چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز
چند بخشی

چند بخشی

بخش های متنوع از همه چیز

یکی از خاطرات من!!! (رمز: chand-bakhshi رو بزن برو ببین)

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

قوی‌ترین، سریع‌ترین و گران‌ترین خودروی تاریخ


بیماران قلبی نگاه نکنن از من گفتن


تا کمتر از یک سال دیگر، باز هم بوگاتی بر تاج و تخت قدرت و سرعت می‌نشیند. از سال 2005 به این سو محصول پرشکوه این شرکت فرانسوی به نام Veyron توانسته بود یک‌سره لقب سریع‌ترین خودروی دنیا را از آنِ خود داشته باشد.


این خودرو با یک موتور فوق مهندسی که حجم آن 8 لیتر (8000 سی‌سی) و آرایش عجیبش شانزده سیلندر W شکل بود، راهی بازار شد. تصور کنید پورشه پانامرا با تمام عظمتش دارای یک موتور 4.8 لیتری (4800 سی‌سی) هشت سیلندر Vشکل با 500 اسب‌بخار قدرت است. حال آنکه ویرون می‌توانست 1000 اسب‌بخار نیرو تولید کند.


تا پیش از معرفی مدل جدید، ویرون می‌توانست صفر تا 100 کیلومتر را طی 2.9 ثانیه طی کند و بعد از آن به سرعت نهایی باورنکردنی 407 کیلومتر در ساعت برسد.


مدل بعدی این خودرو که توسط شرکت با بهبودهایی همراه شده بود، Super Sport‌ نام گرفت. با همان حجم و آرایش موتور، قدرت خروجی به مرز 1200 اسب‌بخار رسید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تا 2.5 ثانیه پایین آمد و سرعت نهایی نیز تا 431 کیلومتر در ساعت افزایش یافت.


... و اما هیولای 2013


آن زمان که نشریه معتبر Automobile‌ اطلاعات نسل جدید بوگاتی را منتشر کرد، همه تصور می‌کردند اشتباهی در تایپ اعداد صورت گرفته است. چراکه گفته شده است محصول جدید که Super Veyron نام دارد، مجهز به یک موتور فوق‌ حجیم 9.6 لیتری (9600 سی‌سی) است. باور نخواهید کرد اگر بدانید قدرتش نیز به 1600 اسب‌بخار رسیده است.

این یعنی پیمودن صفر تا 100 کیلومتر در ساعت طی فقط و فقط 1.8 ثانیه. تازه این در حالی است که سرعت نهایی سوپر ویرون بیش از 460 کیلومتر در ساعت عنوان شده است.


بوگاتی برنامه دارد این خودرو را سال آینده در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کند. خودرویی که 2.5 میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

 مدل 2013 با 1600 اسب بخار نیرو

 

 

مدل 16.4 که 1000 اسب بخار نیرو داشت

 

مدل Veyron Super Sport که 1200 اسب بخار قدرت داشت



 

 

ازدواج دانشجویی در سه سوت!!!

طرح «ازدواج آسان» که به زودی قرار است در دانشگاه‌ها اجرا شود یک طرح چندوجهی است که نه تنها جیک ثانیه به کنترل افزایشی جمعیت کمک می‌کند، نه تنها باعث پیشرفت آکادمیک مراکز علمی ما می‌شود، نه تنها از فرار مغزها و بدن‌ها جلوگیری می‌کند، نه تنها تمام مشکلات مملکتی را دو سوته حل می‌کند بلکه کلا جنبش دانشجویی را هم به سرمنزل مقصود بیک هدایت می‌کند.

باور ندارید واایستید تماشا کنید.

روش های ازدواج دانشجویی در سه سوت
روش‌های اجرای طرح

در روش اول، پسر، دختر را از چند فرسخی می‌پسندد، دستش را می‌گیرد (توضیح: البته غلط می‌کند قبل از محرم شدن بگیرد، الکی که نیست) و می‌روند سر زار و زندگی‌شان. دانشگاه هم می‌گوید ایول. نفری 500 هزار ریال هم وام می‌دهد، با رویت فتوکپی شناسنامه و آدرس ماه عسل و این حرفا.

در روش دوم، دختر، پسر را از چند فرسخی می‌پسندد، دستش را می‌گیرد (توضیح: البته باز غلط می‌کند قبل از محرم شدن بگیرد، الکی که نیست) و می‌روند سر زار و زندگی‌شان. دانشگاه هم می‌گوید ایول. نفری 500 هزار ریال هم وام می‌دهد، با رویت کارت ملی و کارت پایان خدمت و بلیت اتوبوس راهیان ماه عسل!

در روش سوم، استاد از چند فرسخی دختر و پسر را می‌پسندد و می‌گوید شما چقدر «کر» هم‌اید. دستشان را می‌گیرد (توضیح: البته بعد از محرم شدن) و می‌فرستد سراغ زار و زندگی‌شان و دانشگاه هم می‌گوید ایول. 500 هزار ریال هم وام می‌دهد، با تایید اولیای دو تا دانشجو، که بروند خونه و کاشونه‌شون و سریع پایان‌نامه‌شان را تمام کنند و استاد راهنما، حالش را ببرد.

در روش چهارم، نه پسر، دختر را می‌پسندد و نه دختر، پسر را می‌پسندد اما خب آش خاله است، بخوری پاته نخوری پاته. آمار هم عین آتشفشان می‌رود بالا.

در روش پنجم، چادرهای یکبار مصرف جور می‌کنند در صحن دانشگاه و عین زلزله‌زده‌ها، زوج‌ها را می‌فرستند آن تو، که هم کلاس‌هایشان در آنجا برگزار شود و هم زار و زندگی‌شان همانجا برقرار باشد و هم رفت و روب و پخت و پز و بشور و بساب و بله برون و این حرفا. هم مشکلات مملکتی در سایه تفاهم و خوشبختی آنها ردیف می‌شود و هم اینکه ستون کوفتی ما پر می‌شود برود پی کارش.

البته ما روش‌های ناگهانی هم داریم که خفت دانشجو را می‌گیریم و سریع به سمت خوشبختی هدایت‌شان می‌کنیم، آنها هم چقدر به همدیگر می‌آیند، عین هلو.

چیه دارید بر و بر نگاه‌مان می‌کنید. خب روش‌های درجه یکی هم داریم که می‌گویند ننویس. خب درست می‌گویند دیگر.

تغییر سایز و قرار دادن واترمارک همزمان – FastStone Photo Resizer

FastStone Photo Resizer نرم افزاری کاربردی برای آنهایی است که قصد دارند همزمان برروی تعداد زیادی تصاویر ، فرایندهایی را به صورت یکسان انجام دهند. این نرم افزار شاید در نگاه اول بسیار ساده بنظرم برسد ولی دارای امکاناتی است که شاید برای انجام آنها در نرم افزاری مثل فتوشاپ باید چندین ساعت وقتتان را صرف کنید. این نرم افزار عالی میتواند به صورت همزمان نسبت به تغییر اندازه تعداد زیادی عکس به صورت درصدی و یا عددی اقدام کند. همچنین میتواند در همان حین فرمت آنها را تغییر دهد و روی آنها متن و واترمارک قرار دهد. تنظیم رنگ ، کنتراست ، قرار دادن افکت و قاب نیز در مراحل بعدی امکان پذیر می باشد. قابلیت هایی نظیر چرخش ، بریدن و تغییر نام نیز امکان پذیر خواهد بود. تمامی فرایندهای ذکر شده به صورت همزمان میتواند برروی تعداد زیادی عکس صورت گیرد و از همین جهت است که این نرم افزار در صرفه جویی وقت بسیار مناسب حال است. در هنگام خروجی گرفتن میتوان نسبت به کاهش حجم عکس ها نیز براساس اصول اقدام کرد. نرم افزار از فرمت های JPEG, BMP, GIF, PNG, TIFF and JPEG2000 پشتیبانی میکند.

ادامه مطلب ...

یگانه به یاس: کاش یه روز بیام کنسرتت

در روزهای گذشته گفت و گوی مفصلی از رپ پرطرفدار ایرانی «یاس» در مجله «نسل امروز» منتشر شد که بازتاب های فراوانی در پی داشت.

 این گفت و گو مصادف شد با انتشار تک قطعه ای از این خواننده که باز هم مورد پسند خیلی ها قرار گرفته و بازتاب های فراوانی داشته. در این بین محسن یگانه در صفحه شخصی اش درباره این خواننده و انتشار اثر جدیدش نوشته: «سلام یاس عزیزم.

نه به خاطر اینکه توی مصاحبه ات لطف می کنی از من نام می بری، نه به خاطر اینکه این همه طرفدار داری، به خاطر این آهنگ جدیدت (وقت رفتن). من به شخصه ناراحتم که چرا یک موزیک سالم با کلمات سالم که خیلی سالم تر از خیلی از آهنگ های مهر خورده است باید غیرمجاز باشه!

تبریک می گم چون تنها کسی هستی که تو این مدت ازت آهنگ بد نشنیدم. روز به روز هم بهتر از قبلی، شاید منو نشناسی! ولی ما همه مون این دوره گذروندیم. آرزو می کنم یک روز آلبومتو از فروشگاه بخرم و بیام کنسرتت. البته نه اون روزی که دیگه بریده باشی.» این جملات همانطور که پیش بینی می شد با استقبال «یاس» روبرو شد و این خواننده در پاسخ به صحبت های یگانه در سایت رسمی و صفحه شخصی اش نوشت: «برادر عزیزم محسن یگانه. سلام.

 باید عرض کنم باعث افتخار است که نظرت را نسبت به کارم دادی و من هم امیدوارم روزی برسد که این سبک هم در ایران عزیزمان جایگاه خاص خود را باز کند و بتوانیم در میهنمان کنسرت برگزار و کار کنیم.

نمی دانم می شود یا خیر ولی من همچنان امیدوارم که روزی برسد که کسی به نوشته های من «آره» یا «نه» نگوید و بتوانم بدون نظارت مغرضانه مجاز بشوم زیرا همانطور که گفته ام، در عین حال که زیرزمینی می خوانم سعی می کنم چارچوب های فکری ام را لحاظ کنم. از صمیم قلب برای شما آرزوی موفقیت می کنم.»

جاده های هوشمند با تکنولوژی اینده

کشور هلند قرار است از سال آینده شاهد ظهور جاده‌های جدید با قابلیت درخشش در زمان تاریکی و ارائه شارژ مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی باشد. جاده‌های هوشمند که از توانایی درخشش در تاریکی شب برخوردار بوده و می‌توانند شاخص‌های آب و هوایی را در تاریکی به شکل نشانه‌هایی درخشان نمایش دهد،‌از اواسط سال 2013 در هلند نصب خواهند شد.

طرح «بزرگراه‌های هوشمند» که هفته گدشته در رقابت هفته طراحی هلند رونمایی شده، از جدیدترین فناوری‌ها در جاده استفاده خواهد کرد که به ادعای طراحان، پایدارتر، ایمن‌تر و محسوس‌تر هستند.

شرکتهای پشت این پروژه، هدف خود را ارتقای نوآوری رایج حمل و نقل با تمرکز بر خود بزرگراه‌ها بجای خودروها خوانده‌اند.

در میان جاه‌طلبانه‌ترین ایده‌ها برای سفرهای جاده‌ای آینده می‌توان به خطوط ویژه اشاره کرد که به رانندگان خودروهای الکتریکی اجازه خواهد داد تا در زمان حرکت، خودروی خود را شارژ کنند.

برنامه دیگر شامل متناسب سازی جاده‌ها با نورهای دارای قابلیت صرفه جویی در برق بوده که در زمان نزدیک شدن خودروها روشن‌تر شده و پس از عبور آنها دوباره تاریک می‌شوند.

اگرچه این ایده‌ها هنوز زمان زیادی برای پیوستن به واقعیت در پیش دارند اما جاده‌های هلند از سال آینده با خطوطی از پودر شب‌تاب رنگ‌آمیزی خواهند شد که از نور ذخیره شده خورشید در طول روز برای روشن‌سازی جاده‌ها در شب تا 10 ساعت استفاده می‌کنند.

از دیگر فناوری‌های برنامه‌ریزی شده برای سال آینده یک رنگ دینامیک حساس به دما بوده که بلورهای یخ را در شب‌های یخبندان برای رانندگان قابل مشاهده می‌سازند.

این ایده‌ها که توسط شرکت Studio Roosegaarde and Heijmans Infrastructure طراحی شده، در این رقابتها به عنوان بهترین مفهوم آینده معرفی شده‌اند.

این طراحی درحالیست که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی کارکرد خطوط شارژ کننده خودروهای الکتریکی در این جاده‌ها اعلام نشده است.

جاده‌ های هوشمند با تکنولوژی آینده در هلند
طراحی جاده هوشمند با نور صرفه‌جویی کننده - چراغ‌های تعاملی و بادی

جاده‌ های هوشمند با تکنولوژی آینده در هلند
خطوط القای انرژی ویژه خودروهای برقی - طراحی جاده‌های هوشمند با خطوط شارژ کننده خودروهای الکتریکی ادامه مطلب ...