چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

زلزله ۱۰ ریشتری در خاورمیانه، شوخی از آب درآمد!

زلزله 10 ریشتری در خاورمیانه، شوخی از آب درآمد! Reviewed by حامد والائی on Apr 21Rating: 4.0زلزله 10 ریشتری در خاورمیانه، شوخی از آب درآمد!

 

«هشدار مرکز زمین شناسی آمریکا: احتمال وقوع زلزله ۱۰ ریشتری در خاورمیانه » این خبری بود که روز گذشته در خبرگزاری ایلنا منتشر شد. اما ظاهراً این خبر یک شوخی بی نمک عربی بوده است!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛  گلف تودی نوشت: حبری که ابتدا به شکل اس ام اس و توسط مردم در امارات متحده عربی تحت عنوان پیش بینی زلزله شدید در خاورمیانه، منتشر شده است، جعل است و هیچ حقیقتی در آن وجود دارد،”

یک منبع مسئول در مرکز ملی زلزله شناسی (NCMS)، گفت: ساکنان شارجه که این خبر را بلافاصله پس از زلزله ایران دریافت کردند، به طور مکرر با دفتر ما تماس گرفته و خواتسار شنیدن جزئیاتش شدند!

همچنین یک بانوی مصری، که پیام را دریافت کرده، گفت: “این واقعا به من نگران است، به خصوص بعد از دو حادثه قبل از آن (آوریل ۱۰ و ۱۶ زلزله) که ساختمان ها در شارجه و عجمان را لرزاند.”

این کارشناس زمین شناسی NCMS، اظهار نظر در این پیام، گفت: “این ادعا یک شوخی بوده است

وی گفت:تاکنون هیچ مکانیزمی برای پیش بینی زلزله تولید نشده و چنین ادعایی احمقانه و غیرعلمی است و از طرفی به خاطر آنکه باعث وحشت مردم شده، شرم آور است.

نظرات 1 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد