چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

نقد و بررسی کامل Samsung Galaxy S III I9300 - 16 & 32 GB

Samsung Galaxy S III I9300
گلکسی اس 3 غول جدید سامسونگ
به جرات می‌توان گفت که Galaxy S III پر حاشیه‌ترین و داغ‌ترین گوشی هوشمندی است که طی شش ماه گذشته وارد بازار شده است. خانواده گوشی‌های Galaxy S کمپانی سامسونگ همیشه به عنوان یکی از موفق‌ترین خانواده‌های گوشی‌های هوشمند شناخته شده بودند و دلایل این امر طراحی ساده و شکیل، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قدرت بالا و امکانات بسیار آن‌ها بوده است. در نگاه اول، Galaxy S III نیز با داشتن طراحی خوب و ساده و صفحه نمایش بزرگ، از این قاعده پشتیبانی می‌کند ولی آیا این گوشی می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای گوشی Galaxy S II باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، نقد و بررسی کامل این محصول را بخوانید.
Samsung Galaxy S III I9300 - 16GB

مشخصات کلی :
مشخصات کلی:فرم گوشی : ساده - وزن : 133 گرم
پردازنده:Quad-core Cortex-A9, Exynos 4212 Chipset 1.4GHz
حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی:3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش:صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع Super AMOLED - اندازه 4.8 اینچ - 1280 × 720
دوربین:8.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android نسخه (v4.0.4 (Ice Cream Sandwich - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات:رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 2100 میلی آمپر ساعت

نقد و بررسی:

از لحاظ طراحی، Galaxy S III کمی تغییر نسبت به دو برادر کوچک‌تر خود یعنی Galaxy S و Galaxy S II داشته است. لبه‌های گوشی انحنای بیشتری گرفته‌اند و گوشی دیگر آن حالت مستطیلی را ندارد. البته سامسونگ دلیل این کار را وجود صفحه نمایش بسیار عظیم 4.8 اینچی آن دانسته است. با گرد کردن گوشه‌ها، حجم کلی گوشی بسیار کمتر شده است و هنگامی که Galaxy S III را در کنار Galaxy S II قرار می‌دهید، گویی دو گوشی هم سایز را کنار هم گذاشته‌اید و این در حالی است که صفحه نمایش Galaxy S III تقریبا 0.5 اینچ بزرگ‌تر از صفحه نمایش Galaxy S II است. به علاوه این گرد بودن لبه‌های گوشی باعث می‌شود که در دست راحت‌تر جای گیرد و کار کردن با آن راحت‌تر شود.

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که به Galaxy S III گرفته می‌شود، جنس بدنه آن است. انتظار می‌رفت سامسونگ از مواد اولیه با کیفیت‌تری در ساخت این گوشی استفاده کند ولی متاسفانه این گوشی نیز همانند دو مدل قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است. البته باید در نظر داشته باشید که اگر گوشی با این ابعاد از فلز ساخته می‌شد، وزن بسیار بیشتری پیدا می‌کرد و نگه داشتن آن در دست کمی خسته کننده می‌شد. طبق ادعای سامسونگ قاب پشتی گوشی از جنس Hyper Skin ساخته شده است ولی در عمل این ادعا بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و هنگامی که گوشی را دست بگیرید متوجه خواهید شد که این قاب از پلاستیک براق ساخته شده است.

در قسمت جلویی گوشی، صفحه نمایش بسیار بزرگ 4.8 اینچی Super AMOLED با رزلوشن 720x1280 قرار دارد که کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد. رنگ‌های تولید شده بسیار زنده و طبیعی بوده، متون بسیار شارپ و دقیق نمایش داده می‌شوند و زاویه دید آن نیز عالیست. در بالای این صفحه به ترتیب از راست به چپ، دوربین دوم، سنسور مربوط به روشنایی صفحه و سنسور مجاورت و LED مربوط به پیغام‌ها وجود دارند. در پایین صفحه نمایش، همانند گوشی Galaxy S II کلید سخت افزاری Home به همراه دو کلید لمسی Menu و Back قرار دارد. در سمت چپ گوشی کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و در سمت راست آن کلید پاور قرار دارد. در بالای گوشی نیز جک هدفون 3.5 میلی‌متری و در پایین آن پورت micro USB آن تعبیه شده‌اند. در پشت گوشی لنز دوربین 8 مگاپیکسلی قرار داشته و در دو طرف آن فلاش LED و بلندگوی اصلی آن قرار دارند. در زیر قاب پشتی گوشی، شیار سیم کارت micro، شیار مموری کارت micro SD (که قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه تا ظرفیت 64 گیگابایت را دارد) و باتری بسیار قدرتمند 2100 میلی آمپری قرار دارد که طبق ادعای سامسونگ می‌تواند 10 ساعت بطور مداوم ویدئو پخش کند.
گلکسی اس3 از چیپ Exynos 4212، پردازنده چهار هسته‌ای قدرتمند Cortex A9 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Mali-400MP به همراه یک گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد که این گوشی را به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

صفحه نمایش بزرگ 4.8 اینچی Super AMOLED با رزلوشن HD
سخت افزار فوق‌العاده قدرتمند
دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت عالی و امکان عکس‌برداری HDR
رابط کاربری زیبا، ساده و در عین حال کاربردی
مجهز به سیستم فرمانبری صوتی پیشرفته S Voice

بدنه تمام پلاستیکی


برای نقد گوشی شاید کمی زود باشه ولی این یک توضیح است و نه نقد.
اگه بشه به پردازنده Quad-core Cortex-A9 این گوشی و چهار هسته ای بودنش امتیاز خوبی داد؛همون اندازه میشه از طراحی ساده اون احساس نا امیدی کرد؛واقعا جنس گوشی لایق هزینه ی پرداختی برای اون نیست و همچنین طراحی ساده که مارو بر میگردونه به مدلهای قدیمی تر سامسونگ مثل Galaxy SL یا Galaxy Ace.
شاید این گوشی تمام نیاز های نرم افزاری و سخت افزاری روز شما رو برآورده کنه اما باید از چشم نواز بودن اون چشم پوشی کنید.
از قابلیت های خاص این گوشی تکنولوژی Smart Stay یا کنترل چشمی هست که شاید گوشه ای از خاص بودن گوشی رو نمایش بده؛البته نباید S Voice رو فراموش کرد؛هرچند کپی ضعیفی از siri در گوشی ها اپل است؛از دوربین خوب گوشی هم نباید گذشت که با سرعت ۶ فریم در ثانیه و کیفیت 3264x2448 پیکسل رضایت شما رو به همراه میاره.
صفحه نمایش بزرگ این گوشی دارای کیفیت فوق العاده خوبیه و این رو میشه از Super AMOLED بودن و رزولوشن صفحه 1280 × 720 اون به خوبی متوجه شد؛با این صفحه شاید شما نگران شار‍‍ژ گوشیتون باشید که میشه ابراز امیدواری کرد حداقل در این مدل و با باطری 2100mAh نگرانی جدی در این گوشی تمام شدن به سرعت شارژ نباشه؛و در پایان انتظار شما از این گوشی هر چی باشه به اون میرسید؛تفاوت سلیقه در ظاهر گوشی ما رو از هم متمایز میکنه...

نظرات 1 + ارسال نظر
خاله جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 23:54

salam. mishe tozih bedid 1 gooshi be yek pardazande 4 haste i chera ehtiaj dare??
be che dardi mikhore?? soale baram??

درسته که مزایایی داره و باعث میشه سرعت پردازش بیشتر بشه ولی معایبی هم مثل داغ کردن موبایل داره ولی هدف اصلی cpu 4هسته ای برای سامسونگ تفاوت با گلکسی s2 هستش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد