چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

کج ترین بنا های دنیا

کج بودن ساختمان ها شاید یکی از دلایل جذابیت آن ها از نظر گردشکری باشد.در مطلب زیر به تعدادی از این برج های کج دنیا اشاره می کنیم:
 
*برج های بولونیا- ایتالیا: 


این برج ها که نمادهای این شهر از ایتالیا شناخته می شوند بین سال های 1109 تا 1119 ساخته شده است. برج بلند این شهر97 مترارتفاع دارد. برج کوچکتر4 درجه و برج بلندتر 1.3 درجه انحراف دارند. جالب است بدانیداین برج ها از زلزله و بمباران های جنگ جهانی جان سالم به در برده اند.


*ساعت بیگ بن- انگلستان: 


ساعت ساختمان پارلمان انگلستان که به بیگ بن معروف است از جمله مهم ترین آثار تاریخی جهان به شما ر می رود. این ساعت  یک انحراف کوچک دارد و به اندازه 0.26 درجه به سمت شمال غربی کج شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که فعالیت های زیر زمینی مانند مترو و پارکینگ ها باعث کج شدن این ساختمان شده است.


*برج کلیسای سورهوسن- آلمان:

 


این برج ،کج ترین بنای روی زمین شناخته می شود و مقدار انحراف آن به 5.19 درجه می رسد. این کلیسا که تماما از آجر ساخته شده است در شمال شرقی آلمان قرار دارد و قدمت آن نیز به قرن 14 میلادی بازمیگردد.


*برج کلیسای شهر Bad frankenhausen- آلمان: 


به نظر می رسد کلیساهای آلمان بیشتر دارای برج های کج هستند و برج شهر Bad frankenhausen نیز یکی دیگر از نشانه های آن است. این برج در سال 1382 ساخته شد و مقدار انحراف آن به 4.8 درجه می رسد. البته به نظر می رسد که این انحراف از سال 1640 آغاز شده است و احتمال آن می رود که این برج هر لحظه سقوط کند و از بین برود.


*برج پیزا- ایتالیا: 


شاید معروف ترین برج کج دنیا همین برج پیزا باشد که به عنوان نماد همه این برج های کج نیز شناخته می شود. این برج در سال 1350 تکمیل شد و بیشتر مواد استفاده شده در آن خاک رس است. این برج از چند سال پس از ساخته شدن شروع به کج شدن کرد و به حدی است که در سال 1990 اختلاف سطح آن به 4 متر رسید.


*برج نویانسک- روسیه: 


این برج دقیقا در مرکز شهر نویانسک قرار دارد و در نیمه اول قرن هجدهم ساخته شده است. ارتفاع این ساختمان از زمین 57 متر است و به میزان 2 متر نیز ابتدا تا انتهای آن اختلاف دارد و میزان انحراف ان 3 درجه است.


*برج بدوم- هلند: 


این برج در هلند قرار دارد و مربوط به ساختمان یک کلییسا در این منطقه است. این برج ارتفاعی به اندازه 36 متر دارد و میزان انحراف آن از برج پیزا نیز بیشتر است و به عنوان یکی از نمادهای کشور هلند شاخته می شود. اما تا به اینجا ازبرج هایی صحبت کردیم که به طور غیر ارادی و بر اثر مرور زمان کج شدند و این بار میخواهیم در مورد برج هایی که عمدا" کج ساخته شده اند صحبت کنیم:
 

*برج ابوظبی: 


این برج در شهر ابوظبی امارات قرار دارد و دارای یک ارتفاع 160 متری و میزان انحراف آن نیز18 درجه است. این برج در سال 2010 به عنوان کج ترین سازه ساخته شده به دست بشر انتخاب شد و اسمش وارد کتاب رکورد های گینس شد.

 

*برج های دروازه اروپا:

 


این برج ها با یک ارتفاع 115 متری در مادرید اسپانیا  و هردوی آن ها که در کنار هم قرار دارند.برج های مذکور دارای یک انحراف 15 درجه ای هستند.


*استادیوم المپیک: 


این استادیوم در مونترال قرار دارد و به عنوان بلندترین ساختمان کج دنیا شناخته می شود. ارتفاع این ساختمان به اندازه 175 متر است و در سال 1975 بهربرداری شده است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد