چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

 برترین ها: اختراع چتر به هزاران سال قبل برمی گردد، ولی هرگز دقیقاً مشخص نشد که چتر کی اختراع شدخ است. استفاده از چتر در متون، تصاویر و حکاکی های تاریخی مربوط به روم باستان، مصر، چین و خاورمیانه مشهود است. امروزه از این ابزار مفید در روزهای بارانی استفاده می کنیم، ولی اگر این ابزار هرگز اختراع نشده بود چه می کردیم؟ برای آنکه قدر چتر را در زندگی مدرن بدانیم، فهرستی از چترهای خلاقانه و آینده گرا برایتان تهیه کرده ایم که این اختراع کلاسیک را به مرزهای جدیدی رسانده اند.

1. چتر اینترنتی پیلئوس با دسترسی وب

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

آیا تابحال دقت کرده اید که بافت معمولی چتر شما شبیه پرده سینما است؟ تاکاشی ماتسو موتو و شو هاشیموتو متوجه این شباهت شدند و چتر اینترنتی پیلئوس را اختراع کردند. این چتر شامل کامپیوتر سیار و صفحه نمایشی می شود که محتوای اینترنتی را نشان می دهد و در عین حال در هنگام باران، پناهگاهی برای کاربر است. وقتی زیر باران برای خودتان آواز می خوانید، این چتر برایتان اسلاید شویی از عکس های فلیکر نشان می دهد، و نقشه آب و هوای آن لحظه را فراهم می کند و حتی می توانید ویدئوهای یوتیوب را حین راه رفتن زیر باران تماشا کنید. البته به این زودی نباید منتظر این چتر پیشرفته باشید، زیرا هنوز در مرحله نمونه سازی است.

2. چتر پنجه بوکس "آم باستر"

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

با من بودی؟! یک بخش از چتر "آم باستر" ابزاری برای خیس نشدن زیر باران است و بخش دیگر آن یک سلاح مرگبار می باشد. دسته این چتر یک پنجه بوکس کلاسیک است. با این چتر هم زیر باران خیس نمی شوید و هم در مقابل اراذل و اوباش از خودتان دفاع می کنید.

3. چتر برقی قطره های نور با نیروی باران

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

این چتر درست مثل نامش عمل می کند و قطرات باران را به نور تبدیل می کند. چگونه؟ به این ترتیب که از غشای القایی به نام PDVF استفاده می کند که انرژی جنبشی قطرات باران را به برق تبدیل می کند. از لحاظ مفهومی، این برق برای نیروی ال ای دی های داخل تاج چتر کافی است. بنابراین وقتی زیر باران راه می روید، انرژی تجدیدپذیر تولید می کنید که ظاهر باکلاس و جالبی دارد.

4. سوپر چتر چندواحدی

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

حتی بزرگترین چترهای سنتی هم شما را زیر باد و باران شدید کاملاً خشک نگه نمی دارند. در شهرهایی همچون شیکاگو که باران مایل می بارد، این سوپر چتر می تواند حتی در سخت ترین باران ها شما را خشک نگه دارد. این چتر خود از 5 چتر دیگر ساخته شده است که یکی در بالا و چهار تا در کنار قرار دارند. در قسمت های مثلث شکلی که بین چتر بالایی و چهار چتر کناری خالی مانده، طراح از وصله ضدباران برای پر کردن سوراخ و تهویه استفاده کرده است.

5. چتر هایدرو-کروماتیک

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

این چتر در کمد شما تبدیل به وسیله ای متفاوت می شود. وقتی در باران ملایم از آن استفاده می کنید، تاج آن دگرگون می شود و رنگ های جالبی به خود می گیرد. چتر هایدرو-کروماتیک وقتی خیس می شود به رنگ های مختلف در می آید و از رنگ مشکی کلاسیک به حالت های چندرنگ و طرحدار در می آید. وقتی خشک می شود دوباره به رنگ مشکی درمی آید.

6. چتر مسنجر موبایل بلوتوثی

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

همه ما برایمان پیش آمده است که وقتی زیر باد و باران راه می رویم و سعی می کنیم چترمان را کنترل کنیم، تلفن همراهمان زنگ می زند. واقعاً نمی دانیم چترمان را نگه داریم، کیفمان را نگه داریم یا تلفنمان را جواب بدهیم. دسته چتر بلوتوثی یک صفحه لمسی با کالر آیدی، بلندگو و میکروفون دارد که برای تماس استفاده می شود. در حالیکه اکسسوری های بلوتوث موبایل در مد و فشن جایی نیافتند، ولی این گزینه کاربردی هم جالب است و هم ارزش پول خرج کردن را دارد. البته انتخاب دیگری هم دارید، می توانید صبر کنید تا بخانه برسید و تماس تان را بگیرید!

7. چتر هوشمند سنز

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

این چتر هوشمند هیچ فناوری پیشرفته ای ندارد و میزان بارندگی را برایتان توئیت نمی کند! فقط کاربری آن بالاتر از چترهای معمولی است. بادهای شدید چتر هوشمند سنز را مانند چترهای عادی نمی برد. زیرا این چتر دمش را در جهت باد حرکت می دهد و سازه خود را حفظ می کند و شما را خشک نگه می دارد.

8. چتر الکتریکی دست ساز

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

درست است که با چترهای عجیبی آشنا شدید، ولی خودتان هم می توانید در منزل یکی بسازید. می توانید یک چتر بردارید و چند صفحه ال ای دی داخل آن کار بگذارید و یک چتر جالب به قیمتی ارزان بسازید.

9. چتر مودب جمع شونده

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

شاید برایتان پیش آمده که وقتی باران می بارد، چترهای افراد دیگر کم مانده چشمتان را درآورند! به همین دلیل پائک طراح چتر مؤدب را اختراع کرد که این چتر برای آنکه در پیاده رو زیاد فضا اشغال نکند و کسی را اذیت نکند، جمع می شود.

10. نامبرلای هندزفری

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

این نامبرلا یک کارکرد اولیه و منحصر بفرد دارد و آن این که برای شما حفاظت هندزفری ارائه می دهد. هزینه آن کمی بالاست، ولی حداقل خشک می مانید. این چتر بندهایی دارد که روی شانه شما محکم می شوند و چتر را حتی در باد و باران شدید بالای سرتان نگه می دارند. به آسانی می توانید آن را جمع کنید و فضای کمی را اشغال می کند. برخلاف مدل های دیگری که معرفی شد، این چتر موجود است و می توانید آن را بخرید.

11. چتر جفتی

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

طراحی چتر جفتی به طوری است که دو نفر زیر آن به راحتی جای می گیرند. آیا تابحال سعی کرده اید با یک نفر دیگر زیر یک چتر بروید؟ همیشه یک نفر بیشتر خیس می شود. چتر جفتی این مشکل را حل کرده و دو میله زیر دو تاج گذاشته و این چتر را بهم وصل کرده است و زوج ها می توانند زیر باران از آن استفاده کنند. فقط سوالمان این است که این چتر چطور جمع می شود؟

12. چتر ایستاده

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

این چتر مانند چتر هوشمند سنز، بسیار ساده و عالی است. هیچ فناوری خاصی در آن وجود ندارد، ولی کاربردی است و نتیجه نبوغ است. وقتی از این چتر استفاده نمی کنید، آنها را به کمک نوک سه پایه شکلی که بالایش قرار دارد، به صورت وارونه و ایستاده می گذارید تا خشک شود. دیگر ساده تر از این چه می خواهید!

13. چتر شمشیری

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

چترهای شمشیری را می توان در دو کلمه خلاصه کرد: گردن کلفت! در این چترها تاج چتر همان است، ولی دسته های آنها شبیه دسته شمشیر است. همانطور که گفته شد چترهای آم باستر، هم چتر هستند و هم سلاح. ولی چتر شمشیری فقط ظاهر سلاح دارد.

14. چتر کیفی

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

این چتر از خودش رد آب بجا نمی گذارد. زیرا پس از آنکه زیر باران راه رفتید، می توانید آن را وارونه کرده و جمع کنید و قطرات باران داخل آن می ماند و دیگر روی زمین چکه نمی کند. این چتر داخل خودش جمع می شود و تبدیل به کیفی می شود که آب باران را داخلش حمل می کند. وقتی این کیف را به خانه یا محل کار می برید، آب داخلش خشک می شود.

15. چتر تفنگی

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

در ادامه چترهای سلاحی، این چتر تفنگی یک تفنگ اسباب بازی در دسته اش دارد. بقیه طراحی آن کاملاً کلاسیک و سنتی است و فقط دسته آن نمای جالبی دارد. البته کمی در مورد دسته آن نگرانیم، تصور کنید در پیاده رو راه می روید و عابری که از روبرو می آید اصلاً شوخ طبع نباشد و فکر کند که این تفنگ واقعی است! باید خیلی مراقب باشید!

16. چتر میله نوری

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

طرفداران فیلم کلاسیک Blade Runner فوراً این چترها را می شناسند. این چتر یک میله نورانی دارد که از دسته تا تاج را روشن می کند و در باران های شب هنگام راهتان را روشن می کند و خیلی هم شیک به نظر می رسد. قیمت آن هم ارزان است و حدود 30 دلار آمریکا است، ولی در حال حاضر فقط در کره جنوبی موجود است. رنگ ها قرمز، سفید و آبی آن زیبا هستند.

17. چتر پیشگویی کننده آب و هوا

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

خوب نمی شد اگر چترتان می توانست به شما هشدار دهد که مثلاً امروز بدون آن خانه را ترک نکنید، چون قرار است باران بیاید؟ خب، این یکی این کار را می کند. این چتر پیشگو با اتصال وای فای منزل یا محل کارتان به اینترنت وصل می شود و داده های آب و هوای محلی را دریافت می کند. این داده ها روی دسته شفاف و نورانی آن انعکاس می یابند، یعنی اگر باران نزدیک باشد، دسته اش آبی می شود. اگر در حال خارج شدن از خانه هستید، فقط نگاهی به این چتر بیندازید و بدانید که هوا چطور است.

18. چتر ابری

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

شاید این چتر به اندازه چترهای دیگر این فهرست کاربردی نباشد، ولی ما به خاطر طراحی جالبش آن را در فهرست قرار دادیم. تاج این چتر از کره های باد شده تشکیل شده است که قطرات باران را از بالای سرتان دور می کنند و شما را خشک نگه می دارند. در واقع کارکرد این چتر درست شبیه چترهای معمولی است، فقط شبیه ابر است.

19. چتر EcoBrolly

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس

اگر حتی برای چترهای کوچک هم جا ندارید، ولی قطعاً قلب سبزی دارید که می خواهد از این ابزار کوچک دوباره و دوباره استفاده کند. این چتر در واقع یک فریم پلاستیکی، میله و دسته است که به زیر روزنامه وصل می شود و بطور موقتی برایتان چتری زیر باران فراهم می کند. البته زیر باران های شدید و طولانی خیلی زود و آسان پاره می شود، ولی بهر حال فکر طراح آن را تحسین می کنیم.

20. چتر فلاسکی

20 چتر خلاقانه و بسیار جالب +عکس
شاید این چتر در مقایسه با چترهای دیگر این فهرست واقعاً چیز خاصی نداشته باشد، ولی وقتی زیر باران باشید و نیاز به آب یا چیز دیگری داشته باشید، این چتر به کمکتان می آید. زیرا میله آن توخالی است و مثل فلاسک است و می توانید داخلش آب یا نوشیدنی بریزید و زیر باران بنوشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد