چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

بررسی تخصصی مکبوک پرو 2012 با صفحه نمایش رتینا

لپ تاپی که چند هفته است از معرفی آن در بازار جهانی کذشته است به سرعت در کمال تعجب در این اوضاع بهم ریخته بازار وارد ایران شد و با قیمت دیوانه کننده 6میلیون و500 هزار تومان بفروش می رسد البته بیشتر از هر چیزی در این لپ تاپ صفحه نمایش قدرت مند آن است که بر سر زبان ها افتاده است


مقدمه :

روز به روز محصولی جدیدتر به دنیای تکنولوژی قدم می نهد و در این میان برخی محصولات دنیا را تکان میدهند ! اپل از معدود کمپانی هایی هست که به ارائه محصولات انقلابی مشهور هست، این روند هموراه اتفاق می افتد .
همانطور که میدانید کمپانی اپل نسخه جدید قویترین لپتاپ های خویش یعنی "مک بوک پرو -سری اواسط 2012" را ارائه کرد، میخواهیم شما را با ویژگی های این لپتاپ قدرتمند اپل که از طرف بهترین کارشناسان دنیا با نگاهی بی طرف تست و بررسی شده آشنا کنیم، امیدواریم لذت ببرید.

بر خلاف سایر کمپانی ها که در طول سال ، انواع اقسام لپتاپ ها را تولید کرده و مشتریان را دچار سردرگمی و تردید میکنند - که البته اکثر آنها هم لپتاپ هایی کامل نیستند - کمپانی اپل تنها روی دو نوع لپتاپ فوق پیشرفته خود تمرکز کرده یعنی مکبوک ایر چشم نواز و مکبوک پرو قدرتمند.
خط تولید مکبوک پرو دردنیای صنعت برای کسانی که در جستجوی لپتاپی حرفه ای هستند ، بسیار قابل احترام هست و البته که مکبوک ایر هم به عوان لپتاپی ظریف و البته سبک وزن نباید نادیده انگاشته شود.
حالا محصولی جدید داریم ! مکبوک پرو 2012 با صفحه نمایش منحصر به فرد رتینا که در کنفرانس اپل به عنوان " بهترین کامپیوتر مک تاکنون " نامیده شد و میخواهد در عین نازک و سبک بودن سریع و قدرتمند باشد



1- بررسی سخت افزار مکبوک پرو 2012 مجهز به رتینا :
مقایسه مکبوک پرو 15 اینچ و مکبوک ایر 13 اینچ:
وقتی مکبوک پرو 2012 را در کنار مکبوک ایر میگذاریم حتی با یک نگاه از نزدیک کاملا متوجه تفاوت طراحی این دو می شویم و می بینیم که مکبوک پرو جدید در شکل ظاهری نسبت به سری قبلی خودش هم تغییر قابل توجهی را نداشته است.
ضخامت مکبوک پرو جدید 15 اینچ اپل 1.8 سانتی متر است و پهنای 35.89 سانتی متری و ارتفاع 24.71 سانتی متری دارد. ضخامت نسل قبلی مکبوک پروها 2.413 سانتی متر هست، حالا ضخامت مکبوک پروهای جدید 2012 نزدیک به مکبوک ایرها شده که تنها 1.7272 سانتی متر ضخامت دارند.
خب برویم سراغ وزن ... بله! مکبوک پرو 2012 جدید 15 اینچ تنها 2.02 کیلوگرم وزن دارد که بیش از 450 گرم سبکتر از سری قبلیش شده است.وزن مکبوک پرو 2012 نسبت به مکبوک ایر 13 اینچی حدود 680 گرم بیشتر است.



مکبوک پرو 2012 جدید نسبت به مکبوک ایر به طور قابل ملاحظه ای سنگیتر هست اما نسبت به سری قبلی مکبوک پروها سبکتر شده است.

البته بیشتر این احساس در سنگینی وزن بستگی به خود شما دارد ! اگر دارنده مکبوک ایر هستید حمل این مکبوک پروها کمی اذیت کننده به نظر می رسد اما اگر قبلا هم از مکبوک پروهای 15 یا 17 اینچی استفاده کرده باشید مدل جدید احساس خوبی از کاهش وزنش را به شما خواهد داد ! و البته این مورد را در نظر بگیرید که کاهش وزن با رزولیشن تصویر بهتر و توان عملکرد بهتر هم همراه شده است - همراه با اینکه هیچ آپشنی را نسبت به قبل از دست نداده اید - و ما عقیده داریم این مدلهای جدید را میتوان خیلی بیشتر از " یک جایگزین " در نظر گرفت.

درایو اپتیکال ورودی سی دی و دی وی دی تنها حذف شده عمده سخت افزاری از مکبوک پرو جدید هست ! شما در نبود این" دی وی دی رام " میتوانید از حافظه های SD ااستفاده کنید، این حذف دی وی دی رام در مکبوک پرو 2012 کمک کرده که ضخامت مدلهای جدید کمتر شده و فضای بیشتری برای قراردادن دسته بیشتری از باطری ها ایجاد کند تا شما بتوانید زمان بیشتری از صفحه نمایش پر از پیکسل رتینا و روشنائی صفحه کلید این لپتاپ اپل استفاده کنید



مورد دیگر حذف شده پورت Ethernet هست که با اداپتور Thunderbolt جایگزین شده است - البته این اداپتور با لپتاپ ارائه نمی شود و برایتان 29.99 دلار امریکا خرج دارد . خبری از پورت FireWire 800 هم نیست . اما نگران نباشید ! مکبوک پرو جدید اماده است که شما را ساپورت کرده و به نیازهایتان پاسخ دهد . حالا دو پورت قدرتمند USB 3.0 اضافه شده است - در بسیاری لپ تاپ ها میبینیم که تعداد پورت نسخه 3 USB تنها یکی هست - ولی در مکبوک پرو 2012 این دو پورت هیچ تفاوتی با هم ندارند .

برای استفاده قدرتمند این لپتاپ ها از وایرلس اپل از تکنولوژِی رادیویی 802.11n استفاده کرده است که برایتان سریعترین اتصال ممکن به وایرلس را به ارمغان می آورد ، اما آپشنی برای پهنای باند 3G/LTE در نظر گرفته نشده است . و کسانی که میخواهند محدودیت "هات اسپات" را نداشته باشند بایستی مودمهایشان را به همراه داشته باشند !

در قسمت چپ بدنه دستگاه ورودی جک هدفون و البته ورودی و کانکتور کابل شاژر نوع جدید MegaSafe2 را داریم . این کانکتور جدید چند میلیمتر کوتاه تر از مدل قدیمی خود شده و البته سایز آن در عرض چند میلیمتری پهن تر شده است. خود اپل علت این تغییر اندازه را نازکتر شده لپتاپ جدیدش می داند و مکبوک ایرهای جدید هم از همین اتصال MegaSafe2 استفاده می کنند البته این کانکتور فضای چندانی را اشغال نمیکند که مانع استفاده اپل از پورت هایی دیگر مانند USB3.0 ها باشد


تغییر سایز اتصال شارژر Megasafe2 باعث شذه که اشتباها دستگاههای با ورودی usb را به آن فشار ندهید و بدون نگاه به آن قسمت دستگاه میتوانید از روی ساز نوع پورت را راحت تشخیص دهید
انچه که بین تمامی این پورت ها و اتصال ها نشسته کیبورد هست که واقعا تغییری نسبت به مکبوک پرو فعلی ندارد . این مورد خوبی هست و اپل خودش را متخصص نشان داده که از کیبوردهایی اختصاصی برای دستگاههای قابل حملش استفاده کرده و البته تغییر ارایشی را ندهد -- i-os.ir : تغییر ندادن ظاهر و سایز در بده و دستگاه باعث سود بالای اپل می شو د چرا که نیاز به کمترین تغییرات در خط تولید محصولات خود دارد
این صفحه کلید با ارایش و فاصله مناسب کلیدها، همچنان تجربه ای بسیار خوب را برای تایپ کردن به شما می بخشد.


طبق معمول گذشته در هر دو طرف کیبورد اسپیکرها قرار گرفته اند و گفته شده این بلندگوها این بار دارای خروجی صدایی بلندتر و موثرتر از نسل های قبلی تر هستند البته ما در تستهایمان متوجه تغییر خیلی محسوسی نسبت به مکبوک پروهای قبلی نشدیم اما در هر صورت قدرت فراگیری برای تبدیل اتاقتان به فضایی پر از موسیقی دارند !- البته این بلندگوها Bass زیادی را ارائه نمی دهند ، علاوه بر همه اینها "ترک پد " همیشگی را برای کار کردن با دستگاه بدون نیاز به موس می بینیم که نسبت به قبل تغییری نداشته و البته همچنان عملکردش واقعا خوب هست
مک بوک ها همچنان بهترین تجربه لمسی را دارند.

2- صفحه نمایش :
البته که سبک و نازکتر شدن مکبوک پروها مهم هست اما داستان واقعی اینجاست ! اینکه بدون اینکه هیچ تغییری در ابعاد این لپتاپ برای صفحه نمایشش ایجاد شود پیکسل ها دارای تعداد و دانسیته بسیار بالایی هستند برای دقیقتر شدن کافی هست بگوییم که 220 پیکسل در هر اینچ قرار داده شده است ! البته این تعداد پیکسل بسیار کمتر از رقم 326 پیکسل در هر اینچ مربوط به ایفون 4 اس هست که با صفحه نمایش رتینا به دنیای دیجیتال معرفی شد ، در New ipad اپل هم که رتینا هست تعداد پیکسل ها 264 پیکسل در هر اینچ هستند ، i-os.ir : البته باید سایر صفحه نمایش و قدرت تفکیک چشم انسان در تعداد پیکسل ها را در رقوم در نظر گرفته شده برای هر کدام از این دستگاههای اپل در نظر بگیریم.


صفجه نمایش جدید استفاده شده در مکبوک های جدید 2012 اپل واقعا عالی و پر زرق و برق است و اگر در فاصله مناسب برای استفاده از دستگاه قرار بگیریم میتوانیم کاملا تصدیق کنیم که این صفحه نمایش کیفیت رتینا دارد
ما اینجا دنبال عیب و ایراد گرفتن بی دلیل نیستیم و تنها یک چیز را میتوانیم بگوییم : این صفحه نمایش واقعا جذاب است

متن ها به صورت باور نکردنی خوانا و دقیق دیده می شوند و ویدئو های 1080P و عکسها با کیفیت عالی دیده می شوند - البته فراموش نکنیم که با رزولیشن 2880 در 1800 پیکسل کمتر از این هم انتظار نمی رود .
جالب هست که شما در دستگاههای با سیستم عامل iOS نمی توانید رزولیشن دستگاهتون را تعیین کنید اما در کامپیوترهای مک می توانید از آپشن های مختلف استفاده کنید (به میل خود از رزولیشن های پائین تر از رتینا می توانید استفاده کنید )
پنج گزینه برای این تنظیمات صفحه نمایش در نظر گرفته شده که یا یک نوار ابزار لغزنده همراه شده است گزینه ها از Larger Text تا More Space نام گرفته و مرتب شده اند، در قسمت میانی گزینه Best را میبینیم که برای کار با نرم افزارها ، آیکونها و متن ها با همان اندازه که در صفحه نمایش بدون مزیت رتینا استفاده می شد ، آماده هستند اما در رزولیشن بالا نمایش و رندر می شوند .
شاید این تنظیمات برای افراد تازه کار زیاد راحت به نظر نرسند اما یادمان باشد که این لپتاپ پسوند Pro به معنی پروفشنال و حرفه ای را با خود یدک می کشد و با یافراد حرفه ای ساخته شده است
اجازه بدهید این حقیقت را که این صفحه نمایش جدید چه مزیت های بیشتری نسبت به افزایش تعداد پیکسل ها را دارد نادیده نگیریم.
زاویه های دید در مقایسه با سایر صفحه نمایش های بزرگ اپل بیشتر شده اند در نتیجه مشکل کاهش کنتراست صفحه و عدم نمایش مناسب تصاویر از زوایای کوچک را تا حد زیادی نداریم ،علاوه بر افزایش کنتراست و روشنائی به طرز جالبی انعکاس صفحه که بسیار چشمها را آزار می دهد هم کم شده است
!البته یادمان باشد که این یک صفحه شیشه ای !! است و هنوز آپشنی دیگر به جای شیشه برای جایگزینی در صفحه نمایش ها استفاده نشده است.
با این وجود اپل قول داده که در این صفحه نمایش ها مشکل کمتری در زمینه انعکاس نور محیط داشته باشیم .
در واقع در این سری لپتاپ های "پرو" اپل انعکاس نور کمتری نسبت به مکبوک پروهای قبلی ضخیم تر داریم اما همچنان وضع حل این مشکل در مکبوک ایر ها بهتر است !
3-بررسی عملکرد و دوام باتری مکبوک پرو 2012

ما هر دو پردازنده 2.3GHz و 2.6GHz چهار هسته ای Ivy Bridge اینتل را که در این مکبوک پروهای 2012 ارائه شده مورد تست قرار دادیم (البته می توانید با 250 دلار اضافه تر پردازنده سریعتر 2.7 گیگاهرتزی را هم سفارش دهید )
هیچ کدام از این پردازنده ها نامید کننده نبودند . در واقع مگر اینکه شما یک استفاده کننده از کامپوترهای فوق قدرتمند کامپوترهای اسمبل شده دسکتاپ رومیزی باشید که این لپتاپ های قدرتمند را نپسندید !


مکبوک پرهای جدید توانستند هر چیزی را که مورد تست قرار دادیم با موفقیت پاسخ دهند و هندل کنند .
نرم افزارهای پیش فرض در عملکردشان تقریبا پروتز می کنند ! و سایر نرم افزارها هم به طرز تاثیر گذاری خوب عمل می کنند.
ما تمامی بنچ مارکها و تستهای اندازه گیری استاندارد را انجام دادیم و آمار بدست آمده برای پردازنده 2.6 گیگاهرتزی واقعا بالا بودند . در نمودار و جدول استاندارد جهانی موسوم به Geekbench برای مکبوک پرو 2012 میانگین نمره 11591 بدست آمد و کاملا امتیاز بالای 9647 که سری قبلی مکبوک پرو داشت را پشت سر گذاشت ! مدل 2.3 گیگاهرتزی این پردازنده هم در مکبوک پرو 2012 اپل عقب نمانده و امتیاز بالای 11082 را بدست آورد ، نتایج در جدول استاندارد Xbench هم نزدیک به همین آمار بودند و 488 برای مدل قویتر و 457 برای پائین تر بدست آمد.


در نهایت این مدلهای ارائه شده با حافظه های SSD سرعت نوشتن write اطلاعات برابر با 390MB/s را ارائه میدهد و سرعت خواندن اطلاعات در آن بیش از 440MB/S هست . واقعا سریع !

به این پردازنده های قدرتمند 4 هسته ای همراه شدن رم 8 گیگ با مشخصات 1600MHz و NVIDIA GeForce GT 650M را با حافظه 1 گیگ GDDR5 در واحد را اضافه کنید، همچنین گرافیک 4000HD اینتل و سوئیچ به دو پردازنده گرافیکی در صورتی که نیاز باشد را در این لپتاپ داریم.
برای تست ما بازی جدید و سنگین Diablo III را برای اجرا با رزولیشن و جزئیات گرافیکی فول بررسی کردیم ، تنها موردی که تست نشد فی-لتر تصاویر با رندر بد بود که وقتی که با رزولیشن خیره کننده 2880در1800 هستید نیازی به این فی-لتر هم ندارید !
کاملا خوشحال و شگفت زده ایم که در نرخ فریم تصویر 25 تا 30 فریم در ثانیه جزئیات ریز شهرها و حرکات ریز کاملا قابل حس و بسیار خوب در رزولیشنی مناسب قابل بازی بودند ولی حالا با خاموش کردن گزینه مربوط به این نرخ فریم تصویر میتوانید از نرخ تصویری فوق العاده و برابر 40 تا 45 فریم در ثانیه استفاده کنید و در رزولیشن 1280 نرخ تصویر از 70 فریم در تصویر هم میگذرد.پس این دستگاه یک ماشین کاملا حرفه ای هست .



در زمینه گرمایش پشت دستگاه باید گفت که سیستم فن دستگاه از نو طراحی شده و هوا را از دو جفت دریچه هوا و ونت کار گذاشته شده در راست و چپ پائین شاسی دستگاه می مکد و از قسمت لولای بین صفحه نمایش و بدنه دستگاه به بیرون میدهد
این سیستم تهویه هوا برای اینکه صدای آزاردهنده کارکرد فن در اثر ورود و خروج هوا را به حداقل برساند مجدد طراحی شده ولی همچنان کاملا بی صدا نیست !
در حقیقت صدای فن تفاوت خاصی با نمبوک ایر ندارد و تنها چند دسیبل تفاوت دارد و شما متوجه این صدا خواهید شد


علیرغم همه این عملکردها ما همچنان تحت تاثیر عمر و دوام بالای باطری مکبوک پرو 2012 هستیم. در سری تستهای استانداردمان وای فای را روشن کرده ، روشنائی صفحه نمایش را مناسبم دیدمان تنظیم کرده و ویدئو پخش کردیم به عدد اعجاب آور 7 ساعت و 49 دقیقه دوام باتری برای مدل با پردازنده 2.6 گیگاهرتزی رسیدیم
4-نرم افزار

مکبوک پروهای جدید در حال حاضر از سیستم عامل Lion استفاده میکنند اما اگر الان یک مکبوک پرو 2012 رتینا بخرید امکان آپگرید رایگان به سیستم عامل جدید کمپانی اپل برای مک یعنی Moumtain Lion یا همان "شیر کوهی " را خواهید داشت، در i-os.ir درباره ویژگی های سیستم عامل "شیر کوهی " مطالب جامعی برای شما عزیزان ارائه شده است.
البته ما هنوز نمیدانیم که روزلیشن بالای این صفحه نمایش ها با سیستم عام جدید چه ترکیبی را ارائه خواهند کرد ، در حال حاظر که سیست عامل Lion هماهنگی مناسبی با رتینا ندارد
همه نرم افزارهای کارخانه ای و پیش فرض اپل در " لاین" مانند مرورگر اینترنت سافاری ، برنامه Mail ، AddressBook و ... برای استفاده از این تعداد پیکسل بهینه شدند ، متاسفانه به موارد دیگر کمتر توجه شده است ،ما اطمینان حاصل کردیم که نرم افزارهای واسط Third Party مثل فوتوشاپ کمپانی ادوبی و اتوکد در مرحله تغییر هستند و هنوز کاملا منطبق نشده اند ، فعلا نرم افزارهای Third Party در نمابیشگر رتینای این لپتاپ ها در این سیستم عامل فعلی مک بسیار بد به نظر می آیند !بر خلاف کامپیوترهای PC که در انها رزولیشن بالاتر به معنای دکمه های ظریفتر برای استفاده و کلیک هست ، در OS X تغییر مقیاس بندی با ثابت ماندن سایز آیکون ها صورت گرفته که کیفیت و نتیجه ناخوش آیندی دارد !
i-os.ir : قطعا اپل در سیستم عامل "شیر کوهی " این مشکلات را رفع و این لپتاپ را برای استفاده از این OS بهینه خواهد کرد.
شما برای مقیاس کردن آپشن هایی دارید که در 5 درجه طبقه بندی شده اند اما هیچ کدامشان این نرم افزارهای کلاسیک را به خوبی در رتینا نمایش نمی دهند ! و باید برنامه نویسان و توسعه دهندگان این نرم افزارها آپدیتشان را ارائه کنند .

برای مثال در مرورگر معروف کروم گوگل شاید بتوانید زشتی دکمه ها و المانهای اینترفیس کاربری را فراموش کنید اما متن ها ی رندر شده و کیفیت صفحات وب تار و خارج از شکل طبیعیشان به نظر می آیند. همین کافی هست که از کروم تا زمان آپدیت بعدیش استفاده نکنید، خوشبختانه مرمرگر سافاری اپل بهینه شده و این مشکلات را ندارد.
5-آپشن هایی که برای کانفیگ ارائه شده اند

قیمت MacBook Pro 2012 با صفخه نمایش رتینا از 2199 دلار امریکا شروع می شود ، با این پول می توانید این لپتاپ را با پردازنده 2.3 گیگاهرتزی 4 هسته Core i7 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگ فضای حافظه، باطری 7 ساعته و گرافیک دوگانه را خریداری کنید ، البته که پردازنده گرافیکی 4000 اینتل و کپلر NVIDIA بر پایه GEFORCE GT650M با حافظه 1 گیگ را به همراه خواهید داشت. گارانتی اپل در کشورهای مورد تائیدش 3 ساله می باشد و به صورت جداگانه 349$ برایتان خرج دارد !


اگر قیمت برایتان مهم نیست میتوانید مدل بهتر 799 دلاری را انتخاب کنید که با همان باطری و رم دارای پردازنده بهتر 2.6 گیگاهرتزی چهار هسته ای Core i7 هست ،و حافظه و برابر 512 گیگابایت را دارد .
هنوز راضی نشده اید ؟!!
250 دلار اضافه تر بدهید و از پردازنده 2.7 گیگاهرتزی لذت ببرید !با 200 دلار میتوانید 16 گیگابایت رم داشته باشید.
اگر دنبال حافظه SSD بسیار بالای 768 گیگابایتی هستید 500 دلار برایتان هزینه دارد .
نامیدکننده اینکه شما نمیتوانید حافظه SSD بیشتر و یا CPU ضعیفتری داشته باشید و برای مثال اگر میخواهید حافظه بالا تر از 256 گیگابایتی داشته باشید بایستی حتما حداقل پردازنده 2.6 گیاهرتزی را انتخاب کنید !
6-رقابت :
شما میگوئید که در جستجوی یک لپتاپ 15 اینچ ، با پد لمسی و قاب نازک هستید ؟خوشبختانه شما برای انتخاب بهترین ها در این قسمت دو انتخاب از نوتبوکها را خواهید داشت . تنها حریف قابل رقابت که می شناسیم سری 9 سامسونگ 15 اینچی هست که قیمتش از رم دسترس تر 1500 $ شروع می شود . این دستگاه 1.587 کیلوگرم وزن و 1.473 سانتی متر ضخامت دارد، این رقم حتی از نسخه 13 اینچی که گفته شده خیلی نازک می باشد هم کمتر هست !
از لحاظ کیفیت ساخت سری 9 سامسونگ با مکبوک پرو برابری میکند ، این لپتاپ هم بدنه یک تکه و مقاومی داشته و نور پس زمینه زیبای کیبورد را هم با خود دارد .
در نهایت باید گفت که هر دوی این دستگاهها لیاقت نگهداری بالا را دارند ! شما با ساختی از فلز روبرو خواهید شد که کاملا در مقابل خراش آسیب پذیر و در قبال اثر انگشت حساس هست.


شاید قیمت شروع قیمت مکبوک پرو به خاطر صفحه نمایش آن باشد. در هر صورت سری 9 سامسونگ پنل 400-nit با رزولیشن 1600 در 900 دارد که واقعا نسبت به کیفیتی که در اکثر لپتاپ های امروری می بینید بهتر هست !
صفحه نمایش فوق شفاف سری 9 سامسونگ قطعا توان رقابت با صفحه با زاویه دید بالا و پر از پیکسل مکبوک پرو ندارد . در داخل دستگاه هم به همین صورت مکبوک پرو ویژگی های بهتری را ارائه داده ( برای مثال : آپشن استفاده از دو قطعه رم ) و همچنین فضای ذخیره 768 گیگابایتی. این را هم در نظر بگیریک که "مکبوک پروی 2012 + رتینا " پردازنده Corei7 دارد در صورتی که همتای سامسونگش Corei5 را برگزیده است
باید گفت که سری 9 سامسونگ از محبوبترین لپتاپ های برپایه ویندوز است و با قیمتی بسیار کمتر برای علاقه مندان به ویندوز قابل دسترس خواهد بود. در زمینه دوام باتری هم تفاوت تنها 20 دقیقه است !
این را هم در نظر بگیریم که مکبوک پروی 2012 در دو آپشن و چندین کانفیگ ارائه شده و دست انتخاب کننده را در این زمینه باز گذاشته است.

اگر گرافیک برای شما آپشن جذابی است توصیه ما بررسی لپتاپ 15 اینچی Envy کمپانی HP هست که با 1350 دلار قیمتش شروع می شود ( آپشن های اضافی در این قیمت لحاظ نشده اند ) و میتوانید با پردازنده جدید Ivy Bridge اینتل در دو نوع Corei7 و Corei5 کانفیگ شود
پردازنده HD 7750 و رم 16 گیگ با دریاو حافظه فلش یا هارد دیسک از آپشن های دیگر این دستگاه هست، فضای ذخیره این دستگاه از 300 گیگابایت تا 1 ترابایت قابل ارتقاء هست.همچنین صفحه نمایش مناسبی نسبت به عموم لپتاپ ها در این دستگاه خواهید دید ،پنل نمایشش هم از قابلیت IPS استفاده می کند و البته رزولیشن 1080p دارد که قابل قیاس با رتینای مکبوک پرو نیست
7-جمع بندی :

آیا این لپتاپ بهترین کامپوتر مک تاکنون است ؟ نمی توانید مکبوک ایر را به عنوان دستگاهی شگفت انگیز نادیده بگیرید به خصوص با پردازنده Ivy Bridge پر قدرت و حافظه فلش پر سرعت در تبادل اطلاعات SSD . اما این مکبوک پروهای جدید در سطحی دیگر از عملکرد هستند. با پردازنده چهار هسته ای و رمی بیش از 16 گیگابایت شما همه امور کاری روزتان را می توانید به راحتی انجام دهید و با وزن کمتر این دستگاه کمتر مشکل حملش را احساس خواهید کرد.
این تنها یک دستگاه کوچک نیست ، تنها به اندازه ای سنگین هست که علاقه مندان وسوسه شوند به فروشگاههای اپل استور رفته و یکی برای خویش بخرند ! ولی این دستگاه گران هست ، اگر در جستجوی دستگاهی با فضای ذخیره کافی و پردازنده بالا و توان بالای بازی هستید میتوانید به قیمت 2800$ اش هم نگاهی بیاندازید ( با فرض اینکه آپشن های آپگرید های سحت افزاریش را برای کانفیگ استفاده نکنید )


بنابراین آیا این لپتاپ دسته بندی جدیدی را ایجاد کرده است ؟ نه دقیقا. این لپتاپی هست که اپل موفق شده با آن نسل قبلی را کنار بگذارد. "پرو " های جدید به اندازه ای خوب هستند که حتی از ورژن های کانفیگ شده نسل قبلی بهتر باشند و البته ظاهر و احساس کارکرد خوبی را به دست می دهند. این لپتاپ دسته بندی اش را به جلو برده و آن را دوباره تعریف می کند. اگر از پس قیمتش برمیائید و نیاز به سایز 13 اینچی ندارید : هیچ مکبوک پرو ی دیگری بهتر از "مکبوک پرو 2012 + رتینا " مناسب شما نیست !
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد