چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

اولین اتوبان ها در رایش سوم ساخته شدند

“اولین اتوبان ها در رایش سوم ساخته شدند”

آدولف هیتلر تنها طراحی هایی برای پل ها و اتوبانها را می پذیرفت که با طبیعت همخوانی داشته و در عین حال از زیبایی مثال زدنی هم برخوردار باشند.

اولین اتوبانها در رایش سوم ساخته شدند. این اتوبانها به وسیله ی فردی که با فقر و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده بود طراحی شده بودند: “آدولف هیتلر”

کتاب هایی که آدولف هیتلر در دوران جوانی خود خواند به او کمک زیادی کرد تا با جنبه های مختلف شهر سازی و راه سازی آشنا شود. از آنجایی که آدولف هیتلر فردی بود که مهارت بسیار زیادی در حل کردن مشکلات پیچیده داشت و همینطور روحیه ای که به او کمک میکرد تا همه چیز را با هارمونی در طبیعت قرار دهد باعث شد تا او شروع به مطالعه ی معماری و شهرسازی کند و به رویای خود که ساخته شدن راه های امن و زیبا بود جامه ی عمل بپوشاند. بعد ها زمانی که او از کنار پل ها و سازه های مختلف عبور میکرد با یک نگاه نام و مدل طرحی که در آن سازه به کار رفته بود را به لطف مطالعاتش در باره ی معماری و همینطور استعدادش به زبان می آورد. او همینطور بعدها با برگزار کردن رقابت ها و مسابقات مختلف بین معماران بهترین طرح ها را انتخاب میکرد و به هر طرحی اجازه ی ساخت نمیداد.


 

اتوبان های آلمان 24 متر عرض داشتند و در هارمونی بسیار زیبایی با طبیعت اطراف خود بودند و همینطور منظره ی بسیار زیبایی را به وجود می آوردند که به زیبایی های منطقه می افزود. در طراحی هاهمواره سعی میشد که از همه ی اجسام طبیعی از جمله سنگ ها استفاده شود. استفاده از اجسام طبیعی باعث میشد که یک اتوبان شباهت بسیار زیادی به یک کار هنری پیدا کند و این دقیقا چیزی بود که آدولف هیتلر میخواست. در این طراحی ها حتی رستوران ها و استراحت گاه ها نیز از قبل طراحی شده بودند و در یک هارمونی خاص با طبیعت اطراف خود و خود اتوبان بودند به طوری که اجازه ی ساخت رستوران در هر جایی از اتوبانها داده نمیشد.پروژه های ساخت اتوبان علاوه بر این که برای رفت و آمد امن و راحت مردم طراحی و ساخته شده بود همینطور هدفی دیگر برای به وجود آمدن شغل برای افراد بیکار نیز داشت.

 

راه ها و خیابان های معمولی با آسفالت پوشیده شده بودند که مواد اولیه ی آن درکشورآلمان وجود نداشت و دولت ناسیونال سوسیالیست آلمان مجبور بود آنها را به کشور وارد کند. ولی از آنجایی که آلمان ها در تحریم قرار داشتند و هیچ پولی برای تجارت با کشور های تولید کننده نداشتند تصمیم گرفتند که راه حلی از دورن خود کشور برای این مشکل پیدا کنند. مهندسین و طراحان به جای آسفالت از بتون و سنگ ( سنگ فرش ) برای پوشاندن خیابان ها استفاده کردند چیزی که امروزه در بسیاری از مناطق گران قیمت شهر های دنیا از آن استفاده میشود.

تمامی اتوبان ها در آلمان نازی بدون عوارضی بودند و آدولف هیتلر اعتقاد داشت که همه ی مردم بدون هیچ مشکل و دردسری باید در اتوبانها که برای آنها ساخته شده رفت و آمد کنند. با طراحی هوشمندی که مهندسان آلمان نازی در ساخت اتوبانها انجام داده بودند در قسمت های خاصی از اتوبان ها مغازه ها و رستوران های متفاوتی وجود داشتند که علاوه بر اینکه باعث به وجود آمدن شغل های جدید می شدند. همینطور باعث می شدند تا از ترافیک جلوگیری شود و دولت عوارضی را که با قرار دادن عوارضی در اتوبان ها باید میگرفت را از مغازه های اطراف اتوبان میگرفت که کار بسیار هوشمندانه ای بود.
با ساخته شدن اتوبانها در رایش سوم صنعت توریسم و همینطور تجارت به طور وصف ناپذیری در این کشور شکوفا شد.

 

آلمان نازی ابتدا در سال 1935 اولین اتوبان را ساخت در نتیجه ی آن وقتی دولت های دیگر دنیا اتوبان های آلمان نازی را دیدند شروع به ساخت اتوبان در کشور های خود کردند البته اتوبانهایی همراه با عوارضی!

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 14:25 http://www.gelayol.blogsky.com

کاملا مستنده مطلب. جای تعجبی وجود نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد