چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

کودکی در 10 دقیقه والدینش را بیچاره کرد!

یک شب گرگ و شارون کیچن اهل انگلستان، مهمان داشتند و وقتی که پسر کوچکشان، دنی، از آنها رمز آیتیونز آنها را خواست تا یک بازی جدید برای آیپد دانلود کند، آنها رمز را برایش تایپ کردند و او را تنها گذاشتند تا بازی کند و آنها از مهمان هایشان پذیرایی کنند.

مادر بچه به روزنامه تلگراف گفت: «دنی دائم نق می زد و می خواست که اجازه دهیم با آیپد بازی کند. او مرتب می گفت که یک بازی رایگان جالب پیدا کرده است و بنابراین شوهرم رمز آیتیونز را وارد کرد و آیپد را به دنی داد. من ابتدا نگران شدم، ولی وقتی دیدم که نوشته این بازی رایگان است، به چیز دیگری فکر نکردم.»

روز دوشنبه صبح، این مادر که چهار فرزند دیگر هم دارد، 19 ایمیل از آیتیونز دریافت کرده بود که فهرست خریدهای آنها در شب قبل را نشان می داد و جمع کل صورتحساب آنها 1710 پوند انگلیسی – حدود 2500 دلار آمریکا – بود. وقتی شرکت کارت اعتباری با او تماس گرفت تا هزینه ها را با او چک کند، این خانم فهمید که چه اتفاقی افتاده است.

او گفت: «من فهمیدم که چه اتفاقی افتاده و به دنی گفتم که بهتر است زودتر رختخوابش را آماده کند و زود برود پنهان شود قبل از آنکه پدرش به خانه بیاید. او داشت گریه می کرد و فرزندان دیگرم داشتند به او می گفتن که با آن پولی که او خرج کرده بود می توانستیم یک خانه بخریم. او شروع کرد به دویدن و در حالی که اشک می ریخت برگشت و گفت: "آخه کجا قایم بشم؟" این حرف او باعث شد که عصبانیتم فروکش کند، ولی بهر حال این مبلغ پول زیادی است.»

دانلود بازی "زامبی ها در برابر نینجاها" رایگان است، ولی منویی از آیتم های اضافی دارد که هر کدام قیمت بالایی دارند. به گفته والدین دنی، او 12 مجموعه صددلاری از 333 کلید، 7 مجموعه 100 دلاری از 333 بمب و 5 مجموعه از 9000 دارت خریده بود.

خانم کیچن می گوید: «در پارک ها از والدین بسیاری می شنوم که چنین چیزی برای آنها هم اتفاق افتاده است و فرزندانشان پول زیادی خرج کرده اند. من باورم نمی شود که او بتواند اینقدر پول خرج کند. این اولین بار است که یکی از فرزندان مان چنین کاری می کند و البته آخرین بار خواهد بود.

البته اپل موافقت کرده است که پول خانواده کیچن را به آنها برگرداند، زیرا آنها خیلی زود با اپل تماس گرفته و خرید غیرمجاز فرزندشان را به اپل اطلاع دادند، ولی این شرکت اشاره می کند که والدین باید گزینه خرید داخل بازی را خاموش کنند تا فرزندانشان به راحتی نتوانند خرید کنند.

سخنگوی اپل می گوید: «همه دستگاه های iOS (از جمله آیپد، آیفون و آیپاد تاچ) دارای گزینه های قفل کودک هستند و به والدین امکان محدود کردن دسترسی به محتوا، اینترنت و مضامین درجه بندی شده سنی را می دهد. راهنمایی هایی در مورد جزئیات و مراحل کنترل دسترسی کودکان به مضامین درست برای والدین فراهم شده است. اولین چیزی که به والدین توصیه می کنیم این است که رمز خود را در اختیار کودکان نگذارند.»

دنی درس خود را یاد گرفته است و می گوید که خیلی متأسف است که تصادفاً این همه پول خرج کرده است. او می گوید: «بازی خوبی بود، ولی دیگر هیچ وقت این کار را نمی کنم. الان از آیپد محروم شده ام. هنوز هم اگر بتوانم دوست دارم بازی کنم، ولی این دفعه مواظبم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد