چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

وقتی روس ها به ناسا خندیدند!!!

http://www.pic1.iran-forum.ir/images/up2/79963588728179132498.jpg


هر دهه در آمریکا کتاب جالبی با عنوان "اشتباهات بزرگ" چاپ میشود که در آن بیشتر به سوتی مقامات بلند پایه و مشاهیر پرداخته می شود. یکی از گاف های بزرگ دهه 60 که بعدا در این کتاب منتشر شد به رقابت فضایی آمریکا وشوروی مربوط می شود.این قضیه بر می گردد به سال 68 ،اوج رو کم کنی های آمریکا و شوروی.


در آن دوره وقتی فضانوردان آمریکایی ازجو زمین خارج میشدند، به دلیل نبود نیروی جاذبه نمی توانستند روی کاغذ گزارش بنویسندچون جوهر خودکار یا خودنویس روی کاغذ سرازیر نمی شد! در آن سال رئیس سازمان ناسا، جیمز ادوین وب تصمیم گرفت این مشکل را حل کند. او ازتمام شرکتهای تجاری و پژوهشی دعوت به همکاری کرد.


سرانجام پس از گذشت هشت ماه و صرف حدود 11 میلیون دلار سرمایه (با ارزشی چندین برابر دلار فعلی) یک شرکت خصوصی موفق شد قلمی بسازد که در تمام شرایط حتی زیرآب، در فضا، در سرما و گرمای شدید و خلاصه همه جا قابل استفاده باشد.

زمانی که این محصول رونمایی شد جشنی به این مناسبت گرفتند و کلی با خودشان حال کردند. در همین موقع تلگرافی ازطرف سازمان فضایی روسیه به دستشان رسید که از این قرار بود: "کار بسیار خنده داری انجام داده اید. ما چندین سال است برای ثبت اطلاعات در فضا از "مداد" استفاده می کنیم.تمام."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد