چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

ورود دادستان کل کشور به پرونده شاهین نجفی

قوه قضاییه ایران از تشکیل پرونده برای شاهین نجفی خبر داد


غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه، می‌گوید که برای شاهین نجفی، خواننده ایرانی مقیم آلمان، پرونده‌ای در دستگاه قضایی ایران باز شده است. آقای نجفی متهم به توهین به امام دهم شیعیان است.

آقای اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شاهین نجفی، خواننده ایرانی ساکن آلمان، گفت که «دادستانی به عنوان مدعی‌العموم به این پرونده رسیدگی می‌کند».


بقیه در ادامه مطلب...


به گفته آقای محسنی اژه‌ای، «تاکنون پرونده‌هایی نظیر این تشکیل شده و برخی از آنها به صدور احکامی سنگین و قطعی نیز منجر شده است».

سخنگوی قوه قضاییه در این زمینه توضیجات بیشتری نداد، ولی این نخستین واکنش رسمی به جنجالی است که در هفته‌های اخیر بر سر ترانه‌ای از شاهین نجفی با عنوان نقی در سایت‌های خبری نزدیک به اصولگرایان منتشر شده است.

پیش از نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه ایران، محمد جواد منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری ایران، بدون اشاره به نام شاهین نجفی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از کسانی که آنها را «شیرمردان» خواند خواست تا «این عناصر خبیث هر چه زودتر به سزای عمل خود برسند».

شاهین نجفی اخیرا ترانه‌ای با نام «نقی» اجرا کرده است که به گفته سایت‌های اصولگرا موضوع آن امام دهم شیعیان است و این خواننده ایرانی را متهم کرده‌اند که به مقدسات توهین کرده است.

به دنبال انتشار این ترانه در شبکه‌های اجتماعی، آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به یک استفتا گفت: «هر گونه اهانت به مقام شامخ امامان معصوم و توهین آشکار به آنها اگر توسط فرد مسلمانی صورت گیرد موجب ارتداد است و اگر توسط غیر مسلمانی باشد داخل در عنوان سابّ‌النبی است.»

محمدجعفر سبحانی که رسانه‌های ایران از وی به عنوان مرجع تقلید یاد می‌کنند نیز در پیامی، ترانه «نقی» را «ادامه کار سلمان رشدی» دانسته، که به گفته او، آیت‌الله خمینی «تکلیف او را روشن کرد و تکلیف این مرد نیز با او یکسان است».

سلمان رشدی، نویسنده هندی‌الاصل بریتانیایی، به دلیل نوشتن کتاب «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ از سوی آیت‌الله خمینی، رهبر وقت جمهوری اسلامی ایران، به مرگ محکوم شد.

شاهین نجفی در گفت‌وگویی با رادیوفردا توهین به امامان شیعه را رد کرده و گفته است که «در رابطه با سیستمی مثل ایران و برخی از کشورهای عربی یا به طور مشخص در سیستم اسلام این سوء تفاهم وجود دارد. یعنی شما وقتی به جز مداحی و ثنای ائمه یا پیغمبر و پیشوا کاری را انجام بدهید اسمش را می‌گذارند توهین. عکس‌شان را می‌کشی می‌شود توهین.»

وی افزود: «شما وقتی کسی را حتی اگر فرض کنیم که توهین کرده باشد، حکم قتلش را صادر کنید، عین خشونت است. غیر قابل پذیرش است. به جز این من مشخصا در رابطه با خودم باید بگویم که با حفظ پرنسیب‌های خودم و با تاکید به این که به آن چه گفته‌ام اعتقاد دارم و روی آن ایستادگی می‌کنم و یک قدم عقب نمی‌کشم، اما با این حال می‌گویم که من باید خیلی انسان ضعیفی بوده باشم که بخواهم توهین کنم. توهین یک چیز مشخص است. مگر من در این شعر به امام نقی گفته‌ام که تو دزدی؟ یا تو قاتلی؟»

بر اساس گزارش‌های منتشره، سایت «شیعه آنلاین» صد هزار دلار جایزه برای کسی که شاهین نجفی را به قتل برساند تعیین کرده است که به دنبال این تهدید، پلیس آلمان این خواننده را تحت پوشش حفاظتی خود قرار داده است.

آقای نجفی می‌گوید که این تهدیدها هیچ تاثیری در روند کار او در آینده نخواهد داشت.  


منبع:مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد