چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

پیام رادیویی دونیتس پس از جانشینی پیشوای اریایی آدولف هیتلر

 اندک زمانی سپری گشته از ساعت 10 شامگاه اول ماه مه، همان هنگام که جسد دکتر گوبلز و همسرش در باغ کاخ صدارت اعظمی می سوخت، رادیو هامبورگ نواختن صفحه ی سمفونی هفتم سنگین بروکنر (آهنگساز اتریشی) را گسست. آوای طبل های نظامی برخاست و سپس گوینده ای به سخن آمد:

((پیشوای ما آدولف هیتلر، در حالی که تا واپسین نفس بر ضد بلشویسم می جنگید، در ستاد عملیاتی خود واقع در کاخ صدارت عظمای رایش، پس از نیمروز امروز بخاطر آلمان از پا درآمد. پیشوا در سی ام آوریل، دریاسالار بزرگ دونیتس را به جانشینی خویش گماشت. اینک دریاسالار بزرگ و جانشین پیشوا با مردم آلمان سخن می گوید.))

سپس دریاسلار دونیتس سخنرانی کرد:

((نخستین کارم آن است که آلمان را از متلاشی شدن بدست دشمن بلشویک که پیش می آید برهانم. تنها بدین منظور، مبارزه ی نظامی ادامه می یابد. تا آنجا و آن زمان که انگلیسیان و آمریکاییان مانع نیل به این مقصود گردند ناگزیر خواهیم بود کارزار دفاعی خویش را بر ضد ایشان نیز تداوم بخشیم. اما در چنان اوضاعی، انگلیسی ها و آمریکایی ها جنگ را نه بخاطر ملل خویش بلکه فقط برای اشاعه ی بلشویسم در اروپا دوام خواهند داد.))

یک هفته بعد در ساعت دو و چهل و یک دقیقه ی بامداد هفتم ماه مه سال 1945 آلمان ورجاوند نازی بی قید و شرط تسلیم شد. دولت اریایی سقوط کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد