چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

تصاویر واقعی یک هیولا در خلیج فارس

در تاریخ 20 تیرماه 1391 در محل سکوهای گازی پارس جنوبی لاشه موجودی عجیب الخلقه توسط پرسنل دریایی شناورهای مستقر در منطقه کشف شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تابناک، گفتنی است؛ بوی تعفن بسیار عجیب این موجود تا شعاع چند صد متر قابل احساس بود.








تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

"ونوس مگس خوار" بومی سواحل شرقی امریکا بوده و علاقه زیادی به خوردن حشرات و مگس و ... دارد.

ونوس مگس‌خوار (نام علمی: 'Dionaea muscipula') یک گیاه گوشتخوار است که از راه جلب حشرات کوچک و به دام انداختن آنها تغذیه می‌کند. گیاه گوشتخوار ونوس اغلب در زمین‌هایی می‌روید که دارای منابع کمی از نیتروژن می‌باشند از این رو با شکار حشرات سعی در جبران نیتروژن مورد نیاز خود دارد.

 انتهای برگ‌های آن دارای موهای ریزی در سطوح داخلی است که باعث برانگیخته شدن آن می‌شود، و با ساختار خاصی که در پایانه هر برگ وجود دارد، می‌تواند طعمه را به دام بیندازد. هنگامی که حشره یا عنکبوت بر روی برگ‌ها و موهای ریز روی آن بخزد، در صورتی که در کمتر از بیست ثانیه پس از اولین تحریک مو، تحریک دیگری صورت گیرد، برگ بسته می‌شود و طعمه به دام می‌افتد.

تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»


تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

تصاویری زیبا از گیاه «کابوس حشرات»

مولا علی


فُزْتُ و رَبِّ الْکَعْبَة
امشب شبِ غریبی است، شب یتیمی عالم است، پدر همه دورانها رخت بر می بندد از این جهان، و همه دوباره یتیم می شوند محتاجم به دعاهاتون


تمام یاران ویژه قلعه نویی 1-منصور عظیمی


چندی پیش دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال رسما اعلام کرد که منصور عظیمی، مجتبی ابراهیمی، آرام سلطانیان، محسن ابراهیمی، آرش زواره‌ای، عبدالرضا سعدی و عبد مزرعاوی به دلیل نداشتن مجوز قانونی، حق دلالت و راهنمایی و معرفی بازیکن و مربیان را به باشگاه‌ها نداشته و هرگونه همکاری به عنوان مدیر برنامه و سایر عناوین دیگر با این افراد تخطی از مقررات بوده و برابر آئین‌نامه پیگیری خواهد شد . او با مدرک اینها را از مشاوره و دلالی بازیکن متخلف شناخت .

امروز به معرفی یکی از یاران دیگر امیر قلعه نوعی که در تیم های سپاهان ، تراکتور سازی و استقلال مشاور و دلال امیر قلعه نوعی بوده و هست می پردازیم .

منصور عظیمی 32 ساله متولد تبریز است که سابقه فوتبالی به هیچ عنوان نداشته است و مدرک تحصیلی او زیر دیپلم است . این سوال پیش میاید که کسی که فوتبالیست نبوده و مدرک مربیگری و .. ندارد چرا باید مشاور ارشد یک سرمربی باشد ؟  او به واسطه آشنایی با امیر قلعه نوعی حکم مشاور امیر را گرفت و در دو سال حضور امیر قلعه نوعی در  سپاهان همراه او بود .

او عامل اصلی انتقال خسرو حیدری و ابراهیم توره به سپاهان بود . یادمان نمی رود ابراهیم توره ای که در پرسپولیس خوش میدرخشید چطور با یک پیشنهاد خودش را باخت و حتی با یک حرکت بچه گانه خود را در دربی محروم کرد و سال بعد هم به سپاهان آمد . انتقال خسرو حیدری به سپاهان هم جالب بود خسرو حیدری فوتبالیست کم حاشیه ای که با کسی مشکلی ندارد به یکباره و با موش دوانی منصطور عظیمی و دستور مستقیم قلعه نوعی از پرویز مظلومی کینه به دل میگرد!! و راهی اصفهان و سپاهان می شود . انتقال این دو بسیار مشکوک بود و منصور عظیمی نقش موثر در این انتقال داشت .

بعد از اینکه آن تیم پرستاره با امیر قلعه نوعی و سپاهان قهرمان شد ، بدلیل اختلاف نظر با حسینی ریس هیئت مدیره سپاهان راهی تبریز و تراکتور سازی شد . او در این سفر یار جدید خود منصور عظیمی را همراه خود برد و پست مشاور اصلی خود را به او داد !!

  

او این بار برای تراکتور دست به دلالی دیگری زد و فرزاد آشوبی ، اشپیتم آرفی را به تراکتور آورد این در حالی است که هر دو اول فصل از آرفی تعریف میکردند و او را آقای گل لیگ میدانستند اما بعد از چند بازی او را اخراج کردند !!

منصور عظیمی سال قبل هم علی علیزاده را از برق شیراز به تبریز و تراکتور آورده بود تا نشان دهد در دلالی هم تبهر خاصی ندارد !! در قضیه اخراج مهدی کیانی ، منصور عظیمی همیشه قلعه نوعی را حمایت میکرد و توصیه میکرد او به تمرینات برنگردد اما مدیرعامل تراکتور  سردار جعفری او را به زور و بخاطر هواداران تراکتور به تمرینات بازگرداند .  صحبت جلالی دربرنامه  نود زمستان سال پیش مبنی بر اینکه : اسم برخی از دانه درشت ها رو به احترام بعضی از دوستان نمی برم باشد که خودشان به فکر بیافتند !  جامعه فوتبالی را به سوال انداخت اما منظور او کسی نبود جز منصور عظیمی .

عد از نایب قهرمانی تیم تراکتور سازی و اختلاف امیر قلعه نوعی که همیشه عادت دارد بعد از یکسال با مدیر عاملان تیم هایش اختلاف پیدا کند و از آن تیم برود ( مثل زمانی که در استقلال بود ، یا در سپاهان ، یا در تراکتور سازی ) اینبار تراکتور را ترک به و به تیم سابق خود استقلال بازگشت .

او در اقدامی عجیب و برای سومین بار حکم مشاور ارشد خود را به منصور عظیمی داد و صد البته او دلال اصلی استقلال هم شد . هنوز چند روزی از حضور قلعه نوعی نگذشته بود که میثم بائو که حرف و حدیث های زیادی در موردش بود به استقلال پیوست !!

اصغر مدیر روستا سرمربی شهرداری تبریز در بازیهای اخر این تیم از میثم بائو شاکی بود مخصوصا بازی ضعیف او برابر تراکتور سازی و این را در رسانه ها علنی کرد او گفت بعضی از بازیکنان مثل بائو از آقایان پیشنهاد دارند !! و اتفاقا آقایان اولین بازیکنی که به استقلال بردند میثم بائو بود . بائو یکی از بازیکنان این دلال است و جالب اینکه این دلال منشوری باجناق بائو هم به حساب می آید .

سوال اینجاست آیا دلالی ، خریدن بازیکن حریف ، مشاوره کسانی که فوتبالی نیستند ، لابی های فوتبالی  در فوتبال ما فساد نیست ؟ آیا انصاف است اینطور قهرمانی  ؟؟

با اینکه این دلال و مشاور معروف قلعه نوعی به ظاهر منشوری و ممنوع الکار شده اما او هنوز حقوق بگیر باشگاه استقلال است و در بعضی تمرینات استقلال مشاهده می شود .

ادامه دارد ..

ژنرالی که ژنرال نیست

حقیقتی که همواره پشت سر امیر قلعه‌نویی شنیده می‌شود او قبل از تعدادی از بازی‌ها با بازیکنی از حریف وارد مذاکره و قرار مدارها گذاشته می‌شود. به خاطر دارید که محمد مایلی کهن گفت: قهرمانان واقعی اینها نیستند. چهارمین دوره لیگ برتر....

پلان اول

شهر نوشهر میزبان استقلال تهران با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی است او دومین سال حضورش در استقلال را می‌گذراند و در کورس قهرمانی قرار دارد. اگر آبی‌ها نتوانند 3 امتیاز بازی را کسب کنند شانسی برای قهرمانی نخواهند داشت. 15 دقیقه پایانی است که رامین محرم‌نژاد با ظاهر منحصر به فردش توپ را تقدیم به اکبرپور می‌کند. اکبرپور توپ را به عنایتی پاس می‌دهد و فریاد گل گزارشگر آبی‌ها را به قهرمانی امیدوار می‌کند. رامین محرم نژاد فصل بعد در کمال تعجب همگان به استقلال می‌پیوندد و به نیمکت تیم میخکوب می‌شود

شایعه‌ای در آن سالها در شهر می‌پیچد و آبی‌پوش شدن رامین محرم‌‌نژاد را به اشتباهی ربط می‌دهند که بعضی‌ها معتقد به عمدی بودن آن اشتباه بودند. گرچه فرشاد پیوس از مدافع تیمش در همه جا دفاع کرد و آن را اشتباهی سهوی در فوتبال دانست ولی سالهاست که این داستان ادامه دارد.

مصاحبه رامین محرم‌نژاد در تاریخ یکم آذر سال 84 با خبرگزاری فارس: متاسفانه تا به امروز به دلیل تراکم بازیکن خوب و طراز اول در استقلال به من بازی نرسید، اما نهایت تلاش خود را بکار خواهم بست تا نظر مثبت کادر فنی تیم را برای حضور در ترکیب تیم جلب کنم.

وی در ادامه افزود: پیراهن استقلال را به راحتی به دست نیاورده‌ام که براحتی آن را از دست بدهم. به شخصه به استقلال علاقه قلبی دارم و به هیچ وجه این تیم را ترک نخواهم کرد. مدافع جوان آبی‌پوشان در ادامه اظهار داشت: بازی در تیم‌هایی چون استقلال و پرسیولیس کمتر از تیم ملی نیست و نیمکت نشینی در چنین تیم‌هایی برای هر بازیکنی افتخار محسوب می‌شود. در چنین شرایطی اگر بتوانم توانایی‌های خود را به مربی نشان دهم، کار بزرگی انجام داده‌ام و برایم ارزشمند است.

محرم‌نژاد با رد شا‌یعاتی مبنی بر عدم نیاز کادر فنی به وی خاطر نشان ساخت: در ابتدای فصل با نظر مثبت قلعه‌نوعی به ترکیب تیم اضافه شدم و اینکه کادر فنی هیچ نظری روی من ندارد، به هیچ وجه صحیح نیست. من مشکلی با کادر فنی ندارم و مطمئن هستم رابطه دوطرفه است. او حتا برای یک ثانیه هم برای استقلال هیچ به میدان نرفت.

چند سال بعد بعد از اینکه جواد زرینچه و محمد نوازی پرده از تبانی در سالهای گذشته برداشتند روزنامه‌نگاران باز به یاد رامین محرم نژاد افتادند و با او به گفت و گو نشستند: رامین محرم نژاد: امیر قلعه‌نویی فوتبال من و بسیاری از بازیکنان را نابود کرد .

پلان دوم

مصدومیت نظر محمدی در بازی رفت بین پگاه و استقلال در فینال جام حذفی و ابهام در توانایی بازی کردن دروازه بان پگاه در تهران یکی از نگرانی‌هایی است که نادر دست نشان بعد از پیروزی بازی رفت در رشت مقابل استقلال برای بازی برگشت دارد . نظر محمدی به آن بازی می رسد و قرار است ابراهیم تقی‌پور تمام ضربات دروازه را بزند او هیچ‌گاه در طول بازی اینکار را نکرد و فصل بعد آبی پوش و استقلال هم قهرمان جام حذفی.

گرچه محمد نوری‌فر مدیر روابط عمومی استقلال گفت: ساختن این جور سناریوها خیلی راحت است اما همه کسانی که دو بازی رفت و برگشت فینال حذفی را دیده‌اند، می‌توانند به پوچی این ادعاها پی‌ببرند. شاید نیاز به یادآوری نباشد که تقی‌پور در دقیقه 90 فینال در آزادی نزدیک بود به استقلال گل بزند و قهرمانی را از ما بگیرد. امیر قلعه نویی از اواسط فصل قبل که در مس کار می‌کرد، به فکر جذب تقی‌پور بود و حالا که به استقلال آمده، این مدافع را به تیمش آورده است. ما با جذب تقی‌پور 6 مدافع میانی داریم که برای یک فصل سنگین و 50 مسابقه این تعداد زیاد نیست.

پلان سوم

هشتمین دوره لیگ برتر بازی داماش با پرسپولیس. ابراهیم توره امید اول خط حمله پرسپولیس برای بازی دربی که بعد از بازی با داماش بود در صحنه‌ای ساده کارت زردی را دریافت می‌کند و 3 اخطاره می‌شود. او بازی بعدی را از دست می‌دهد و دوباره در شهر شایعه می‌پیچد فصل بعد او را در تیم قلعه نویی ببینید این شایعه به حقیقت می‌پیونند و ابراهیم توره به سپاهان می‌رود همان جایی که امیر قلعه‌ به تازگی سرمربیش شده است.

پلان چهارم

لیگ برتر هشتم، بازی برق و استقلال تهران. باز شایعه است که مذاکرات پنهانی با مهدی کریمیان آغاز شده شایعه در شهر می‌پیچد که او قرار است ارنج و ترکیب بازی برق را به گوش آبی‌ها برساند. مهدی کریمیان هم به سپاهان می‌پیوندد. ناصر حجازی در گفت و گو با روزنامه خبر ورزشی به این دو اتفاق اشاره می‌کند و می‌گوید من هیچوقت نمی‌توانم اینگونه مربیگری کنم!  

چند وقت پیش وقتی از مجید جلالی، عادل فردوسی پور پرسید چرا تیم‌های باشگاهی ما در لیگ قهرمانان آسیا شکست خوردند او خیلی ظریف به این مساله اشاره کرد که راههای موفقیت در لیگ برتر در آنجا کارایی ندارد.

«پیکان نقره‌ای» گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان!

نمونه‌ای از خودرو افسانه‌ای سیلور ارو 1954 که موفق شد جوایز گرندپریکس را درو کند، به مبلغ 31میلیون دلار به فروش رسید؛ اما چرا این خودرو این قدر باارزش است؟

محبوبه عمیدی: خودروی فرمول یک Silver Arrow 1954 که مقام قهرمانی را برای خوان مانوئل فانجیوی آرژانتینی به ارمغان آورده بود، این ماه در حراجی در لندن به مبلغ بیش از 31میلیون دلار به فروش رسید و رکورد 16میلیون دلاری پیشین را که متعلق به فراری تسلا بود، شکست.

خریدار ناشناسی رقمی نزدیک به 21میلیون پوند را برای این خودرو که با رقم اولیه 17.5میلیون پوند در جریان فستیوال گودوود توسط حراجی انگلیسی بونهام به حراج گذاشته‌شده بود، خرید و باعث شد رقم پیشنهادی برای یک خودرو در حراج نزدیک به 2 برابر بیشتر از پیش شود.

این عدد غیرقابل تصور، بزرگ‌ترین رقمی است که طی یک سده حیات صنعت خودروسازی برای یک خودرو پیشنهاد شده است؛ اما ببینیم چه عواملی باعث شده سیلور ارو اینقدر باارزش باشد؟


این خودرو که در نوع خود بسیار نادر است و موفق‌شده صنعت خودروسازی را تحت‌الشعاع قرار دهد، در زمان خود ترکیبی از فناوری‌های روز صنعت خودروسازی بوده، توسط یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها در فرمول یک رانده شده و پیروزی‌های متعددی را برای او به ارمغان آورده است.

کمیابی
مرسدس بنز پس از 15 سال غیبت و پشت سر گذاشتن جنگ‌جهانی دوم با این خودرو به مسابقات اتومبیل‌رانی بازگشت و موفق شد عنوان اول فرمول یک و مسابقات قهرمانی خودروهای اسپرت را طی دو سال متوالی از آن خود کند. از سوی دیگر تنها 14 دستگاه خودروی W196R تولید شد که در حال حاضر 10 نمونه از آنها باقی‌مانده‌اند. 3 عدد از این خودروها در موزه نگهداری می‌شوند و 6 عدد دیگر در اختیار مرسدس بنز هستند. به عبارت دیگر سیلور ارو شماره شاسی 006/54 که به حراج گذاشته‌ شده، تنها نمونه باقی‌مانده از این مدل بوده که به یک مجموعه‌دار اختصاص داشته است.

سیلور ارو توسط فانجیو که یکی از شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین رانندگان در مسابقات اتومبیل‌رانی جهان است، رانده شده و توانسته ظرف مدت 18 ماه دو عنوان اولی گرندپریکس نهایی را کسب کند.


این خودرو از لحاظ تکنیکی نیز بسیار باارزش بوده و به منظور بردن عناوین جهانی ساخته شده است. خودروهای W196R اولین خودروهای فرمول یک بودند که از تزریق سوخت به موتور استفاده می‌کردند. مرسدس بنز مدت‌ها با شرکت آلمانی بوش همکاری کرد تا بتواند این موتورها را که به سرعت در تمامی خودروهای فرمول یک به کار گرفته شدند، طراحی کند.

بدنه خارجی این خودرو تنها 36 کیلوگرم وزن دارد و بسیارشبیه به W125 Silver Arrow که در سال 1937/1316 رونمایی شد، طراحی شده است. این خودرو توانی معادل 595 اسب‌بخار تولید می‌کرد و با توجه به اینکه تنها 750 کیلوگرم وزن داشت، نسبت نیرو به وزنی را تأمین می‌کرد که تا زمان ظهور موتورهای توربوی دهه 1980/1360 بی‌رقیب باقی ماند.



این نمونه نیز مانند مدل‌های W125، W154 و W165 که به ترتیب در سال‌های 1937 تا 39 طراحی شدند، پس از جنگ‌جهانی دوم توسط رودولف اولنهات طراحی شد. او رئیس بخش تست خودروهای خانواده مرسدس بنز و گروه فرمول یک بود.

فناوری‌های متعدد به‌کار گرفته‌شده در W165R باعث شد این خودرو از رقیبان خود به خوبی فاصله بگیرد و بتواند راه را برای تولیدات بهتر در صنعت خودروسازی هموار کند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به ترمزهای داخلی، سیستم تعلیق مستقل و طراحی آیرودینامیک بدنه اشاره کرد.

سرآمد در آیرودینامیک

بدون‌شک مهندسان مرسدس بنز طی سال‌های پایانی دهه 1930/1310 بهترین شناخت را نسبت به آیرودینامیک خودرو داشتند. آنها اولین تونل باد را در سال 1939/1318 به‌کار گرفتند.

پیش از این در زمستان 1938 این شرکت موفق شد با به‌کارگیری موتور سوپرشارژ دوتوربویی توانی معادل 736 اسب‌بخار تولید کرده و رکورد 432.7 کیلومتر بر ساعت را در جاده‌ها از خود به‌جا بگذارد. مرسدس بنز تا مدت‌ها با این سرعت رکورددار سرعت در اتومبیل‌رانی بود. این رکورد می‌توانست پیش از آغاز مسابقه فضایی میان کشورها نشان‌دهنده توان تکنولوژیکی آلمان و متحدانش باشد یا حداقل هیتلر و موسلینی این‌طور فکر می‌کردند.


دو سال بعد T80 Blackbird با موتور V12 اقتباس شده از جنگنده‌ها آماده بود تا با 3000 اسب‌بخار قدرت باز هم رکورد تازه‌ای در سرعت به جا بگذارد؛ اما با آغاز جنگ‌جهانی دوم هرگز این شانس را پیدا نکرد. این موتور قرار بود از ترکیبی از سوخت‌ها شامل الکل متیلیک (63%)، بنزن (16%)، الکل اتیلیک (12%)، استون (4.4%)، نیتروبنزن (2.2%) و سوخت هواپیما (حدود 2درصد) استفاده کند و سرعت خودرو را به 750 کیلومتربرساعت برساند.

با آغاز جنگ مرسدس بنز نیز تا سال 1954/1333 از دور مسابقات اتومبیل‌رانی کنار رفت؛ اما در این سال با W196R موفق شد در 9 مسابقه از مجموع 12 رقابت گراند پریکس جایزه اول را به خود اختصاص داده و به یکی از موفق‌ترین خودروسازان در دوران این مسابقات تبدیل شود.


4 جولای 1954/14ام تیرماه 1333 روزی به یادماندنی برای آلمانی‌های شکست‌خورده از جنگ بود. آنها نه‌‌تنها در این روز تیم قدرتمند مجارستان را در فوتبال شکست دادند؛ بلکه پس از 15 سال دوری از مسابقات اتومبیلرانی همراه با راننده‌ افسانه‌ای خود جوایز گرندپریکس را درو کردند.