چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

تفاوت مک و ویندوز

ویندوز محبوبترین سیستم عامل حاضر در دنیاست که توسط شرکت مایکروسافت عرضه شده است.

سیستم عامل مکینتاش که با نام مک شناخته میشود توسط شرکت اپل عرضه شده تنها بر روی کامپیوتر های ساخت اپل کار میکند.این محصول در سال 1984 عرضه شده و تغییرات زیادی کرده است تا نسخه امروزی آن بدست آید که کاملا با نسخه اولیه متفاوت است.

تفاوت ها ی این دو سیستم عامل در ادامه مطلب ....

  • اولین تفاوت آن این که ویندوز بر مبانی DOS برنامه ریزی شده و هم اکنون بر اساس Graphical user interface کار میکند و مک بر اساس UNIX برنامه نویسی شده است .
  • ویندوز را میتوان بر روی هر سیستمی نصب کرد ولی این موضوع برای مک متفاوت است و فقط بر روی دستگاه های ساخت اپل عمل میکند هر چند که روش های مختلفی برای نصب مک بر روی کامپیوترهای غیر از اپل وجود دارد که به این روش  هکینتاش میگویند .
  • سومین تفاوت این که پردازش مقدار زیادی دیتا در مک راحتتر از ویندوز صورت میگیردو میزان امکانات مک بیشتر از ویندوز است .
  • ویندوز بر روی امکانات دفتری مانند  office تمرکز بیشتری دارد تا مک و مک تمرکز بیشتری بر روی گرافیک و مالتی مدیا دارد.و به همین دلیل مک یکی از کامپیوتر های محبوب برای شبکه های تلویزیون و استدیوهای ضبط صدا میباشد.
  • تفاوت دیگر در سخت افزار است و در مک نمیتوانید هر چیزی را تقییر و یا ارتقا دهیم و تنها چند مورد خاص مثل هارد و رم را میشود تغییر داد.
  • در ویندوز برای نصب یک نرم افزار اکثر اوقات به فایل هایی با پسوند EXE نیاز است ولی در مک به پسوند APP  و این بدان معنی است که نمیتوان نرم افزاری را که در ویندوز نصب کردیم در مک نیز نصب کنیم مگر آنکه نسخه مک آن را دانلود کنیم. وبه همین خاطر نمیتوانید از نرم افزار های مهندسی در مک استفاده کنید.

حالا که با تفاوت های این دو سیستم عامل آشنا شدید ین سوال مطرح میشود که از کدام باید استفاده کرد ؟

پاسخ این است که با توجه به استفاده و نیاز خود از هر دو استفاده کنید.مثلا اگر کارتان با فیلم و گرافیک است مک بهترین گزینه است و اگر با نرم افزار های مهندسی کار میکنید ویندوز مناسب است تا به این صورت هم کار ما راحتتر شده باشد و از کار خود لذت ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد