کشف ویژگی‌های پروازی بال‌های طراحی شده انجام شد، پژوهشگران DLR مانورهای انفرادی مثل سنجش ارتفاع‌های مختلف هواپیما و استفاده از یک سیستم شبیه‌سازی شده فرود انجام دادند تا راه‌های منتهی به یک باند مجازی فرودگاه را بسنجند. نتیجه تمام مانورها این شد که بال‌های پرواز این هواپیما به خاطر شکل نامعمول‌شان، به سختی قابل کنترل هستند.
[تصویر: attas-0.jpg]
لایبلینگ در مورد نتیجه این آزمایش‌ها این‌طور اعلام کرد که: «این پروازهای آزمایشی فرضیه‌های ما را تایید کرد. در اینجا ما با یک محدیدیت مواجه هستیم: برای جابجایی یک هواپیمای مدرن که طراحی کاملا بی‌نظیری دارد، باید قوانین کنترل پرواز هماهنگ با آن وضع شود. ما تنها می‌توانیم با استفاده از رایانه و تکنولوژی کنترل مناسب، به ویژگی‌های پروازی که می‌خواهیم، دست یابیم.»
25 سال است که ATTAS خدمت‌رسانی می‌کند و با به کار افتادن نمونه شبیه‌سازی شده‌اش، تغییر شکل جادویی هنگام یک آزمایش پرواز واقعی، گروه DLR اعلام کرده که نتایج مقدماتی تحقیقات تئوری نشان می‌دهد که این هواپیما به نمونه قابل‌پذیر تبدیل خواهد شد. بنابراین، با وجود توانایی‌های خاصش، ATTAS 25 ساله خواهد توانست مسیر مسافران هواپیماهای آینده را هموار کند.

معرفی 30 کلید میان‌بر جدید در «ویندوز 8»


کلیدهای میان‌بر همواره باعث تسریع در کار با ویندوز شده و علاوه بر آن شما را در کار با کامپیوتر حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهند. در ویندوز جدید شرکت «مایکروسافت» با نام «ویندوز 8» نیز کلیدهای میان‌بر جدیدی وجود دارند که موجب تسهیل کار کاربران می‌گردند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 30 کلید میان‌بر جدید در «ویندوز 8» بپردازیم.
1. Win + Print Screen: گرفتن عکس از صفحه نمایش (تصویر مستقیماً در Pictures Library و با فرمت PNG ذخیره می‌گردد).
2. Win + C: باز نمودن Charms Bar ویندوز.
3. Win + Tab: باز نمودن Switch List ویندوز جهت انتخاب برنامه‌های در حال اجرا.
4. Win + Q: باز نمودن قسمت جستجوی عمومی ویندوز.
5. Win + W: جستجو درون تنظیمات سیستم.
6. Win + F: جستجو درون فایل‌ها.
7. Win + Z: دسترسی به تنظیمات برنامه‌های Metro.
8. Win + I: باز نمودن منوی تنظیمات ویندوز.
9. Win + P: باز نمودن تنظیمات مربوط به صفحه نمایش دوم یا پروژکتور.
10. Win + H: دسترسی به صفحه Share Settings.
11. Win + K: باز نمودن صفحه تنظیمات مربوط به سخت‌افزارهای متصل.
12.Win + X: باز نمودن منوی System Utility Settings در در پایین سمت چپ صفحه.
13.Win + T: پیش‌نمایش پنجره‌های باز در نوار وظیفه ویندوز.
14.Win + U: باز نمودن پنجره Ease of Access Center.
15. Win + E: باز نمودن Windows Explorer.
16.Win + R: باز نمودن پنجره Run.
17. Win + Pause: باز نمودن پنجره System Properties.
18. Win + Enter: باز نمودن Windows Narrator.
19. . + Win + Shift: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت راست صفحه.
20. . + Win: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت چپ صفحه.
21. , + Win: پیش‌نمایش دسکتاپ (Aero Peek).
22. Win + D: مراجعه به دسکتاپ.
23. Win + M: کمینه‌سازی تمام پنجره‌های باز.
24. Win + B: بازگشت به دسکتاپ.
25. Win + J: جابجایی برنامه کانونی در میان برنامه‌های در حال اجرای Metro.
26: Win + L: قفل صفحه نمایش.
27: Win + Page Up/ Page Down: جابجایی بین صفحه نمایش اصلی و فرعی (در صورت استفاده از صفحه نمایش دوم مانند پروژکتور).
28. Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Start): بزرگنمایی صفحه.
29. Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Desktop): تغییر اندازه آیکن‌ها.
30. Ctrl + Shift+ N: ایجاد یک پوشه جدید در دایرکتوری کنونی.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Win بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد و لوگوی ویندوز بر روی آن درج شده است.

اشتباهات نظامی هیتلر

1_ ندادن تجهیزات نظامی و سوختی و ابزاری کافی به سپاه رومل در شمال افریقا که شدیدا به تجهیزات نیاز داشت و فقط تجهیزات بود که او نداشت نیرو به اندازه کافی داشت. که هیتلر توجه کمی به سپاه رومل مرد.
2_ دستور حمله هیتلر به چتر بازان المانی برای حمله به جزیره کرت یونان که در ان جا تعداد زیادی از نیرو های نظامی متفقین حظور داشتن (نسبت به نیرو های المانی کمتر بودن ولی دارای مواضع قوی و سلاح های سنگین بودن) که باعث تلفات سنگین نیرو های قوی المان شد (چتر بازان المانی از بهترین سربازان المانی بودن) با این که این جزیره تصرف شد.
3_ دستور حمله به شهر استالین گراد به دست خود شخص هیتلر به جای بمب باران مناطق کارخانه ای استالینگراد که بعد موجب شکست المان در اون نبرد شد 
4_ دستور حفظ سنگر ها و مناطق غیر استراتژیکی و عدم عقب نشینی در اخر های نبرد استالینگراد
5_ دستور عدم عقب نشینی نیروهای رومل در جنگ العلمین که بعد خود رومل دستور هیتلر رو نادیده گرفت و عقب نشینی تاکتیکی کرد.
6_ حمله به مسکو در فصل زمستان به دستور هیتلر که در زمان حمله به دلیل بارش برف سنگین و بوران هواپیما های المانی نتوانستن به مسکو و خط دفاعی مسکو حمله کنند. و نیرو ها در برف گیر کردن و تدارکات به دلیل برف سنگین به نیرو ها نرسید.
7_ حمله به فرانسه از طریق بلژیک و هلند که متفقین در ان جا مستقر بودن و منتظر نیرو های المانی بودن چون می دونستن که هیتلر می خواهد مثل جنگ جهانی اول حمله خود را از ان جا شروع کند که بعد هیتلر شانس اورد و بعد از جریانی نقشه خود را با کمک بعضی فرماندهان عوض کرد. که بعد پیروز شدن ولی اگر اون جریان پیش نیامده بود المان هیچ وقت نمی توانست فرانسه رو بگیرد.
8_ کم اهمیت شمردن سواحل نرماندی با این که رومل بار ها گفت این سنگر ها و مواضع دفاعی کافی نیست ولی هیتلر باز هم گفت که دیگه نرماندی به بیشتر از این نیازی ندارد.
9_ هیتلر دستور داد که در نبرد کورسک اول المان حمله کند که شوروی کاملا اماده پاسخ گویی به حمله بود.
10_ کم ارزش دادن به نیرو های زمینی و اتکا بیشتر المان به نیروی هوایی لوفت وافه به دستور هیتلر 
11_ دستور مقاومت به چرت بازان و نیرو های ویژه المان در نبرد مونته کازینو در زمانی که همه چی در ایتالیا از دست رفته بود. و اصلا لازم نبود که در مونته کازینو برای از دست ندادن ایتالیا تلاش می کردن. 
12_ دستور سم خوروندن به رومل که رومل یک نابغه نظامی بود.
13_ دیر دادن هواپیما های نیروی هوایی لوفت وافه به نیرو های شمال افریقا
14_ استفاده کم از نیرو های ویژه برای گیر اوردن رمز ها متفغین و خراب کاری در داخل خطوط دفاعی و تهاجمی متفقین

سلاح عجیب هندی

هند را سرزمین عجایب می‌دانند پس بی جهت نیست که در سرزمین عجایب اشیایی را ببینیم که مشابه آن را تا به حال ندیده باشیم.


آنچه در زیر می‌بینید یک اسلحه هندی است که در واقع تلفیقی از سلاح گرم و سرد است، این تفنگ سر پر یا شاید خنجر که نامش را «کاتار» گذاشته‌اند از یک تیغه 24 سانتی متری و دو تفنگ سر پر در حاشیه دسته‌ها تشکیل شده و حالت عجیب آن با نقش و نگارهای زیبایش آن‌را تبدیل به اسلحه‌ای گران قیمت کرده که مجموعه‌داران زیادی خواهان آن هستند.

 

ادامه مطلب ...

توصیف حال

این محرم هم تموم شد حالا معلوم نیست سال دیگه زنده باشیم یا نه سال دیگه پیرهن سیاه محرم تنمون میره یا نه امروز وقتی خیمه ها رو آتیش زدیم ی حس غریبی داشتم وقتی اون پسر 6 ساله همسایمون رو با ویلچر آوردن وسط دسته مارو نیگاه میکرد با اون دستای کوچیکش میزد رو سینه اش نفهمیدم چی شد اشکام در اومدتا اون لحظه نمی دونستم پسر کوچولوش که راه میرفت الان رو ویلچر نشستته چقد مردم از هم دور شدن ولی واقعا امام حسین قدرت عجیبی داره ظهر عاشورا این حس همه جا پخش کافیه ی خورده خوب ببینی

عکس های حرم امام حسین (ع) - www.jazzaab.ir