چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

شما یک میلیارد و دویست میلیونی نهی هفتاد وپنج میلیون

می‌گویند حافظه ملتها کوتاه مدت است. همیشه قدیم‌ترها راو بهتر از امروز می‌دانن. سختی‌های گذشته را زود فراموش می‌کنند و در صورت مواجهه با سختی‌های امروز، آسایش خیالیِ دیروز را آرزو می‌کنند. بخاطر همینه که در عین دقت در وضع امروز و نگاه به فردا، بایست مدام دیروزمان را به خودمان یادآوری کنیم تا خدای نکرده برای رسیدن به قله فردا و از حول فرار از چاله امروز به چاه دیروز باز نیافتیم. یا به قولی از ی سوراخ دوبار گزیده نشیم

دیگر وقت آن شده است که تعارف را کنار بگذاریم، بی‌پرده سخن بگوییم، از گذشته نزدیکمان بگوییم. گذشته‌ای که بسیاری از سازندگانش دیگر به آن افتخار نمی‌کنند و دوست دارند آن را به دست فراموشی بسپارند.

دیگر وقت آن است که تعارف را کنار بگذاریم و پرونده عملکرد این تکراری شدگان پر ادعا را ورق بزنیم. دایه‌های مهربانتر از مادری که وقتی امروز را نقد می‌کنند و برای آینده اعلام برنامه می‌کنند، گویی دفتر مشقشان خط نخورده است و خالی، و به خیال خودشان که کوتاه مدتیِ حافظه ملت‌ها این بار نیز تکراری بودنشان را پنهان خواهد کرد

«مصاف» نام مستندِ جوانی است که می‌خواهد نگذارد یادمان برود که این مدعیان امروز، همان تکراری‌های دیروزند. اینهایی که امروز دم از آزادی می‌زنند، همان محدودکننده‌های دیروزند و آنها که امروز دم از رسیدگی به وضع معیشت مردم میزنند، همان تنگ‌کنندگان معیشت مردمند.

این مستند که به بازخوانی عوارض اجرای افسارگسیخته سیاست تعدیل اقتصادی در دولت هاشمی رفسنجانی و همچنین افزایش 4 برابری قیمت ارز، کاهش کالاهای اساسی و ایجاد زمینه برای رسیدن به ثروت های باد آورده در این برهه سخن می گوید.

امان از انسان طماع


نمی‌دونم رسانه ملی منتظر کدوم فرصت است تا نسل سومی‌ها را از گذشته‌شون آگاه کنه

برای دانلودش به ادامه مطلب بروید

دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد