چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

عرضه آیفون ۵ با صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی در سال ۲۰۱۲


واحد خبر patoghu: اخبار و شایعات بسیاری در دنیای اینترنت پیرامون زمان عرضه و مشخصات سخت افزاری آیفون ۵ وجود دارد که البته بیشتر آنها نیز معمولاً صحیح نبوده و تنها برای جلب خواننده نوشته می‌شوند. اما این خبر که اشاره به نوع صفحه نمایش آیفون ۵ و تاریخ عرضه آن دارد، از خبرگزاری بین‌المللی معتبری چون رویترز (Reuters) و به نقل از یک رسانه کره ای منتشر شده و به همین دلیل احتمال صحیح بودن آن نسبت به دیگر شایعات مربوط به آیفون ۵، بیشتر است.

به گزارش روزنامه کره ای زبان Maeil از یک منبع صنعتی، آیفون ۵ احتمالا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ عرضه خواهد شد و به جای استفاده از صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی IPS LCD کنونی، از صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی AMOLED و با کیفیت رتینا بهره خواهد برد. اپل ظاهراً هم اکنون دستور ساخت این نمایشگرهای جدید را به تولید کنندگان مربوطه داده است اما سامسونگ و ال‌جی که بزرگترین تأمین کنندگان نمایشگر های آیفون در گذشته بوده اند، تا کنون هیچ گونه نظری را در این خصوص اعلام نکرده اند.

شرکت اپل در سال ۲۰۰۷ با ساخت تلفن تمام لمسی خود با نام آیفون، تحولی در دنیای گوشی‌های هوشمند به وجود آورد به طوری که این نوع تلفن‌های تمام لمسی، بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار گرفتند. در آن زمان صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی آیفون برای عده ای بیش از حد بزرگ بود ولی با گذشت حدوداً ۵ سال و معرفی و عرضه گوشی‌های غول‌پیکر آندرویدی، اکنون اندازه این صفحه نمایش در مقایسه با استاندارد بازار کوچک جلوه می‌کند و حتی این صفحه نمایش نسبتاً کوچک به نقطه ضعفی در آیفون تبدیل شده است. به همین دلیل اپل قصد دارد تا با افزایش سایز این صفحات و در عین حال حفظ کیفیت و رزولوشن بسیار بالای آنها، آیفون را با استاندارد جدید تلفن‌های هوشمند، که طبق نظر پرسی‌ها بین ۴ تا ۴٫۳ اینچ است تطبیق داده، یا حتی یک گام پا را از این ابعاد فراتر نهد.

www.mobile.patoghu.com | عرضه آیفون 5 با صفحه نمایش 4.6 اینچی در  سال 2012

تصویر بالا: iPhone 4S با صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی در کنار Galaxy Nexus با صفحه نمایش ۴٫۶۵ اینچی

اپل همیشه در گذشته به صورت پلکانی محصولات خود را ارتقاء می‌داده و به طور مثال برای آیفون ۴ و آیپد نسل سوم، رزولوشن را ۴ برابر نسبت به نسل‌های قبلی افزایش داد، تا با این کار زحمت بهینه سازی نرم افزارهای فروشگاه AppStore را برای توسعه دهندگان به حداقل برساند. احتمالاً اپل اکنون نیز قصد دارد تا با این جهش در افزایش صفحه نمایش و رزولوشن، خیال خود و توسعه دهندگان را برای چند سال راحت کرده و Fragmentation یا گسستگی را در پلتفرم iOS کاهش دهد.

البته ناگفته نماند که هنوز برخی از کارشناسان صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی را به دلیل پوشش کامل آن به وسیله انگشت شست و جمع و جور بودن ابعاد گوشی های مجهز به چنین صفحه نمایشی، برای استفاده در گوشی های هوشمند ایده آل به شمار می آورند و حرکت اپل به سمت صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی را کمی بعید می دانند. برخی نیز عرضه دو گوشی هوشمند جدید با ابعاد صفحه نمایش متفاوت را توسط اپل پیش بینی می کنند.


برچسب ها: آیفون۵،آیفون،اپل،زمان عرضه آیفون۵

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد