چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

6 فناوری مایوس کننده 2012

در سال ۲۰۱۲ شاهد اتفاقات و چیزهای جذاب، خوب و سرگرم کننده زیادی بودیم. اما در این میان موارد زیادی هم بودند که می توانستند واقعا بزرگ، تاثیرگذار و پیشرو باشند، ولی شکست خودند. وعده هایی که عملی نشد. گجت های مهیب و تکنولوژی های سترگی که می توانستند تاریخ ساز باشند، اما...

اگر شما هم شروع به شمردن کنید، مطمئن هستم که لیست بلند بالایی تهیه خواهید دید. اما اجازه دهید در اینجا به برخی از مهمترین شکست های تکنولوژی سال ۲۰۱۲ نگاهی بیندازیم.

سرفیس RT مایکروسافت

xlarge-1-002-500px-narenji-ir.jpg

سرفیس جمع آورنده بقچه ای از ایده های عظیم، مهیب و دلاورانه بود، درباره آنچه کامپیوتر باید باشد. اما این مجموعه با نخ های کهنه و اجرای شلوغ و نامرتب به هم بسته شد. به عنوان یک کانسپت و طرح اولیه، یعنی ادغام بهترین تبلت با بهترین لپ تاپ، واقعا فوق العاده بود. اما به عنوان یک محصول واقعی که باید ۵۰۰ دلار بابت آن هزینه کنید، یک شکست کامل بود که یک سیستم عامل ضعیف را به همراه مجموعه ای نحیف از اپلیکیشن ها وبال گردن داشت. به طور کلی می توان عنوان متوسط را به این ابداع مایکروسافت الصاق کرد. این گجت، آن چیزی نیست که مایکروسافت وعده اش را داده بود. بلکه تنها یک قدم ناقص و خام بود. اما هنوز می توانیم امیدوار باشیم که نسخه سرفیس پرو، ناجی این ایده باشد.


گوگل تی وی

xlarge-2-003-500px-narenji-ir.jpg

گوگل تی وی خودش هم هنوز نفهمیده که قرار بود چه باشد و هنوز ابزار و محصولی ناخوشایند برای استفاده عمومی است. بخش جستجوی آن بسیار پیچیده است و کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد روی صفحه ۵۰ اینچی تلویزیون سراغ اپلیکیشن های اندروید برود. تقریبا همه ریموت کنترل های ساخته شده توسط اغلب کارخانه ها وحشتناک بد هستند. پس از انجام تمام تنظیمات، استفاده از تلویزیون بیش از آنکه لذت بخش باشد، باز هم پیچیده و کاملا گیج کننده است. سونی و ویزیو دو تلویزیون ساز قدرتمند هستند که به گوگل تی وی روی خوش نشان داده و هر یک نسخه خود را ساخته اند، اما در جذب مخاطب موفقیتی نداشته اند. به گمانم حداقل یک سال زمان نیاز است تا تلویزیون ها واقعا اسمارت شوند و استفاده از آنها سرگرمی بیشتری به همراه داشته باشد. و البته شاید هم قرار نیست گوگل آن تلویزیون را تولید کند.


نقشه اپل

xlarge-3-004-500px-narenji-ir.jpg

اپل با این کار نام بدی از خود در دنیای تکنولوژی باقی گذارد. اما از سویی، نرم افزاری بسیار زیبا و چابک تولید کرده است. اکنون لازم است چند ماهی از آن بدنامی بگذرد. و ما می دانیم که عاقبت نقشه اپل اپلیکیشنی جذاب و عالی از کار در خواهد آمد. البته باید امیدوار باشیم و فعلا به آن فکر نکنیم. شاید هم آن را کنار گذاشت.


نکسوس Q گوگل

xlarge-4-005-500px-narenji-ir.jpg

توپ سیاهی که قرار بود اتاق نشیمن شما را به کلی زیر و رو کند و با اتصال همه چیز به همه چیز، آن را مملو از سرگرمی کند. اما آخر کار، چنان بد و بی کیفیت از کار درآمد که گوگل پیش فروش آن را متوقف کرد. محصولی که هرگز نتوانست از بخش تحقیق و توسعه گوگل پا را فراتر بگذارد، اما مانور فراوانی روی آن داده شد.


ساعت هوشمند سونی

1346782547xl_sony_smartwatch_1_624-001-500px-narenji-ir.jpg

و یک گجت دیگر که تلفن یا تبلت نیست. این می توانست یکی از بهترین محصولات سونی و یادآور یکی از ابزارهای جذاب قدیمی این شرکت باشد: یک ساعت که فیسبوک، تویتر و دیگر سرویس های این چنینی را برای تان در ابعاد کوچک و شاید کم کیفیت به ارمغان می آورد. بهتر است دیگر در این باره فکر نکنیم تا اعصاب راحتی داشته باشیم. اگر خیلی کنجکاو هستید، خودتان آن را امتحان کنید تا بدانید تنها به درد کارتن های ته انباری می خورد.


صفحه نمایش آیپد مینی

xlarge-6-006-500px-narenji-ir.jpg

آیپد مینی تبلت خوبی است، اما صفحه نمایش آن به شکل غیر قابل بخششی نسبت به قیمتش، پیش پا افتاده و قدیمی است. آیا تا کنون به خاطر دارید که اپل از تکنولوژیی در یک محصول جدید خود استفاده کند که نه تنها هم سطح، شاید حتی بدتر از تکنولوژی مورد استفاده در ابزارهای قدیمی تر باشد؟ این یک پسرفت محض است و تا وقتی که آیپد مینی رتینای حتمی الوقوع به بازار می آید، بسیاری از مردم به دنبال هفت اینچی هایی چون کیندل فایر و نکسوس 7 خواهند گشت، که مستحق این کار هم هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد