چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

6 جنایتکار ثروتمند تاریخ

جرم و جنایت آخر و عاقبت خوشی ندارد. با این حال برخی از جنایتکاران توانستند ثروت زیادی به دست آورند هرچند که اغلب نتوانستند از این پول کثیف استفاده کنند.

یک بارون مواد مخدر، یک کلاهبردار بزرگ یا یک پدرخوانده مافیا می تواند میلیون ها حتی میلیاردها پول کثیف به دست آورد البته اگر فرصت کافی برای استفاده از آن را داشته باشد.

نگاهی کوتاه به شش جنایتکار ثروتمند تاریخ :

1 - پابلو اسکوبار 30 میلیارد دلار

در صدر این فهرست پابلو اسکوبار ثروتمندترین جنایتکار تاریخ جا خوش کرده است. در سال های دهه 1970 میلادی اسکوبار رهبر کارتل مشهور مواد مخدر مدلین کلمبیا بود که 80 درصد تجارت کوکایین جهان را در اختیار داشت. این کارتل مواد مخدر قدرتمند ترین کارتل تمام دوران ها است. در آن زمان اسکوبار با پول حاصل از قاچاق کوکایین هفتمین مرد ثروتمند جهان محسوب می شد.

6 جنایتکار ثروتمند تاریخ +عکس

اما حتی این همه ثروت نیز نتوانست حافظ جان او باشد. پابلو اسکوبار در دوم دسامبر 1993 هنگام دستگیری اش به ضرب گلوله کشته شد.

2 - آمادو کاریو فوئنتس 25 میلیارد دلار

آمادو فوئنتس نیز با کنترل یک کارتل مواد مخدر در آمریکای جنوبی توانست به ثروتی افسانه ای دست یابد. او رهبر کارتل مواد مخدر خوارز در مکزیک بود. وی  در کارش یک خبره محسوب می شد. فوئنتس  چهار برابر هر قاچاقچی بزرگ دیگری کوکایین به بازار آمریکا  قاچاق کرد و برای هر گرم آن نیز پولش را گرفت.

6 جنایتکار ثروتمند تاریخ +عکس

آمادو کاریو فوئنتس هرگز دستگیر نشد اما هنگامی که می خواست با عمل جراحی پلاستیک هویت تازه ای برای خود ایجاد کند روی تخت جراحی جان سپرد.


3 - لئونا هلمسلی  دو میلیارد دلار

تعداد زنان میلیاردر به مراتب کمتر از مردان است اما  لئونا هلمسلی جزو این دایره محدود بود. در واقع، باید گفت که وی چندان لیاقت این ثروت را نداشت. او یک کارگزار ساده بورس بود اما توانست هری هلمسلی غول ساختمان سازی را به دام عشق خود گرفتار کرده و با او ازدواج کند. لئونا پس از ازدواج با مشت آهنین و به شیوه هایی نه چندان شفاف شرکت شوهرش هلمسلی پالاس هتل را اداره کرد.

6 جنایتکار ثروتمند تاریخ +عکس

در سال 1988 وی به اتهام اختلاس  و رشوه به پرداخت هفت میلیون دلار جریمه محکوم شد.   

4 - برنارد مادوف 820 میلیون دلار

برنی مادوف در فهرست میلیونر های جنایتکار جدیدترین آنها است. او از طریق شرکت مدریت سرمایه گذاری خود به نام  برنارد ال مادوف اینوستمنت سیکوریتیز میلیاردها دلار سر مشتریانش کلاه گذاشت.

6 جنایتکار ثروتمند تاریخ +عکس

او در سال 2008 دستگیر و به 150 سال زندان محکوم شد. در زندان مادوف محبوبیت چندانی ندارد و بارها توسط هم بندی های خود مورد حمله قرار گرفته است.

5 - دنیس کوزلفسکی 600 میلیون دلار

کوزلفسکی مدیر کل شرکت امنیتی تیکو اینترنشنال بود اما دستمزد و مزایایی بی نهایت بالا برای خود اختصاص داده بود. او سرانجام  نشان داد که  پول شرکت را صاف و ساده متعلق به خود می داند.

6 جنایتکار ثروتمند تاریخ +عکس

کوزلفسکی هیچ عیبی نمی دید که به عنوان مثال با پول شرکت برای خود یک خانه 19 میلیون دلاری یا یک آپارتمان نیویورکی  18 میلیون دلاری  خریداری کند. او برای اجرای یک کنسرت خصوصی مبلغ دو میلیون دلار از پول شرکت را به جیمی بافیت خواننده پرداخت کرد.

حیف و میل پول شرکت توسط دنیس کوزلفسکی تا سال 2005 ادامه یافت و در این سال او پس از دستگیری به 25 سال زندان محکوم شد.

6 - آل کاپون 100 میلیون دلار

آل کاپون مشهور به 'صورت زخمی' یکی از هراس آورترین گنگسترهای تمام دوران ها محسوب می شود. او که رسما شغل عتیقه فروشی داشت در واقع ، پدرخوانده مافیای شیکاگو در دهه 1920 بود. آل کاپون ثروتش را به لطف قمارخانه های غیر قانونی، سرقت، اداره خانه های فحشا و قاچاق الکل به دست آورده بود.

6 جنایتکار ثروتمند تاریخ +عکس

آل کاپون در هفته حدود 100 هزار دلار درآمد داشت که درآن دوره پول بسیار هنگفتی محسوب می شد. با این حال، وی مالیاتش را نمی پرداخت و به همین دلیل سرانجام به زندان افتاد. او توانست به دلیل بیماری با پرداخت 100 هزار دلار آز آزادی مشروط برخوردار شود و مدتی بعد به دلیل بیماری سفلیس پیشرفته جان سپرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد